Baby shower

Jeg har 3 ulike venninnegjenger, og har funnet ut av 2 av de allerede er i gang med planlegging - så jeg går rundt og later som ingenting :p håper bare ingen legger de på samme dag. Haha. Også den 3. Gjengen er laget mitt, og da jeg fortalte nyheten på julefesten vår sa de at da blir neste lagfest babyshower, så kanskje jeg er så heldig og få 3 dager med babytema og fantastiske venner :D

Tenker absolutt at du har rett - yngre "kretser" følger gjerne usa sine trender mer, og enkelte områder av landet er kanskje mer opptatt av dette også.. jeg er "bare" 27, men vennekretsen er rundt 30-35 og er heller ikke "dolle"jenter.. så er ikke vanlig her.. og jeg liker/feirer heller ikke halloween, valentines day o.l.

Jeg har amerikansk familie, og min mor bodde der til hun var 16, så vi har beholdt noen amerikanske tradisjoner, men da helst familieorienterte :-) thanksgiving ble feiret i vår familie frem til min mormor døde i 2010. Men babyshower tok de ikke med seg :-) Halloween er artig, men jeg kan ikke si jeg feirer den lenger. Første valentinsdagen til meg og mannen tok han meg med til Roma, en by jeg alltid har hatt lyst til å besøke :-) så den dagen er spesiel for meg :-) men vil ikke si vi feirer den nå.

Jeg forhøre meg med mannen, damen til kompisen hans hadde shower de tre gangene hun har gått gravid, og hun har vært i en del flere. Men hun og hennes omgangskrets er alle født på nittitallet. Disse er de eneste jeg vet om her i byen som har hatt shower.

Mannen fortalte også om stesøsteren hans som bor i Oslo, hennes venninner arrangerte shower for henne og de er i samme "generasjon" som oss :-) så jeg tror deg også er litt stedsbetinget.

Oi mye babbel fra meg :-)

Jeg har 3 ulike venninnegjenger, og har funnet ut av 2 av de allerede er i gang med planlegging - så jeg går rundt og later som ingenting :p håper bare ingen legger de på samme dag. Haha. Også den 3. Gjengen er laget mitt, og da jeg fortalte nyheten på julefesten vår sa de at da blir neste lagfest babyshower, så kanskje jeg er så heldig og få 3 dager med babytema og fantastiske venner :D

Oi, det blir ikke rent lite shower på deg da :-) stas med mye oppmerksomhet :-) håper du vil dele erfaringer når du har kommet så langt :)

Jeg får nok ikke noe. De gamle "vennene" vil nok heller si "enda en baby???"

Prøver nå å bli kjent med flere med barn (kjekt ved barnehageoppstart) og gravide, men vil nok ikke bli så nære at det vil føles naturlig. Om man i det hele tatt kommer lenger enn "Hei og ha det!"

Veldig koselig for dere som har fått være med da! Sikkert en koselig dag sammen med gode venner. :)

Samtidig tenker jeg at det sikkert er like koselig med mat og gaver når babyen er født også! Får man dobbelt opp når man har baby shower først? Kommer de da også med gaver osv på barsel? :)

Nei blir ikke dobbelt opp med gaver, en gir "barselgaven" i babyshoweren :-) jeg har gitt for 500 kr til venniner i babyshoweren (laget bleiekake også). Så hadde blitt rimelig dyrt om jeg skulle gitt barselgave også.. Kjekt med babyshower så slipper det å bli et "renn" med folk den første tiden etter at baby er født :-) (og ikke minst fokus på mor, kosekveld med venninner før baby kommer) :-)

Vi har ikke pleid å ha det i min vennekrets. Nå bor jeg et stykke unna mine nærmeste venninner også, så har hverken arrangert eller vært i en. Har venner på min alder (30+) som har fått det arrangert. Hadde i all hovedsak vært koselig å fått samlet de nærmeste venninnene mine, ellers hadde det ikke vært så viktig. Vi var sammen rundt nyttår og skal møtes igjen i juni så får glede meg til det :)

Tenker absolutt at du har rett - yngre "kretser" følger gjerne usa sine trender mer, og enkelte områder av landet er kanskje mer opptatt av dette også.. jeg er "bare" 27, men vennekretsen er rundt 30-35 og er heller ikke "dolle"jenter.. så er ikke vanlig her.. og jeg liker/feirer heller ikke halloween, valentines day o.l.
Tenker det samme som dere med dette med alder faktisk.

Back
Topp