Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Det er så kjekt, gratulerer så mye! Er så glad på dine vegne. Angående lederen, så tror jeg at jeg hadde spurt han/hun om å få en samtale etter jobbstart og fortalt litt om deg selv og veien du har hatt mot at du er gravid (hvis du er komfortabel med å være åpen om det da). Da tror jeg det blir lettere å forstå at vi her inne virkelig ikke kan velge når en blir gravid, man må bare ta en hver mulighet en har som kan bli noe :Heartred

Takk for fint svar! :Heartpink Jeg må innrømme at jeg kjenner han ikke så godt, må se an "typen" litt først om du skjønner hva jeg mener.:hilarious: Men jeg kommer uansett til å være ærlig på at det har vært en kronglete vei. Håper bare de tar det fint!! Bare 5 dager til jeg starter!:nailbiting:

Svangerskapsoppdatering: 9+5

Hej hej allihopa! Fortsatt gravid! ..tror jeg!:shy:

Må innrømme at det faller folk fra i September-gruppa nesten daglig, og det stresser meg.. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg tatt ukentlige ultralyder, men SÅ mye penger har jeg absolutt ikke!:bag: I går booket jeg en privat ultralyd nå førstkommende fredag, men jeg måtte avbestille den i dag fordi jeg har ikke tilgang til bil!:hilarious:

Hjelpe meg.. For en kjedelig start på denne oppdateringen... Over til noe "interessant":

Symptomer:

- kvalm. I dag er første dagen hvor jeg faktisk ikke har brukket meg en eneste gang på flere uker! Har også hatt noen runder med oppkast, men jeg har ANGST for å kaste opp så det skal mye til.
- smerter i livmor og korsrygg, men mye mindre enn før
- oppblåst og treg mage + luftsmerter. MYE MER ENN FØR OMGGGG!! Har kjøpt Visiblin i dag!:dead:
- tørst og tørr i munnen (tror dette er bivirkninger av Xonvea)
- liiiitt ømme pupper på kvelden
- sliter med dårlig søvn. I natt sovnet jeg ikke før kl. 04...
- høy puls, føler innimellom at jeg ikke får nok luft

Var hos fastlegen for en uke siden, fylte ut helsekort og søkte om TOUL og fødeplass på Ahus. Fikk tildelt time til TOUL allerede 30 min etter legetimen, så det var kjapt levert!

Så nå er de neste milepælene:
- 12.02: Første time hos jordmor i kommunen
- 19.02: TOUL

Jeg starter i ny jobb om 5 dager, og håper for guds skyld formen min bedrer seg på de fem dagene.. VÆR SÅ SNILL!! Sånn at jeg hvertfall kan komme meg gjennom de første ukene uten å være et spøkelse! Skal jo liksom bli kjent med en haug nye kollegaer, er litt kjipern å bare sitte og hikke og smågulpe og være stille. (Jeg er vanligvis ikke av den stille typen, heh..). Krysser fingrene for at tiden går enda fortere da hvertfall, jeg kan nesten ikke vente til å komme litt lenger ut i svangerskapet og kjenne spark!! Kjøpte forresten en doppler på Finn i går. Tenkte å prøve den til helgen, men jeg er vel egentlig et par uker for tidlig ute? Leser her inne at folk finner den alt mellom uke 8 - 14 første gang, så det er stor variasjon!:hilarious:

Håper Lille Fnugg har det fint inni der, og at hun/han kommer ut til oss i august/september. :Heartpink

Svangerskapsoppdatering: 10+6 (11+0 om bare noen timer, iiihihi)

Siden sist har formen vært mye bedre!! Jeg er nesten ikke kvalm på morgenen og dagen, men blir det på kvelden. Særlig hvis jeg har spist litt lite den dagen:hungover: Men de siste dagene har faktisk vært såpass mye bedre at jeg fikk litt noia i dag og måtte bestille time til privat ultralyd bare to timer senere:bag: Var helt svett i hendene når jeg gikk inn til gyn, og hodet mitt prøvde å forberede meg på dårlige nyheter.. Men det var det heldigvis ingen grunn til. :Heartred

1000016493.jpg

Lille Fnugg ser ut som en liten bebis jo! 4,44mm og 160 bpm hjerteslag. Ble så lettet at jeg felte noen tårer. :Heartred Gyn var veldig grei, og forsikret meg om at alt så bra ut og at dette kom til å gå fint! Nå er det 13 dager til toul og nipt, krysser fingrene for at alt er bra da også!

Jeg har jo slitt veldig med å bli gravid, men det virker som det går bra bare jeg kommer "over kneika".. bank i bordet!

Må legge til noen symptomer:
- fett hår. Blir skittent etter én dag:facepalm:
- halsbrann
- neglene mine har blitt supersterke!!

Som oftest føler jeg meg tilnærmet normal når jeg våkner og frem til lunsj. Derfra må jeg spise hyppig for å ikke bli uggen. Men på kvelden blir jeg kvalm uansett! Tar bare én xonvea nå, men tenkte å prøve en dag uten i helga.

Opptart av ny jobb har gått bra, men ikke fortalt at jeg er gravid.. gruer meg! Tenkte å vente et par uker så de rekker å få et greit inntrykk av meg først.. affffg:dead:

Nattinatt fra TP og LF

Svangerskapsoppdatering: 12+1

Dagens beste nyhet: hørte akkurat hjertelyden med doppler hjemme! :love017 :Heartpink Jeg prøvde for første gang for et par uker siden, og så forrige helg, men ikke hørt noe før i dag! Slo ca 150 spm, langt nede til høyre rett over skambenet. Så virker som Lille Fnugg har det bra.:Heartpink

I går fortalte jeg den nye lederen min om graviditeten.. Syns han tok det ganske greit, jeg har hatt såå dårlig samvittighet. Er jo ikke optimalt å gå ut i perm etter et halvt år, men er ikke akkurat så enkelt å planlegge disse greiene heller.. Håper det ikke blir dårlig stemning på kontoret fremover!:bag: Jeg jobber 100% nå og er innstilt på å gjøre det frem til perm, og det er jo både sommerferie og litt kortere arbeidsdager inni der så tror det skal gå fint.

Ellers er formen ganske grei, så lenge jeg spiser med jevne mellomrom! Jeg blir utrolig sliten og kvalm hver eneste kveld, fra ca kl 17, og da er det bare sofaen som gjelder. Prøver å legge meg tidlig så jeg får nok søvn, men sliter litt med å sove for tiden. Håper det blir bedre nå, nå slipper jeg hvertfall å ligge og tenke på hva jeg skal si til sjefen......:hungover:

Symptomer ellers er like: litt forstoppet, litt halsbrann, uggen, sliten, ekkel smak i munnen++ Puppene er mindre ømme, men håret er fett.:hilarious: Håper formen blir littegrann bedre så jeg kan komme igang med styrketrening igjen snart - har bare droppet det helt pga formen! Men tror det er fint å trene seg litt opp til tredje trimester, fødsel og barsel.

OTUL på Ahus om bare 4 dager!! Iiiiii, gleder meg og håper alt ser bra ut!:love017:Heartpink

Så godt å lese at alt står bra til med deg og lille fnugg :love7 Gratulerer så mye med å ha bikket 12 uker!
Og den sjefen din er jo bare nødt til å takle at kvinner får barn, hvis ikke hadde han vist seg å være en elendig sjef :laughing002

Så godt å lese at alt står bra til med deg og lille fnugg :love7 Gratulerer så mye med å ha bikket 12 uker!
Og den sjefen din er jo bare nødt til å takle at kvinner får barn, hvis ikke hadde han vist seg å være en elendig sjef :laughing002

Haha, ja du sier noe der. Tror han bare ble veldig overrasket - og det må jeg jo si jeg skjønner :hilarious: Har et håp om at han får tenkt seg litt om ila et par fridager og ser litt mer chill på det til uken:angelic:

Hvordan går det med deg for tiden? Er du igang med nytt forsøk eller venter du fortsatt på utredning/svar?:Heartred

Haha, ja du sier noe der. Tror han bare ble veldig overrasket - og det må jeg jo si jeg skjønner :hilarious: Har et håp om at han får tenkt seg litt om ila et par fridager og ser litt mer chill på det til uken:angelic:

Hvordan går det med deg for tiden? Er du igang med nytt forsøk eller venter du fortsatt på utredning/svar?:Heartred
Håper han tar det med litt større fatning etter å ha tenkt litt mer ja! Er ikke noe gøy hvis han skal surmule de neste 6 mnd nå...

Skal ha nytt fryseforsøk veldig snart! Har UL på mandag. Er bare litt redd for positiv test mandag eller tirsdag og avbrutt :nailbiting:

Håper han tar det med litt større fatning etter å ha tenkt litt mer ja! Er ikke noe gøy hvis han skal surmule de neste 6 mnd nå...

Skal ha nytt fryseforsøk veldig snart! Har UL på mandag. Er bare litt redd for positiv test mandag eller tirsdag og avbrutt :nailbiting:

Ææ så spennende!! :love017 Masse lykke til i dag, krysser alt for full klaff! Gleder meg til å følge!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp