Baby sove på eget rom?

Bkno3084672

Andre møte med forumet
Lurer litt på deres erfraring med når en baby kan sove på eget rom. Ser det er såååååå mange forskjellige meninger vedr. dette. Vi hadde tenkt at han kan sove på eget rom ganske tidlig, noen som har erfaring med dette? Babyrommet er vegg-i-vegg med vårt soverom. Tenker at både han og vi vil sove bedre i hvert vårt rom.

Mini er 4 mnd og vi har pratet om å legge han på eget rom men har bestemt oss for å vente litt. Han har sovet natten gjennom uten mating en gang, men er som regel oppe i 04 tiden for litt påfyll. han sover på eget rom på dagtid og sovner fort uten prob om kvelden så den eneste grunnen til at vi venter er "latskap" fra vår side; enklere å putte i smokk når han ligger i vogga ved siden av( ut av seng og opp å gå er ikke så gøy om natten ;)) og lettere å ha oversikt enn å måtte bruke babycall. Regner med han sover natten gjennom fast om et par mnd så vi venter til da:)

Anbefalinger i forhold til bl-a krybbedød er felles soverom første leveår. Vi har nå hatt de to første på vårt rom i hhv 2,5 og ca 1,5 år, så får vi se hvor fort denne flytter ut, det må nemlig en endring i bruk av rom til for å få til det, gjesterommet som også er lagerrom må bli soverom for en av ungene, eller så må to dele rom igjen, nå har de to eldste akkurat fått hvert sitt...

Anbefalinger i forhold til bl-a krybbedød er felles soverom første leveår. Vi har nå hatt de to første på vårt rom i hhv 2,5 og ca 1,5 år, så får vi se hvor fort denne flytter ut, det må nemlig en endring i bruk av rom til for å få til det, gjesterommet som også er lagerrom må bli soverom for en av ungene, eller så må to dele rom igjen, nå har de to eldste akkurat fått hvert sitt...

Våres har sovet på eget rom fra han var et par uker. Han ville ikke sove i vugga på rommet vårt eller i senga sammen med oss, så etter en del netter med en veldig trøtt gutt som ikke fant roen, la vi han i egen seng på eget rom og han sov hele natten.
Tror man må se an ungen og hva man selv føler er riktig for seg og barnet.

Vår første flyttet på eget rom når hun var 6 mnd og da begynte hun å sove hele natta uten pupp. Før det våknet hun hver gang vi kom å la oss så da fant vi ut at det var best å flytte henne. Rommet var vegg i vegg med vårt :)

Vi flyttet snuppa over på eget rom når hun var 3mnd. Mye tidligere enn hva jeg hadde sett for meg, men virkelig det beste for henne (og oss). Hun sov rett og slett så lett på natta at hun våknet når vi la oss, når vi snudde oss, hvis en av oss snorket..ja, du skjønner.
Nå når hun sover på eget rom sover hun mye bedre! Vi sover vegg i vegg, og har i tillegg på Babycall. Jeg sjekker når jeg legger meg, og står opp. Samboer sjekker en gang om natta (han må ofte opp å tisse). Hun får pupp en gang om natta, så sjekker jo alt da også :) Snuppa er 5mnd nå, og angrer ikke i det hele tatt! Tar henne ofte inn i min seng om morgenen, slik at vi får litt kos i senga før vi står opp

Vi flytta nettopp lillegutt på snart 7 mnd på egent rom! Har funnet ut at han våkner av at mannen min sover litt urolig! Og hvis han våkner og ser oss vil han bare opp i senga! På egent rom så sov han bedre og ammet bare 1 gang på natten, men nå er han nettopp blitt forkjølet og hatt litt feber så da har han ikke villet sovet :(

Vår var rundt 2 mnd da vi tok han på eget rom for å se om han sov bedre der (ingen forskjell) men vi fortsatte å legge han der på kvelden. Han kom inn på vårt rom fra første nattmating, noe som ble senere og senere etterhvert som han spiste færre ganger på natten. Sov hele natten på sitt rom etter ammeslutt rundt 7-8 mnd. Syns det er godt at han sover på eget rom, og spesielt i egen seng. Han har sovet en god del i vår seng, og da sover jeg ikke godt :-/

Vi flytta ikke vår på eget rom før hun var ett år og veit nå at med neste så skal vi prøve før. ;p Men ikke sikker på når...

Eldstemann flyttet på eget rom da han var 9 mnd, og minstemann da han var 10 mnd. Det har gått helt fint, og det var på tide ettersom de våknet ofte inne på vårt rom da.

Her la vi han på eget rom da han var 2 måneder. Vegg i vegg med våres rom, men hadde babycall likevel bare for å føle meg trygg. Både han og vi sov mye bedre etter vi flyttet han :)

Siden anbefalingene i fht krybbedød sier 1år har vi valgt å følge det. Men storebror var det en befrielse å få han på eget rom. Lillebror merket vi ikke at lå med oss....

Etter min erfaring så er det lettest mtp amming og dele rom. Mine har vokna mye og eg orker ikkje og gå inn i naborommet en gang på natta. Her flytta dei på eget rom når dei sov godt nokk på natta. Ei var vell ca 10 mnd og minste var vell 10 mnd og men flytta inn til oss etter 2 mnd når vi ikkje orka og såve i ein stol hos ho. Ho nekta og såve alene. Så ved nesten 2 år såv ho greit nokk alene til at vi flytta ho i gjenn.

Vi flytta jenta vår over på eget rom da hun var 6 1/2 måned. Hun begynte da å vise tendenser til å reise seg opp og hadde året seg rundt på gulvet fra hun var 5 måneder. Var livredd for at hun skulle falle ut av vugga på vårt rom, og i vår seng kunne hun ikke ligge (rullet ut). Sprinkelsenga var satt opp på babyrommet og måtte demonteres for å flyttes, så da ble det eget rom ;-) Gikk veldig fint :-) Eneste utfordringen var nattammingen, måtte jo stå opp og ikke bare flytte henne over i senga til meg. Det skal sies at vi sluttet med nattammingen innen hun var 8 måneder :-)

Flytta småen på eget rom da han var rundt 5-6 mnd og det gikk utrolig bra. Sov mye bedre når han ikke hørte på snorkingen til mor og far. Han var også sluttet med amming på natta og sov fra 2000 til 0900 dagen etter :-) så for vår del gikk det veldig bra :-) har fremdeles netter der han er litt urolig pga tenner eller luft i magen men da får han sove inne i sengen med meg de siste timene av natten :-p

Sønnen min flyttet på eget rom da han var 3 mnd. Men hendte han sov litt med meg for det om :-)

Takk for mange tilbakemeldinger :). Men når dere har babyen på soverommet deres så vil han ligge en del timer alene allikevel? Ettersom han/hun legger seg før foreldrene uansett.

Man finner vel ut av disse tingene etterhvert, men fint å være litt forberedt :).

Back
Topp