Baby utstyr....

Latterfrosken

Forumet er livet
Når er det vanlig å begynne å handle inn utstyret? Som vogn, seng, stellekommoder, klær osv? Jeg er i uke 23 på lørdag.
Når handler dere andre inn? Jeg har termin 26.12 og det er jo greit å få vogn,seng og div inn i huset før jul? Eller stresser jeg, har ikke handlet noe enda, men tenkte å bestille noe i okltober. Er det for tidlig? Håper på svar.
Klem
 
Heisann jannicke T [:D]

Noen sier at man ikke burde handle inn for tidlig, men jeg synes det er godt og være forberedt. Når jeg fikk min sønn for 10 år siden kom han i uke 29, så da var det godt at jeg var ferdig med nesten alt. Men det er da et spesiellt tilfelle dah...

Men venninna mi som fikk her om dagen har ikke fådd vogna si enda, siden ho hadde bestillt en vogn. Å dem på butikken sa at den kommer ikke før i slutten av september [:@] De hadde så stor pågang, så kansje det er lusrt å sjekke ut litt.

Men litt av kosen er vell så stussle tundt å vaske litt tøy å legge klart, men du har go enda god tid. Men når desember nærmer seg er det også mye annet som skal gjøres & handles!

Gjør det DU synes er best for DEG [:D] da blir det nåkk mest rett, men du burde i alle fall sjekke ut dersom det er noe du skal bestille inn.

Lykke til Videre på ferden [:)]

Klem fra Kathrine
 
Jeg har nettopp beynt/planlegger hva jeg skal handle inn. Men det er jo så stort utvalg så jeg har vært over alt de sise ukene for å se hva som egentlig finnes.. Har faktisk ikke blitt noe klokkere av å dra rundt å tittet, hehe....
 
hei Hege23 [:D]

Det er bra sikkert at det finnes et HAV av fine ting tell søte små babyer, jeg går beskerk å baby butikkene. Ikke at jeg har baby nå, men venninnene mine kommer frem med den ene prinsen/prinsessa etter den andre. Skulle tro sånne ting var smittsomt [;)] men neida, den har ikke nådd meg enda! Venter enda [8|]

Dere finner sikkert det som passer for dere, lykke til på shopping [:D]

ha en go dag!

kathrine
 
Synes det er litt for stort utvalg jeg da Kathrine, hehe. Blir alt for dyrt hvis man skal handle inn alt det man har lyst på..
sÅ du venter på en til? Lykke til i hvertfall, håpe det dukker opp en baby til her inne snart :)

Ha en god dag du også
Hege
 
Hei Jannicke T.

Jeg synes du skal handle akkurat når du føler for det. Jeg begynte sånn i det små med engang jeg fant ut at jeg var gravid første gang. Nå har jeg ikke kjøpt noe enda, venter til ul så kanskje vi får vite hva det blir. Har jo mye gutte klær og ting fra før. Men å kjøpe og gjøre istand er jo en del av kosen så gjør det som passer deg.[;)]
 
Jeg får se hva mannen i huset sier også, han sier det ikke er nødvendig å stresse, men det gjør jeg ikke. Har hittil bare vært å kikket. Og funnet ting jeg vil ha. Men jeg tenkte å begynne så smått i oktober, kanskje før. MYE fint, og alt har jeg lyst på....men det blir jo dyrt...hehehe.
Klem
 
Jeg kjøpte vogn til sønnen min da jeg var 17 uker på vei. Kjøpte brukt av ei jeg kjenenr da, og fikk et knalltilbud som jeg ikke kunne si nei til. Men da hadde jeg nok alt kjøpt klær og andre småting..

Jeg fikk bekkenløsning de siste månedene, og måtte gå med ktykker.. Så da var jeg glad jeg hadde kjøpt inn mye før det skjedde... Trenger ro og slik på slutten, så det er nok greit å ha det meste klart..

Men det var min mening, er jo mange som vil vente også.. [;)]
 
Jeg har bekkenløsning nå jeg, så det er jo begrenset med hva man orker å gå og kikke, men jeg vil jo gjerne komme i gang med å få kjøpt ting, ikke lett å vite når tiden er inne for det..
Mange tror jo at det betyr ulykke å ha vogn+ div i hus før barnet kommer. Ikke vet jeg..
 
Hei


Eg handla inn i uke 25.. men eg syns de var litt får tidle. de er så mysje så kan hende før babyen kommer.. men eg kryssa bare fingrene og håpte de beste... er i uke 40 i mårgon.

Men lykke til vidre i svangerskape.
 
Heisann Anne Lise 20 [:D]

Så spennende at du er i uke 40 i mårra [8D]

Lykke til med alt [;)]

Lykke ønsker fra Kathrine


 
Vi kjøpte senger og madrasser i går (må jo ha to), men betalte kun depositum på 500 kroner. Da kan sengene stå der helt til vi trenger dem. De fleste babybutikkene har denne ordningen på alt utstyr. Og du trenger ikke hente alt på en gang når babyen kommer, slik at du kan fordele kostnadene på månedene. Vet ikke med dere, men jeg har i hvert fall ikke råd til å betale for alt babyutstyret i desember. Dyr nok måned fra før av.
 
Jeg er bare i uke 12, så har ikke begynt med shoppinga enda.
Men synes det er kos å surfe på internett og se hva som finnes av utstyr, sånn at handlelista blir mer eller mindre klar til det braker løs.. [;)]

Enig i at det ikke er nødvendig å starte med shopping for tidlig, men jeg kommer ikke til å vente til heløt på slutte. Tror ikke det er så gøy å gå i butikker når en har blitt stor og tung, og hven vet hva som skjer med bekken og rygg fremover?
Dessuten vil det være greit å fordele utgiftene på flere måneder synes jeg. Bare det å kjøpe vogn er nok slitasje på budsjettet for en måned....

Så bare kos deg med shoppinga du! [:D]
 
Det visste ikke jeg om...skal høre om den ordningen! Skulle vi ha handlet inn alt på en gang, måtte vi ha droppa julegaver i år tror jeg... og det går jo ikke! Tusen takk for tipset!!!![:)]
Klem
 
Hei på deg, så gøy at du er i uke 40! Nå nærmer det seg vel... Vi venter nok noen uker til før vi handler. Lykke til med det nye familiemedlemmet. Og takk...[:D]
Klem
 
Hei! Jeg er nok litt tidlig ute jeg også da. Men tenkte det var greit å fordele det litt utover på månedene. Mannen studerer, så det er mest meg som står for inntekten. Begynner med vognen, den blir nok kjøpt over helgen.. Har arvet så mye klær av søsters baby, så det trenger jeg ikke tenke på ennå.
Syns bare det er greit å ha god tid på ting. Dessuten er det ikke mange månedene til jul, og da er det nok av penger som skal brukes.
 
Forhør dere rundt med familie og venner, alt vi trengte å kjøpe før Johanne kom var vogn (1500 kr,- brukt) og noe klær, vi arvet en vugge som ble kjøpt til storebroren min og som har vandret rundt i familien siden, sprinkelseng fikk vi senere, stellebord fikk vi av en venninne pluss at vi fikk en masse klær og småutstyr. Så det kan godt hende at dere kjenner noen som har noe liggende.
 
Vi fant vogn på Fretex til 150kr!
Det var en helt fin Brio kombivogn, hadde ikke luft-hjul, men var fargerik og fin. (Grønn, rød og blå)
- men jeg har lyst å sy nytt trekk til den, da.. så den blir litt mer "personlig" på en måte[;)]
Ellers vet jeg at min onkel har en vogn han gjerne ville gi oss, men vi syntes det var vanskelig å si ja til noe vi ikke har sett, og denne onkelen min er veldig distre avogtil, så jeg tenkte det var like greit å betale frelsesarmeen 150 kr.. De pengene går uansett til noe godt[;)]
 
Eh... tror kanskje jeg har begynt litt tidlig å shoppe jeg... [8|] Jeg og samboeren min gleder oss så fælt over den lille spiren, så vi har allerede kjøpt inn stellebord, og andre småting som vi bare ikke kunne motså. He he, fant en del morsome ting på salg når jeg var på ferie. [:D] Da var jeg bare 6-7 uker på vei. Men har hele tiden tenkt som så at hvis det skulle skje noe, får jeg jo bruk for det en annen gang. he he, bare for å rettferdigjøre shoppinga mi litt [:D] Føles litt nærmere når jeg handler noe til den lille. Kos dere med shoppinga jenter, det gjør i allefall jeg [;)]
 
Back
Topp