Baby sover ikke lenger enn 1-2 timer

En tråd i 'August 2020' startet av kit14, 1 Feb 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno5044992 Andre møte med forumet

2. Bkno5044992 Andre møte med forumet

Hei!
    Jeg har det akkurat likt med min gutt på 7 mnd.
    Han har aldri sovet godt og i 7 mnd nå har jeg ikke sovet mer en 2 t i strekk, det er grusomt!
    Men nå skal vi sjekke om han kan ha stille reflux, kansje det er d han våkner av.
    Alt er bra ellers med han er og, legger på seg fint og spiser bra, er bare et mareritt om natten.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. kit14 Blir kjent med forumet

Åh! Lykke til med sjekken! Jeg har selv tenkt tanken om stille refluks, men har forsøkt å lese meg opp på det, og kan egentlig ikke kjenne igjen noe av det hos oss. Så jeg har ikke sjekket det.
    Ikke irritabel, ingen tegn til smerter, gulper heller ikke med mindre han får MME, ingen manglende vektøkning, eller andre plager, osv.

Når han våkner på natten så er han bare super happy og vil opp og leke. Hvis ikke skal han ha puppen, eller bysses. Evt har han bæsjet - og det er verst for da er han umulig å legge etter skift. Rett og slett bare ordentlig dårlig på å sovne.

Håper på det beste for deg og baby - og at dette en dag snur.

Hilsen utslitt som begynner på jobb om 2 uker:(

4. Dovendyret Flørter med forumet FebbisBebbis2021 ❄️

Hei! Jeg er på Google-kjøret etter nok en natt uten søvn. Kort fortalt samme problemer som dere, men gutten vår på 6 mnd gråter sutrer og klager fryktelig mye ved hver oppvåkning. Gråter og klynker mye «i søvne» også. Det har vært et fåtall gode netter der han kun har våknet 3-4 ganger, men det vanlige er 1gang i timen, på det verste flere ganger i timen... «prøvd alt» som dere. Gjenstår bare å ta han med til legen igjen mtp henvisning til barnelege, men jeg tror ikke de finner noe egentlig

har det blitt noe bedre for dere??? Jeg trenger håp. :(

5. Je2 Flørter med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Hei
    Det blir stort sett ikke verre, og jeg tror det er ganske mange som har babyer som sover lengre nå som babyene er litt eldre. Min våkna rundt 10-12 ganger på det meste, og er stort sett nede i 1-4 nå. Har til og med hendt han har sovet fra 20.00-06.00 også. Vi hadde slutta med pupp om natten en stund og da pleide han bare å våkne en gang om natten, og da roet far han. For å få til det måtte han bare sove med kun far et par netter og så funka det. Nå får han igjen pupp fordi han fikk litt melk en natt pga sykdom (vi syntes så synd på han). Tenker å prøve å slutte igjen snart, men er så lytt i huset, så det vekker storesøster. Vi må derfor overnatte et annet sted tror jeg de første to nettene.

Ble litt langt her, men konklusjonen er nok det at det stort sett går seg til! Både storesøster og minste ble mye bedre ved å slutte med pupp/melk om natta. Eldste på 3 år har sovet hele natta (11-12 timer) selv i to år nå. Så det kan være et alternativ å prøve å slutte med nattemelk hvis du fortsatt gjør dette, hvis det føles rett for dere og du trenger mer søvn.

6. Oktobermamma2020 Blir kjent med forumet

Hei! Kan jeg spørre hvordan det går med dere? Sluttet du å amme i søvn på et tidspunkt, og hvordan gjorde du det evt?

Fulgte tråden i februar, og vi sliter fremdeles med akkurat det samme. Baby er snart 1 ÅR! Er så sliten, og ser ikke helt veien ut av dette. Har hørt at det "går seg til", men begynner å tvile litt…

Del denne siden