Baby strikk og hekling

Jeg bare sier at jeg strikker til kollegaen min som skal ha barn. De kjenner ikke mine kollegaer ;)
Kunne ikke vært en kollega på jobb feks? Eller en «bestilling»? :)
Tenkte på det, men hun kjenner alle kollegaene mine :p
Skal på ultralyd om 1,5-2 uker og før det må jeg perlebrodere bunadsbeltet hennes ferdig, så da får jeg bare vente med babystrikk litt til:)
 
Åh, den strikkelista er så lang! Jeg er ganske aktiv på strikkeinsta, så blir jo så utrolig inspirert også!

Strikkelista foreløpig:
- Selmas sovedrakt (Petiteknit)
- Bear me suit (Hipknitshop)
- Augustins babyteppe no 5 (Augustins)
- Minijordtøfler (Jord clothing)
- Willums selebukser (Petiteknit)
- Baby fisherman rib (Lykkeliten)
- Cashmere babysett (Jord clothing)
- Emils knappebody (yndestrikk)
- Bouclebukser (Aftenstrikk)
+ en haug med andre jeg har skrevet ned ett eller annet sted :smiley-ashamed004

Skal også til å begynne på en Spirebluse til meg selv fra Aftenstrikk
Selmas sovedrakt var supersøt!! Takk for tips, den blir nok strikket her hos meg også :joyful:
 
Nå ble jeg inspirert til å starte på babyteppe Noen som har noen fine å dele?
Jeg har strikket et fra boken myk start, tanteteppe. Strikket et I hvitt til meg selv og et blått til tantebarn. Veldig enkelt for en nybegynner som meg. Strikket i 100% ull
 

Vedlegg

  • 20240424_180639.jpg
    20240424_180639.jpg
    823,6 KB · Visninger: 15
Strikket dette for ett år siden. Synes dette tepper er så fint nydelig kant rundt også
 

Vedlegg

  • IMG_8005.jpeg
    IMG_8005.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 19
Hva er et best å starte med når man er nybegynner a? :angelic: Har ikke egentlig strikket siden jeg var liten, men har god hjelp i svigermor som er super flink. Er hun som har strikket alt vi har til jenta vår, men hun har en del andre barnebarn som også skal ha strikk, så hadde jo vært gøy å kunne lage noe sjæl innimellom:happy: Ser for meg at jeg kanskje syntes babyteppe blir for ensidig, jeg går fort lei:laughing021
 
Hva er et best å starte med når man er nybegynner a? :angelic: Har ikke egentlig strikket siden jeg var liten, men har god hjelp i svigermor som er super flink. Er hun som har strikket alt vi har til jenta vår, men hun har en del andre barnebarn som også skal ha strikk, så hadde jo vært gøy å kunne lage noe sjæl innimellom:happy: Ser for meg at jeg kanskje syntes babyteppe blir for ensidig, jeg går fort lei:laughing021
Garnstudio.com har mye fine gratis oppskrifter og instruksjonsvideoer Kan være greit å starte med noe uten mønster
 
Back
Topp