Baby vogner?

Førstegangsgravid42❤️

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hei! Virker som folk er godt i gang med å kjøpe inn utstyr. Lurer på erfaringer med vogner? Merke, modell, til hva slags føre, tung eller lett, god til å legge sammen i bilen? Osv…

Vi har Stokke Trailz fra forrige, elsket den som babyvogn men kommer nok til å kjøpe en babyjogger som sportsvogn denne gang tror jeg! Stokke vogna tar så sykt med plass i bilen og den er litt tung.
Synes Stokke har vært god på det meste av underlag men nå bor vi på Vestlandet og har minimalt med snø feks.

For oss har Britax Smìle fungert gull! Tror ikke det spiller en voldsom rolle om man har 1, 2 eller 3 versjonen egentlig.

Den er superlett å slå sammen, lett å trille, sportsdelen kan snus begge veier, bilsete kan settes rett på hjulene uten noe adapter (så lenge man har samme merke da), stor kalesje som dekker for sol (spesielt på sportsdelen). Og ikke minst, hakket billigere enn bugaboo fox vognene, som vi følte var alternativet som hadde mange av de samme positive sidene.

Vi har første versjonen og kjøpte den brukt, så god levetid på vognen også!

Nedsidene er at på vår så er det kun 3 posisjonsvariasjoner på sportsdelen. Skulle ønske det var flere. Hadde også vært best om forhjulene var hakket større.

Vi har Uppababy Vista V2 som kommende storesøster fortsatt bruker, og er superfornøyd med den. Lett å trille, stooor kurv under, ikke så lav som mange andre, enkel å slå sammen, lav vekt, god solskjerming og lufting på begge kalesjer, og en hel masse annet. Som bonus kan den bli søskenvogn i høyden med et sett adaptere, det kan bli praktisk snart :)

Vi har Uppababy Vista V2 som kommende storesøster fortsatt bruker, og er superfornøyd med den. Lett å trille, stooor kurv under, ikke så lav som mange andre, enkel å slå sammen, lav vekt, god solskjerming og lufting på begge kalesjer, og en hel masse annet. Som bonus kan den bli søskenvogn i høyden med et sett adaptere, det kan bli praktisk snart :)
Var og så på den i butikken i dag, og den var min favoritt, sammen Britax! Så jo bare suuuper, lett å trille og så anvendelig! Grattis! Jeg leter på Finn, men har takkogpris god tid. Kjøpte dere ny eller brukt?

For oss har Britax Smìle fungert gull! Tror ikke det spiller en voldsom rolle om man har 1, 2 eller 3 versjonen egentlig.

Den er superlett å slå sammen, lett å trille, sportsdelen kan snus begge veier, bilsete kan settes rett på hjulene uten noe adapter (så lenge man har samme merke da), stor kalesje som dekker for sol (spesielt på sportsdelen). Og ikke minst, hakket billigere enn bugaboo fox vognene, som vi følte var alternativet som hadde mange av de samme positive sidene.

Vi har første versjonen og kjøpte den brukt, så god levetid på vognen også!

Nedsidene er at på vår så er det kun 3 posisjonsvariasjoner på sportsdelen. Skulle ønske det var flere. Hadde også vært best om forhjulene var hakket større.
Så enig i alt! Vi kjøpte Britax Smil 2 til førstemann, men bilstol og alt. Den funker fint til andremann også, og jeg anbefaler den til alle gravide jeg møter. :)

Vi har kjøpt Britax smile 3 nettopp fordi den er veldig enkel å håndtere, tar lite plass sammenlagt og er god å trille. God demping og har lufthjul. Ikke er den i den dyreste prisklassen heller. Enkel å ta av og på ligge- og sittedelen. Kan legge sammen liggedelen helt flat. Vi er 170 og 183cm og den passer fint i høyde for oss. Kan justere håndtaket i vinkel, men ikke i høyde. Det er et minus for de som enda høyere.

Jeg har litt vogndilla (bare så det er sagt) :smiley-ashamed008

Her blir det en Bugaboo Fox 3 som hovedvogn/all round vogn.
Digger den vogna fordi jeg synes den er god å trille, den har fantastisk kalæsje, vendbar sittedel, gode seler som er enkle å justere så de faktisk passer (sikkerhet), teleskophåndtak og lett vekt, samt sikkert flere ting jeg har glemt i farta. Denne vogna ser jeg for meg å bruke mye innendørs de første månedene (i steden for å ha en vugge) - mye fordi jeg ikke har tenkt til å gå ut de første månedene heller. Vi føder jo tross alt midtvinters. Men så blir nok dette vogna som blir med over alt.

I tillegg er planen en Thule Urban Glide 2. Fordi ingen ting slår trehjulinger på trillecomfort, og fordi den har håndbrems. Jeg vet hvor tungt det er å gå med vogn i nedoverbakker uten å ha vært gravid, og regner med det ikke blir bedre etter å ha vært gravid. Og vi bor midt i en lang og bratt skråning, så bakker kommer vi ikke utenom. Ulempen med denne er at den blir ganske stor sammenlagt, samt at man ikke kan ha sittedelen vendt mot seg, så derfor blir ikke dette hovedvogna.

I tillegg blir det litt diverse triller og mindre vogner. Må jo prøve litt forskjellig:hilarious:

Var tilfeldig jeg fikk det med meg. Og når det var hele 20% så måtte jeg. Men ikke fortvil, kan se for meg at på black week/friday i slutten av november, at det kan komme liknende tilbud :hilarious:
Jaa det skjønner jeg! Har en mann som må gjøre reeeesearch må du skjønne, så hadde nok ikke fått kjøpe den uansett på det tidspunktet da
:dead:
trenger ikke gjøre noe mer research jeg altså, jeg er klar!:angelic:

Her er sånn «best i test»! Kinderkraft xmoov har gjort det veldig bra på den! Noen som har erfaring med den?

Her er sånn «best i test»! Kinderkraft xmoov har gjort det veldig bra på den! Noen som har erfaring med den?
Aldri hørt om den, men jollyroom selger den, så det er ihvertfall fra en trygg side. Men aldri hørt om bilduden heller, og jeg stoler bare på tester som er utført av Forbrukerrådet og lignende.
Men når det er sagt så kjøpte søsteren min en vogn jeg aldri hadde hørt om, og hun er kjempefornøyd med den!

Last edited:
Jeg hadde i alle fall ikke brukt bilstolen som følger med.
Synes i det hele tatt testen var ganske merkelig, og den er nok basert kun på meningene til en person (som forsåvidt er greit når det kommer til vogner altså, men på ingen måte noen fasit.)

Ja, det har du kanskje rett i. Da er denne her bedre tenker jeg:

https://forbrukerliv.no/barnevogn-test/
Ja, jeg så testen, og var ikke så veldig imponert.
Men igjen, vogn er sååå subjektivt. Så anbefaler deg å dra i butikk å prøve vogner. Eventuelt om du har noen venninner med vogn som du kan gå en tur sammen med og få trille litt. Bare for å kjenne litt på hvordan det er. Hva liker DU? Hvordan er det å slå sammen vogna? Hvor mye plass tar den? Hva slags bruk kommer du til å ha i hovedsak?
(Om du alt har noen tanker om dette så del det gjerne her, så er det sikkert flere som kan komme med forslag til deg til hvilke vogner du bør se på.)

Så ut som en billig(ere) kopi av Britax Smile lll :dance018

Ja, jeg så testen, og var ikke så veldig imponert.
Men igjen, vogn er sååå subjektivt. Så anbefaler deg å dra i butikk å prøve vogner. Eventuelt om du har noen venninner med vogn som du kan gå en tur sammen med og få trille litt. Bare for å kjenne litt på hvordan det er. Hva liker DU? Hvordan er det å slå sammen vogna? Hvor mye plass tar den? Hva slags bruk kommer du til å ha i hovedsak?
(Om du alt har noen tanker om dette så del det gjerne her, så er det sikkert flere som kan komme med forslag til deg til hvilke vogner du bør se på.)
Ja, har gjort det, var i 2 vognbutikker og fant meg noen favoritter. Likte vista 2 og britax rømer best… men og endel andre. Fant ut at emmaljunga er for tung…

Back
Topp