Babydrømmen <3

Nå trenger vi jo heldigvis ikke vente til juni. Men det kan jo være vi må vente 6måneder (april) på at han får tatt spermprøve og vi får ikke noe mer svar før da.. hun er så vanskelig at jeg sikkert ikke får mine prøvesvar heller før etter at han har tatt sin prøve..
Bor på en liten plass, så er ingen andre alternativer her. Han må til og med reise for å kunne ta en spermprøve :arghh:
Ja, hun mener at eggløsningstester bare stresser, men kjenner det stresser enda mer å ikke skulle vite når jeg faktisk har eggløsning! Vi har jo prøvd siden april 24, så prøvingen strekker jo ut allerede. Å når/hvis vi må bli henvist til IVF, så er det jo enda 9 måneder venting der.. så dette kan strekke ut over flere år! Vi har to faste gynekologer her, mann og kone.. den ene mer vanskelig enn den andre..
Så frustrerende situasjon.. skulle virkelig ønske det var mer tilrettelagt for å få bistand til å få barn raskere.. de skriker jo etter flere barn i landet her..

PP16 - CD12

Har etter en ganske avslappet syklus, uten noe form for testing eller temping så langt, startet tempingen og testing etter EL. Klarer ikke følge gyn sitt tips om å ikke teste etter EL, kjenner jeg bare blir mer stresset av å ikke skulle teste! Men har blitt enig med samboer at vi bare skal kose oss og ikke planlegge aksjeleggingen denne runden, så jeg skal hvertfall prøve å senke skuldrene litt i forhold til det! Så fra nå av heter det ikke aksjelegging mer, det heter sengekos. No stress, no pressure! :happy:
Har brukt måneden så langt på å prøve å senke skuldrene litt, vet samboer trenger å få det litt på avstand og ikke ha så høyt fokus på det, for det stresser han og da sliter han med å prestere.
Så idag har vi hatt litt sengekos, 4 dager før antatt EL :happy:

PP16 - CD19 - 3DPO

Dagene går så sakte! Jeg er skikkelig dårlig på å vente :hilarious: På fredag (CD22) skal jeg dra å ta den andre blodprøven, håper ikke vi har behov for svaret på de prøvene :)

Symptomer:
Syke drømmer, våkner om nettene, tett nese, treg mage og litt trykk nederst i magen.

PP16 - CD20 - 4DPO

Temperaturen stiger fint, som tyder på stabilt godt nivå med progesteron :happy:
Kom på at det faktisk denne måneden er 1 år siden jeg fikk en positiv graviditetstest sist.. å det er 1år og 7måneder siden vi startet prøvingen, det er så leeeenge :sad015 hadde sett for meg å være gravid med nr 2 rundt denne tiden, men her sitter vi og får ikke til med nr1 en gang :sorry: Dette har vært et grusomt år, med mye tårer og tunge stunder, så håper vi kan gå inn i det nye året med glede!
La dette være måneden terminspiren sitter:Heartred
1000003740.jpg

PP16 - CD20 - 4DPO

Temperaturen stiger fint, som tyder på stabilt godt nivå med progesteron :happy:
Kom på at det faktisk denne måneden er 1 år siden jeg fikk en positiv graviditetstest sist.. å det er 1år og 7måneder siden vi startet prøvingen, det er så leeeenge :sad015 hadde sett for meg å være gravid med nr 2 rundt denne tiden, men her sitter vi og får ikke til med nr1 en gang :sorry: Dette har vært et grusomt år, med mye tårer og tunge stunder, så håper vi kan gå inn i det nye året med glede!
La dette være måneden terminspiren sitter:Heartred
Vis vedlegget 473740
Håper for dere :Heartred

PP16 - CD25 - 9DPO
Tempen er fortsatt høy :happy:
Fikk en blenda test idag, men det var ikke tidligtest, så hadde vel ikke forventet annet.
Prøver å ikke drikke så mye, kanskje jeg kan ta en ny test i kveld.

Symptomer :
Drømmer masse, våkner 1000 ganger om natten, litt øm nederst i magen, trøtt og skikkelig ømme nipler, det gjør vondt bare jeg kommer borti dem!!!

1000003760.jpg

1000003755.jpg

PP16 - CD26 - 10DPO

Tempen sank, testen er blenda.. er vel ikke håp for denne runden heller.. Har forespurt gynekologen min om blodprøvesvarene, men hun har ikke svart på det.

Symptomer:
Murringer, øm nederst i magen og ømme nipler (litt mindre enn igår).

Vis vedlegget 474064
Kjenner at jeg blir ordentlig provosert av fastlegen din...

Trist at det ikke gikk veien denne syklusen. Jeg krysser fingrene for deg, og håper drømmen din går i oppfyllelse snart. :Heartred

Kjenner at jeg blir ordentlig provosert av fastlegen din...

Trist at det ikke gikk veien denne syklusen. Jeg krysser fingrene for deg, og håper drømmen din går i oppfyllelse snart. :Heartred
Er ikke fastlegen da, er gynekolog på sykehuset. Men ja, hun er skikkelig gammeldags og ønsker egentlig ikke å hjelpe meg før jeg er gravid.

Det er så trist, for dette tærer virkelig på forholdet, vi kommer oss jo gjennom det. Men dagene er ikke fylt med så mye glede om dagen, synes det er så ufattelig tungt. Har ei gravid på jobb også, jeg synes det er vondt å se at magen hennes vokser, jeg unner henne jo selvfølgelig det, meeen...

PP17 - CD11
igang med temping og el-testing, klarte ikke la være denne runden heller :hilarious: Jeg er så kontrollfreak når det kommer til dette, så blir bare mer stresset av å ikke ha kontroll! Men for samboer sin del, holder jeg alt hemmelig, han synes det er altfor mye press rundt EL, så vi får prøve å heller bare kose oss :)

Har enda ikke fått noe svar på blodprøvene fra gynekologen min , hun har ikke tatt seg bryet å svare på henvendelsen engang. Kjenner jeg blir skikkelig sur! Jeg tenker jo at hvis det er noe kluss med hormonene mine, kunne jeg jo fått hjelp/prøve noe mens vi venter på at han skal ta spermprøve (forhåpentligvis før april til neste år) og venting på time hos fertilitetsklinikk.

Symptomer:
Har begynt å jobbe på høyre side, stikker og trykker rundt eggstokkområdet! Håper det er positivt at det er høyre side da (forde om det 99% av tiden stikker på høyre side:hilarious:), mangler jo eggleder på venstre side.

PP17 - CD13

Fått svar på blodprøvene, alt hun skrev er "prøvene er normale". Hun skrev ikke de faktiske prøvesvarene som jeg ba om. Normalt kan jo være i absolutt nedre enden av hva som er "normalt". Føler hun ikke tar dette seriøst i det hele tatt.. Jeg tror jeg må prøve å ringe inn dit idag, for jeg ønsker alle svarene, ikke bare "det er normalt"

PP17 - CD13

Fått svar på blodprøvene, alt hun skrev er "prøvene er normale". Hun skrev ikke de faktiske prøvesvarene som jeg ba om. Normalt kan jo være i absolutt nedre enden av hva som er "normalt". Føler hun ikke tar dette seriøst i det hele tatt.. Jeg tror jeg må prøve å ringe inn dit idag, for jeg ønsker alle svarene, ikke bare "det er normalt"
Så frustrerende med en gynekolog som ikke er engasjert i å hjelpe :smiley-angry019 Det er veldig greit å se hva verdiene faktisk er på så står i deg med å be om resultatene! Jeg har fått prøveresultatene inn på pasientjournal på helse norge, har du sjekket der?

Så frustrerende med en gynekolog som ikke er engasjert i å hjelpe :smiley-angry019 Det er veldig greit å se hva verdiene faktisk er på så står i deg med å be om resultatene! Jeg har fått prøveresultatene inn på pasientjournal på helse norge, har du sjekket der?
Hun har ikke lagt det der, har sjekket :sorry: hun er veldig gammeldags også, så hun sender ting i posten :facepalm:

PP17 - CD15
Etter el-testene å bedømme er ikke EL i nærheten av å komme.. skulle jo ha EL i morgen :shifty: håper de snur i løpet av dagen..

Symptomer:
murringer og skiftende treg og løs mage... igår hadde jeg mye luft i magen.

1000003854.jpg

PP17 - CD16

Tempen er rar.. testene blir ikke sterkere..
skjønner ingenting..
Fikk resultatene på blodprøvene da, hormonene er bra, progesteron er høyt og fint etter EL, så det er jo noe positivt. Meeen hvorfor blir jeg ikke gravid da?!?!

Screenshot_20251129_104508_FF App.jpg
Screenshot_20251129_104603_Premom.jpg

PP17 - CD19
Har logget rett ut med noro virus i 2 dager nå:sour: har 2 dager uten EL testing på grunn av det, men tok noen tester igjen idag, kan se ut som egget ikke slapp igår eller dagen før da. Skal høre med samboer om vi kan prøve en runde med aksjelegging idag, men spørs om han vil siden jeg er i så dårlig form.

1000003875.jpg

Back
Topp