Baby og hund!

Amalie25

Andre møte med forumet
venter barn i starten af december, har fra før en Jack Russell Terrier på 2 år. Er der nogen som har gode og mindre gode erfaringer at dele angående dette emne. Vil at de to skal få den bedst mulige start på et langt og godt venskab.

Alle i familien og vennekretsen som har hund, har det godt veldig bra hos!
Eneste en bør tenke på kanskje, er å gi hunden oppmerksomhet også liksom...,
men det regner jeg med at dere gjør[:)]

Lykke til[:)]

Har både katt å hund her i hus også, litt travelt til tider, begge to skal gjerne ha kos på engang, heldigvis er ikke hunden så stor, så de får lett plass i fanget begge to!! [:D]

Men vil nok tro det vil bli litt sjalusi når den lille kommer, får vell bare prøve å dele litt på opppmerksomheten til alle, selv om den lille står høyest på lista.. tihi.. [:D]

synes det er vældig smart af dig det du har gjort bagheera. Jeg har gået hjemme det meste af svangerskabet så vores hund er blevet vældig knyttet til mig. men han er nu så godmodig af sig, så jeg tror egentlig ikke vi får problemer med jalousi, når babyen kommer(lidt naivt måske). Har hørt at nogen hunder bliver vældig beskyttende over for babyen, det håber vi selvfølgelig på[:)]

Tusind tak for svar til alle[:D]

Så pussig at dette ble tatt opp her akkurat i dag [:)] Jeg og samboeren min sitter på nett og ser etter en liten valp samtidig som vi diskuterer om vi skal eller ikke skal skaffe oss hund nå. Babyen vår blir født nå hver dag som helst, og vi har lyst til at hunden å babyen skal vokse opp sammen hvis vi skal ha hund. Men så har jeg hørt at små barn fort blir allergiske med dyr i huset??? Eller er dette bare tull? Ingen av oss som har noen allergier så det burde vel gå bra det?

Vi har 2 store hunder (en rottweiler og en retriver) + våres 7 mnd gammle sønn. Det har gått bra til nå, men har merket at hundene begynner å bli usikkre når vi har besøk av min nevø på 1 1/2 år. Spesielt retriveren liker ikke når ungene kan krype og gå (gjør ikke noe med store unger, men liker ikke de som er i samme høyde som han selv). [&:]
Ingen av hundene har gjort noe, utenom at retriveren knurrer og trekker seg unna.
Ang allergi så får barn som vokser opp med dyr mindre allergi har jeg hørt [8|]

Kan være lurt om barnefar (eller noen andre) tar med hjem et teppe som babyen har hatt rundt seg fra sykehuset før du kommer hjem med babyen, for da får de litt tid til å bli vant til lukten av barnet.

Lykke til [:D]

Vet ikke om jeg ville hatt valp og baby samtidig... Valpene har jo en tendens til å bite i alt, og det er nok fare for at babyen vil bli små bitt litt. Kan jo i tilfelle være lurt med ei lekegrind til babyen (eller kanskje til valpen... [:D])

Det går nok, men blir nok en del stress.
Mener også at barn har godt av å vokse opp blant dyr.

De sies jo at de som vokser opp sammen me dyr, er mindre syke også! Har selv vokst opp på gård, å er ikke så veldig ofte syk, men er jo utroli gla i dyr.

Kanskje bedre å skaffe seg hund samtidig, så blir de vante til hverandre fra begynnelsen, så du slipper dette sjalusi greia! [;)]

Men en må jo ha tid til alt også, tar tid å ha hund, akkurat som et barn vil jeg tro. Har hund nå, men den er så liten, lett å ta me seg overalt, er ikke i veien liksom!

Lykke til me valget! [:D]

Hund og baby som vokser opp sammen er å annbefalle. Jeg selv gjore nettopp dette. Vi fikk hund en dag før jeg kom hjem fra sykehuset. Og jeg og hunden ble beste venner fra dag en. Jeg hører ennå 23år senere at det var veldig moro å se på, det så ut som lille jentungen på 6mnd og hunden forsto hverandres språk og de forsto hverandre bedre enn noen andre.

I dag venter jeg baby i Des-05. Og vi har en liten hvit boxer gutt på snart 1år. Og jeg vet at dette skal bli kjempe moro og alt skal gå bra med hund og barn.
Men så klart er hunden kommet før blir den sjalu hvis den mister oppmerksomhet fra eieren sin. Så dette er viktig å ikke glemme hunden sin, det er jo en baby det oxo.

Alt skjer jo så fort her inne at en rekker så vidt å begynne å lese på en annen side, før noen svarer! [8D]

Har vært borte siden før helgen, kom igjen i går, har enda ikke rukket å lese igjennom alt! Særlig ikke når en i tillegg skal ha både hund å katt i fanget, i tillegg til magen så klart! [;)]

Når det gjelder baby og hund tror jeg ikke det er noe problem [;)]
Kjenner mange som har både barn og hund og det har aldri vært noe problem.
Selv så har jeg en flat coated retriever på 2 år, han har fortsatt veldig mye energi og vi ser mye av valpen i han ennå.
Han er flinkere sammen med barn nå enn for et år siden. Akkurat som om at han tar hensyn til at de er små, og er ikke så veldig vill rundt dem. Eneste ulempen er at han gjerne vil vaske dem.....

Med tanke på å skaffe hund samtidig med at det kommer en baby i huset høres ikke noe særlig ut for meg. Hadde jeg at baby når jeg fikk min hund tror jeg at jeg hadde blitt gal. Han var baby nok for meg.... Men selvfølgelig, alt kommer jo an på hva slags hund man tenker på å anskaffe og da. Bare tenk på at en valp må ut å tisse om natten og ha mat 4 ggr om dagen, for ikke snakke om masse oppmerksomhet og opplæring for å bli en god og trygg familiehund!

Lykke til både til dere som har hund og venter barn, og til dere som vurderer begge deler samtidig!

Jeg har også en jrt og han er snart ett år. Jeg har passet på at han blir kjent med barn i alle aldre for å vende ham til å omgås med barn (vi er prøvere). Har bare positive erfaringer ettersom han elsker barn (i hverfall de som ister mye mat på gulvet [;)]).

Jeg er selv oppvokst med hunder på alle kanter (og er ikke allergisk). Mener at barn har godt av å ha dyr rundt seg.
LYKKE TIL!

Syns de er kjempe kjekt å lese jeg også, tror aldri jeg ha brukt så masse tid foran pc`n noen gang!! Samboer`n er vell ikke så enig i at jeg sitter her meste av dagen da, sikkert greit for han at han reiser på sjøen snart, så slipper han å se hvor mange utallige timer jeg bruker her.. hehe.. [8D]

Jeg fikk sønnen min des 03, og da hadde vi en blandingshund som var 1 1/2 år. Vi passte på å ta med kluter og lignende hjem, slik at hun ble vant til lufta av babyen..
Den første tida gikk hun mest unna, og skjønte ikke hva den skrikerungen gjorde her.. Men de er gode venner nå, og sønnen min er ihvertfall ikke redd hunder!!
Jeg er allergisk mot det meste [:@], men takler hunden vår enda.. Jeg har også lest at barn som vokser opp i hjem med dyr, har mindre sjangs for å utvikle allergi selv. Så da håper vi det stemmer!!
Det jeg har mest problemer med, er at bikkja røyta som verst akkurat når sønnen min begynte å krabbe.. Vi støvsugde eller brukte Swiffer over gulvet opp til tre ganger om dagen, men det hjalp nesten ingenting. Ungen hadde hår på alle klærne, i munnen og spes på hender.. Ble forresten ganske mye hår på alt da sønnen min bare lå på gulvet på et teppe og... Grøss...
Må si jeg gruer meg til det når jeg får nestemann nå..
Bikkja vår er ganske langhåra og røyter stort sett hele året, bare mer noen ganger!!

Og en ting til... Bikkjer er som regel glad i unger som mister ting på gulvet, men det er en ting vi har vært veldig nøye med. Hunden vår får ikke ta noe som unger har mista eller kasta før vi sier det er greit.. Er fort gjort at hunden tar ting ut av henda på ungene, og at de snapper opp ting som barna har tenkt å ta opp igjen.. Bikkja til venninna mi gjør slik, tar gjerne maten ut av munnen på ungene. Og det er ikke helt bra. Men heldigvis er hunden vår ganske flink!!

Så deilig å se at de aller fleste har bare positive opplevelser mht baby & hund!
Er litt spent på hvordan det vil gå med vår ultrasosiale og oppmerksomhetskrevende Cocker når babyen kommer om 1/2 år, men har vel god tro på at det kommer til å gå bra. Hun er vant til barn fra før av og elsker å ha nabobarna rundt seg t.o.m den minste på 1.5. Morsomt å se hvor rolig, forsiktig og tolerant hun er særlig med den minste.

Takk for tipset om å ta med noe hjem fra klinikken slik at hun får "godkjenne" og bli vant til lukta før minsten ankommer.

Hei.
Hvis hunden din får være med på det som skjer og får lov til å være litt nysjerrig på ungen og ikke blir satt til side, vil ikke jeg tro du får noen problemer med det.

Tror de kommer til å gå kjempe bra! [;)]

Lykke til [:D]

Hei:-)

Jeg har selv en labrador på 1 1/2 år , og venter barn for første gang og lurer litt på det samme..
Jeg tror det skal gå bra, for hun elsker barn.. Det eneste som er viktig for å unngå sjalusi hos boff er å gi den mye kos, slik at den ikke føler seg glemt når beby kommer..
Da har vel hvem som helst følt seg sår..

Klem fra Tinka :-)

Ja, helt enig med deg tinka[:)]
Ellers tror jeg at barn har kjempe godt av å vokse opp
med dyr, blir liksom mye selskap i dem[:)]

Back
Topp