Babybilstol med isofix-base

2 og en attpåskatt

Flørter med forumet
Hvilket sete skal dere ha til lillegull? Har dere erfaring med hvor stor plass det tar i bil? Og hvor tungt det er å bære? Kan det eventuelt festes på understell på vogn?

Vurderer Recaro Privia som kom best ut i test, men leser flere steder at mange har hatt problemer med at setet ikke vil løsne fra basen...

Er jo en jungel av utstyr å sette seg inn i :wacky:
 
Vi skal ha BeSafe iZi Go Modular. Har hatt flere stoler fra de tidligere, og har vært veldig fornøyd med de. Føler BeSafe er et trygt og godt merke som virkelig tar sikkerheten til barna på alvor :)
 
Etter anbefaling fra flere venner kjøpte vi maxi cosi cabriofix. Det kommer bra ut i tester og er ganske lett [emoji4]

Kunne like gjerne endt opp med et annet, da jeg og syns det er en jungel av anbefalinger der ute [emoji23]
 
Etter mye leting, sjekking, lesing av tester og anbefalinger fra både venner og butikk landet vi på maxi cosi cabriofix. Den har gjort det godt på tester, er en av de letteste setene å bære med seg, og kan brukes uten base dersom f.eks bestemor skal ha henne med seg på en liten tur :)
 
Sniker..

Anbefaler sterkt cabriofix :)
 
Sniker fra desember.

Vi har bestemte oss for Maxi Cosi Pebble Plus. Vi stod mellom Maxi Cosi og BeSafe men leste at mange hadde erfaringer med at BeSafe var noe trangere og at babyen fortere vokste ut av de. Vi sammenlignet setene og BeSafe ser mindre ut. Vi får nok et litt over snittet stort barn og vil derfor ikke ta sjansen på det. Grunnen til at vi går for Pebble Plus fremfor CabrioFix er at det går på samme base som sete nr. 2 og at det virket mer behagelig og mer solid. Maxi Cosi skal være ganske lette og det går også på vogna. Vi har en stoor stasjonsvogn med god bakseteplass så det skal ikke bli noe problem uansett.
 
Det blir BeSafe izi go modular her:) etter mye lesing og leiting så havnet vi på dette. Det er også et pluss at vi kan bruke samme base til sete nummer 2. Jeg vil anbefale deg å dra til en baby utstyr butikk å spørre litt. Vi fikk god hjelp der til å prøve ut setene, se på funksjonalitet og i tillegg monterte de seter i bilen for å se om det passet og hvordan det ble:happy: etter det var valget mye enklere!
 
Vi velger etter kollisjonstester og velger Recaro privia :) (hvis den ikke er sykt tung og bære)
Vi har en Mazda 6 :)
 
Vi hadde kjøpt cabriofix med easyfixbase, men da vi skulle prøve i bilen passet det ikke i midten. Eneste vi har funnet som passer i midten er Cybex Atonbasen. Så vi har kjøpt den samt Aton Q stolen [emoji846]
 
Vi har besafe izi go etter vår første og vil bruke det til nestemann å, var veldig fornøyde med det. Kunne bruke det til hun var nesten 1år, men hun har alltid vært lita og lett da :)
 
Hvilket sete skal dere ha til lillegull? Har dere erfaring med hvor stor plass det tar i bil? Og hvor tungt det er å bære? Kan det eventuelt festes på understell på vogn?

Vurderer Recaro Privia som kom best ut i test, men leser flere steder at mange har hatt problemer med at setet ikke vil løsne fra basen...

Er jo en jungel av utstyr å sette seg inn i :wacky:

Salg på privia med base på komplett nå. 1999 kr! Ellers er det jo bilstoldager på babybanden på torsdag :)
 
Min mann bestilte recaro privia i dag [emoji4] når det er i hus har vi fått alt i hus [emoji16] vi hadde jo alt annet fra før [emoji4]
 
Vi har recaro privia fra førstemann og kommer til å bruke denne. Har vært veldig fornøyd med den:) men har vært litt vanskelig å løsne fra basen enkelte ganger, men man får teken på det etterhvert;)
 
Dere som har recaro privia, når jeg så den i butikken så gikk den kalesjen rett under håndtaket så for å få bært den måtte jeg ta kalesjen litt ned og da ble jo hele greia rynkete. Er det sånn på de eller får man bært den i håndtaket med kalesjen helt opp?
Har vurdert å kjøpe den vi å, men syns det virker så klønete med den kalesjen?
 
Vi har ikke kjøpt enda, men etter å ha lest masse tester ser det ut til at vi ender opp med Maxi-cosi pebble plus med 2way fix isofix base og 2way pearl som sete nr 2.

Det er virkelig en jungel av utstyr, så det er mye å sette seg inn i. Vi likte seleløsningen på pebble plus (at de står opp av seg selv). Det beste er nesten å gå på butikken og kjenne litt på de ulike stolene.
 
Vi har recaro privia fra førstemann og kommer til å bruke denne. Har vært veldig fornøyd med den:) men har vært litt vanskelig å løsne fra basen enkelte ganger, men man får teken på det etterhvert;)
Dere som har recaro privia, når jeg så den i butikken så gikk den kalesjen rett under håndtaket så for å få bært den måtte jeg ta kalesjen litt ned og da ble jo hele greia rynkete. Er det sånn på de eller får man bært den i håndtaket med kalesjen helt opp?
Har vurdert å kjøpe den vi å, men syns det virker så klønete med den kalesjen?
 
Dere som har recaro privia, når jeg så den i butikken så gikk den kalesjen rett under håndtaket så for å få bært den måtte jeg ta kalesjen litt ned og da ble jo hele greia rynkete. Er det sånn på de eller får man bært den i håndtaket med kalesjen helt opp?
Har vurdert å kjøpe den vi å, men syns det virker så klønete med den kalesjen?

Lenge siden jeg har bært den nå, men mener å huske at kalesjen er litt kort når man bærer, ja. Skulle gjerne hatt den lengre så den dekket mer over.
 
Lenge siden jeg har bært den nå, men mener å huske at kalesjen er litt kort når man bærer, ja. Skulle gjerne hatt den lengre så den dekket mer over.
Var kanskje litt dårlig forklart:p mente at den var så lang at den går liksom under håndtaket der hvor du bærer. Så for å få bært måtte enn da tre hånden i mellom kalesjen og håndtaket.
For se om vi finner en butikk i nærområde så vi får kikket på den en gang til tror jeg.
 
Back
Topp