Babycall - erfaringer?

Vi venter vår første nå, så må bare spørre: hva skal man med babycall? Hva er det dere bruker den til liksom? :hilarious: Burde jeg kjøpe det? :shy:
Det hjelper deg å høre lyder du ikke hadde hørt uten, så man feks kan være lengre unna baby, lukke dører mellom deg og den når den sover og slikt.

For min egen del, som har nedsatt hørsel er det en sikkerhet på at jeg hører gråt.
Jeg må feks ha på babycall selv om ungen sover på verandaen, fordi jeg ikke oppfatter det om ungen gråter der ute. Mens andre hører sånt gjennom dør/vindu.

Med kamera er det ofte en ekstra sikkerhet å kunne se hvordan ungen ligger/hva som skjer uten å måtte gå inn på rommet. Ofte er det sånt som vekker de om de er på "riktig" sted i søvnsyklusen.
 
Det snakkes om hus kontra leilighet, store avstander og barn som sover ute. Altså, vi bor i leilighet på 92 kvm fordelt på én etasje, og førstemann har sovet lite ute. Er likevel helt avhengig av Babycall, og ville heller ikke vært foruten kamera. Hadde kanskje hørt henne uten når vi er våkne men ikke om natten. Og som sagt så er det veldig deilig og slippe og løpe inn og ut av soverommet og se om hun sover eller er våken, om gråten trengs og gjøre noe med (med kamera kan man f. eks se at hun finner smokken selv). Jeg personlig skjønner ikke at folk klarer seg uten hverken Babycall eller kamera, men :hilarious:
Jeg bruker ikke babycall hjemme av akkurat den grunnen som du bruker den - jeg vil ikke bli vekt om natta med mindre det er krise. Når mini skriker så høyt at jeg våkner om natta så er det ingen tvil om at jeg trenger å stå opp for å si det sånn:hilarious:
(når det er sagt så har vi babycall med kamera og har vært fornøyd med det, men jeg har av og til savna noe litt nettere)
 
Vi venter vår første nå, så må bare spørre: hva skal man med babycall? Hva er det dere bruker den til liksom? :hilarious: Burde jeg kjøpe det? :shy:
Vi bor slik til at ungene kan sove utenfor huset i vogn, og da er det veldig kjekt å ha en babycall så jeg hører det når de våkner (vil ikke nødvendigvis ha åpent vindu e.l. hvis det er regn eller kaldt ute). Derimot har vi aldri brukt den på kveld/natt annet enn på kveldstid når ungene er i seng og vi er på besøk hos en av naboene.
 
Vi har aldri hatt babycall, klarte oss helt fint uten med førstemann. Men da bodde vi i liten blokkleilighet, nå bor vi i rekkehus og det blir plutselig aktuelt å sette igjen vogna ute, så jeg vurderer det denne gangen. Så jeg suger til meg tips fra denne tråden!
 
Back
Topp