babycaller

S-Sol

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
hvilket merke og hvorfor?

tenkte selv på neonate eller noe slikt.

Vi har Neonate 6500, super babycall uten video (har ikke hatt behov for det) og god rekkevidde.
Har godt batteri, supert å kunne legge babyenheten i vogna når mini sov.
Viser temperatur, og man kan stille inn alarm på lav og høy temperatur.
Mulighet for flere babyenheter på samme foreldreenhet, så mulig vi kjøper en babyenhet til nå.

(Hadde en Neonate 5800 først, men jeg klarte å miste den i bakken for mange ganger, så den ble ødelagt)

Har vært inne på tanken om dette merket.
Har erfaring med den fra jobb (barnehage), og anser den som (det der fine ordet for) trygg og pålitelig.

noen andre som har noen tanker?

Vi gikk for neonate (med video) da vi ikke visste om vi hadde det behovet eller ikke.. Ikke fått prøvd den enda, men håper den er ok! :)

Vi har kjøpt neonate med kamera/video.

interessant at vi så langt har valgt samme merke.men hvorfor kamera?
spør fordi jeg er rett ut nyskjerrig.

Vi har kjøpt neonate med kamera :happy: Valgte kamera fordi vi har stort hus, baby med rom i 2 etasje. Også veldig fint å kunne bruke kamera når babyen ligger i vogn og sover. Med førstemann hadde vi ikke kamera, og da løp jeg inn og ut av rommet når babycallen lagde lyd eller skurret.

Vi har fra før Nonate bc 4600d til bruk i vogna. Helt enkel, men har ikke hatt behov for noe mer der. Til inne på soverommet har vi Luvion Supreme connect (Det har sikkert kommet nye modeller i ettertid). Den er med kamera. Vi kjøpte med kamera pga tvillinger. Foreldreenheten har en joystick man kan bevege kamera med, slik at vi kunne se begge to. Det var ikke alltid like lett å høre forskjell på de i begynnelsen, så da kunne vi se på kameraet og gå rett inn til rette ungen og gi smokk e.l. :) Vi fikk "advarsel" om at så mange foreldre ble sittende hele kvelden og se på skjermen, men det problemet hadde ikke vi i hvert fall. Men hvor nødvendig det var med kamera kan nok diskuteres, hadde nok fungert veldig fint uten og.

Hadde først neonate 6500-d, men når hun begynte å snu seg på magen i senga (3,5 måned gammel) følte vi begge på behovet for å se henne uten å måtte løpe ned når det er lyd (stort hus). Så vi kjøpte Philips avent med kamera, og vi har hatt mye bedre kvalitet på kveldsavslapningen vår etter det (hun er 2 år nå). Nå ser vi hva lyden er, og har på «vox-modus» som gjør at videoen kun går på når det er lyd eller bevegelse. Blir derfor IKKE sittende å glo på skjermen i det hele tatt :-)
Nå når hun blir storesøster vurderer vi å bytte ut philips aventen (står fast på soverommet) og neonate 6500-d (brukes i vogna) med en neonate 8000-dv med to kera enheter (en til hvert barn). Siden kameraet der er trådløst, trenger vi ikke den ekstra 6500-d til vogna.

Har neonate og er veldig fornøyd med den :)

Kjøpte Neonate med kamera da jeg var gravid med storebror. Vi har vært fornøyde med den, så nå har jeg bestilt en ekstra babyenhet til lillebror. Vet ikke om det er nødvendig med kamera, men det føles trygt for oss, og så er vi såpass teknisk interesserte at hvis vi kan få med flere funksjoner på en duppedings, så går vi nok for det. :joyful:

Jeg har hatt både Avent og SmartNova selv, vært ganske fornøyd med dem. Bruker Neonate på jobb i bhg og den har desidert best rekkevidde og liker den veldig godt. Hadde jeg ikke hatt de andre fra før ville jeg kjøpt Neonate nå :)

Jeg har 3 stk, en philips avent uten kamera som har stjernehimmel og musikk. Den brukte vi soving i vogna :) Så har jeg en philips avent med kamera som jeg brukte når jeg flytta frøkna til eget rom. Da kunne jeg følge med sovestilling, om dyna er på, forklaring på lyder osv. Også kjøpte jeg neonate med kamera slik at jeg kan bruke den i vogna, siden kameraenheten har batteri (som ikke philips aventen -som jeg har- ikke har). Anbefaler neonate :) mindre skjerm enn philips avent, og har ikke musikk, men bedre i sin helhet :)

Vi har nettopp fått neonate sin med video og er veldig fornøyd. Hadde fra før en fra Philips Avent og den var det bare tull med, endte med en reklamasjon pga brannfare. Vi endte på neonate sin fordi vi kan kjøpe en babyenhet til som lillesøster kan ha, noe vi ser på som et stort pluss :)

Jeg ser ikke noen grunn til å ikke ha kamera med, jeg. Er vel ingen negative ting ved å kunne se babyen og vite at den ligger trygt og fint i senga/vogna si.
Vi har hatt Neonate med kamera, den eneste ulempen er at foreldreenheten tipper så utrolig lett. Vår har falt en del ganger i gulvet etter halvannet års bruk, og fungerer ikke lenger uten å ha laderen stående i. Vi skal sikkert kjøpe en ny, og et ekstra kamera, når lillesøster kommer :)

Jeg ser ikke noen grunn til å ikke ha kamera med, jeg. Er vel ingen negative ting ved å kunne se babyen og vite at den ligger trygt og fint i senga/vogna si.
Vi har hatt Neonate med kamera, den eneste ulempen er at foreldreenheten tipper så utrolig lett. Vår har falt en del ganger i gulvet etter halvannet års bruk, og fungerer ikke lenger uten å ha laderen stående i. Vi skal sikkert kjøpe en ny, og et ekstra kamera, når lillesøster kommer :)
For meg hadde det blitt en ulempe med kamera siden jeg ser for meg at jeg hadde blitt avhengig av å sitte å se på det :hilarious:

spennede og lese, har faktisk ikke tenk på å ha kamera, men ser jo at det er gode argument på å ha det
skal selv snart ut å kjøpe, så see jo at jeg må ta en duskusjon om hva og hvorfor :pompus:

For meg hadde det blitt en ulempe med kamera siden jeg ser for meg at jeg hadde blitt avhengig av å sitte å se på det :hilarious:
Blir litt både og :P Når du ikke har kamera og hører lyder sitter du å analyserer lydene lenge og lurer fælt på hva barnet gjør, mens med kamera ser du at barnet feks bare skal finne smukken :) Så er enig med kalinnea, ser ingen grunn til å ikke ha med ;) vil du ha lengre batteritid kan du skru på kun lyd modus også.

Blir litt både og :p Når du ikke har kamera og hører lyder sitter du å analyserer lydene lenge og lurer fælt på hva barnet gjør, mens med kamera ser du at barnet feks bare skal finne smukken :) Så er enig med kalinnea, ser ingen grunn til å ikke ha med ;) vil du ha lengre batteritid kan du skru på kun lyd modus også.
For meg blir det da heller at hvis jeg er nysgjerrig så må jeg reise meg og gå :rolleyes: god trim og kanskje jeg lærer meg å bli mindre hysterisk :rolleyes:

Back
Topp