Babygrøt

ma15&17

Gift med forumet
Marsmellows-15
Marsboerne2017
Aprillykke 2017
Er det noen her som lager/skal lage babygrøten selv? Hittil har mini fått industrigrøt (nestle) som smaksprøve, men den gikk i søpla etter at jeg leste at den inneholdt både palmeolje og vanillin - så da tenkte jeg at jeg skal lage selv så vet jeg hva han får i seg.
Derfor, har noen oppskrifter de vil dele? :)

Babygrøt er VIRKELIG lettere å lage selv enn å kjøpe! Her ble det havregrøt blandet med aprikos og blåbær til frokost, elsket det.

Har aldri lagd grøt fra skrætsj før jeg.
Kjempelett! 2 dl vann kokes med ca 3 strøkne ss med havremel (eller gryn) også ferdig. Gir ca 3-4 porsj, men kommer jo an på magene til de små det da :) også må man tilsette noe for jernet sin del, aprikos og bær er gode jern-kilder :)

Kjempelett! 2 dl vann kokes med ca 3 strøkne ss med havremel (eller gryn) også ferdig. Gir ca 3-4 porsj, men kommer jo an på magene til de små det da :) også må man tilsette noe for jernet sin del, aprikos og bær er gode jern-kilder :)

Takk for tips! :D

Vet du hva slags mat inneholder B12?
Jeg har prøvd å lese litt, men synes det er vanskelig. Jeg fant ut at kjøtt blir det letteste. Her skal jeg stavmikse kokt kjøtt og gi små doser med morsmelk i første omgang.

Hirse er naturlig rikt på jern, så det kan være greit å bruke det oftere enn havregryn. Jeg skal også bruke aprikos i grøten, men det er mest for å holde magen i gang og for å søte grøten :) Har dere fått den boka/brosjyren som heter Mat for spedbarn av helsesøster? Der står det oppskrifter på både grøt og hjemmelagde middager :)

Back
Topp