Baby shower

TehCookiemon

Forelsket i forumet
Har noen her vært borti noe slikt? Jeg syns dette er en koselig tradisjon fra USA, men et slikt arrangement her til lands trenger kanskje ikke å være så overdådig som det amerikanske. Noen som har erfaringer?

Ikke at jeg skal arrangere et, eller at mine venninner kommer til å gjøre det for meg, men hadde vært koselig å høre om noen her har hatt eller vært med på en :-)

ImageUploadedByBV Forum1420722512.571708.jpg

Vi arrangerte babyshower for ei venninne i fjor. Vi inviterte venninner og noen fra hennes nærmeste familie (søster, svigersøster og søskenbarn). Laget bleiekake, kjøpte inn til brunsj og delte ut bakeoppgaver til de som kom. Vi hadde quiz, andre småaktiviteter og gaveåpning. Var veldig koselig :) Egentlig bare en venninnedag med litt ekstra fokus på den kommende mor og babyting. :)

Jeg skulle ønske at noen ville ha laget slik til meg, men tviler sterkt på at noen gjør det..:/
Har en venninne som har termin 3 uker etter meg og er usikker på om jeg skal gjøre noe slikt for henne.

Jeg skulle ønske at noen ville ha laget slik til meg, men tviler sterkt på at noen gjør det..:/
Har en venninne som har termin 3 uker etter meg og er usikker på om jeg skal gjøre noe slikt for henne.

Jeg kunne også ønske noen hadde gjort det for meg, men som deg tviler jeg sterkt på det :-)

Men av erfaring må noen være førstemann ut, og som oftest er det meg i min omgangskrets. Jeg hadde elsket å kunne arrangere det for noen, men alle dem som har fått baby de siste årene er jeg enten ikke god nok venner med eller så har jeg ikke vært involvert i livet deres nok til å kunne initiere noe slikt ( kusiner, svigersøster og venninners venninner eller søstre).

Så jeg ville gjort det for venninnen din om jeg var deg :-)

Jeg syns en baby shower er en hyggelig tanke i allefall :-) derfor ville jeg høre om noen har vært med eller fått noe slikt av sine venner :-)

Vi arrangerte babyshower for ei venninne i fjor. Vi inviterte venninner og noen fra hennes nærmeste familie (søster, svigersøster og søskenbarn). Laget bleiekake, kjøpte inn til brunsj og delte ut bakeoppgaver til de som kom. Vi hadde quiz, andre småaktiviteter og gaveåpning. Var veldig koselig :) Egentlig bare en venninnedag med litt ekstra fokus på den kommende mor og babyting. :)

Høres koselig ut :-) en liten boost til den gravide og en koselig dag for alle :-) hvor langt var venninnen din på vei da?

Jeg ble overrasket med babyshower av noen nære venninner for noen helger siden! De hadde laga bleiekake, rosa cupcakes og masse søtt rosa pynt! Jeg er egentlig ikke sånn veldig gla i sånn amerikanske greier, men syns det var veldig koselig!! :)

Jeg ble overrasket med babyshower av noen nære venninner for noen helger siden! De hadde laga bleiekake, rosa cupcakes og masse søtt rosa pynt! Jeg er egentlig ikke sånn veldig gla i sånn amerikanske greier, men syns det var veldig koselig!! :)

Så kjekt da :-) kos med litt ekstra oppmerksomhet og tid med venninner før livet endrer seg :-)

Vi arrangerte babyshower for min svigerinne og min bestevenninne i fjor. Det var utrolig koselig og kjekt! God mat, god stemmning, noen kjekke "leker", og en god unskyldning for venninner å samles og lage litt stas over den gravide.
Jeg vet at mine venninner har planlagt babyshower for meg i mars og jeg gleder meg til det :D

Jeg får nok ikke noe. De gamle "vennene" vil nok heller si "enda en baby???"

Prøver nå å bli kjent med flere med barn (kjekt ved barnehageoppstart) og gravide, men vil nok ikke bli så nære at det vil føles naturlig. Om man i det hele tatt kommer lenger enn "Hei og ha det!"

Veldig koselig for dere som har fått være med da! Sikkert en koselig dag sammen med gode venner. :)

Samtidig tenker jeg at det sikkert er like koselig med mat og gaver når babyen er født også! Får man dobbelt opp når man har baby shower først? Kommer de da også med gaver osv på barsel? :)

Høres koselig ut :) en liten boost til den gravide og en koselig dag for alle :) hvor langt var venninnen din på vei da?
Ja det var veldig koselig. :) Har fått beskjed om å komme med ønsker om hvem jeg vil ha med på min babyshower, så da vet jeg at jeg og får. Gleder meg veldig til det! :) Mener hun var 33-34 uker på vei.

Samtidig tenker jeg at det sikkert er like koselig med mat og gaver når babyen er født også! Får man dobbelt opp når man har baby shower først? Kommer de da også med gaver osv på barsel? :)
Vi hadde kun babyshower. :) Men det er vel like koselig etter babyen er født ja. Spørs jo litt hva man ønsker. Er babyen født, får nok den mye av fokuset og det blir kanskje ikke like mye en venninnedag. Før fødselen går man jo "bare" og venter så da kan jo en babyshower hjelpe litt på ventetida. ;)

Jeg har vert med på 3 babyshowere, den ene arrangerte jeg :-) Kjempe koselig! Da jeg fikk førstemann var dette ikke så vanlig, men vet at ei venninne har planer om å lage det til meg denne gang :-)

jeg har flere ganger arrangert for mine venninner. da laget vi bleiekake med masse nyttig pynt på som feks smokker, tepper, bamser, klær, vaskeartikler osv. i tillegg hadde vi flere små leker, som feks at mor skal lukke øynene og smake på ulik babymat. alt var selvfølgelig ikke like populært. hehe. også hadde hver av gjestene med seg babybilder av seg selv som mor måtte gjette hvem var. mye man kan finne på. i tillegg får mor gaver. synes det er en kjempe koselig gest. håper virkelig noen av mine venninner gjør det tilbake for meg :angelic:

Jeg får nok ikke noe. De gamle "vennene" vil nok heller si "enda en baby???"

Prøver nå å bli kjent med flere med barn (kjekt ved barnehageoppstart) og gravide, men vil nok ikke bli så nære at det vil føles naturlig. Om man i det hele tatt kommer lenger enn "Hei og ha det!"

Veldig koselig for dere som har fått være med da! Sikkert en koselig dag sammen med gode venner. :)

Hvor mange barn har du da? Siden de ville sagt dette?

Jeg har Vært i 3-4 stk :) veldig koselig! Vet de planlegger for meg, men vet ikke noe mer. Skal Være en overraskelse, men søsteren min spurte hvem jeg evn ønsket hun skulle be:)

Jeg er litt opptatt av kultur og forskjeller, og jeg lurte plutselig på om babyshower kan ha med alder og geografi å gjøre? Ingen jeg kjenner i min omgangskrets har hatt eller holdt babyshower, men så har jeg passert 30 og bor i Bergen... Jeg vet at en kusine var med på en i Stavanger, men hun har ikke passert 25. Noen andre som har har tanker om det?

Jeg er litt opptatt av kultur og forskjeller, og jeg lurte plutselig på om babyshower kan ha med alder og geografi å gjøre? Ingen jeg kjenner i min omgangskrets har hatt eller holdt babyshower, men så har jeg passert 30 og bor i Bergen... Jeg vet at en kusine var med på en i Stavanger, men hun har ikke passert 25. Noen andre som har har tanker om det?
Tenker absolutt at du har rett - yngre "kretser" følger gjerne usa sine trender mer, og enkelte områder av landet er kanskje mer opptatt av dette også.. jeg er "bare" 27, men vennekretsen er rundt 30-35 og er heller ikke "dolle"jenter.. så er ikke vanlig her.. og jeg liker/feirer heller ikke halloween, valentines day o.l.

Back
Topp