Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Så spennende! Og gøy at mannen kanskje får rettNå er vi igang dere!!
Vannet mitt gikk 04.30, rier startet 10 min senere og kommer nå med ca 5-6 min mellomrom! Fått beskjed om å ringe tilbake til sykehuset når riene er enda mer regelmessige!
Ser ut som mannen kanskje får rett da!!![]()
![]()
Ææææ, og du tar deg tid til å oppdatere oss her!!Nå er vi igang dere!!
Vannet mitt gikk 04.30, rier startet 10 min senere og kommer nå med ca 5-6 min mellomrom! Fått beskjed om å ringe tilbake til sykehuset når riene er enda mer regelmessige!
![]()
Herremin for ei dame!! Masse lykke til med fødselen, snart har du den etterlengtede jenta di i armene, TP!

Ååå, så spennende!!! Masse lykke tilNå er vi igang dere!!
![]()
Åh så spennende, masse lykke til. Håper fødsel og den første barseltiden blir braNå er vi igang dere!!
![]()

) bort til badet, gikk på do, der kom det litt mer vann, og også litt da jeg reiste meg opp. Men på ingen måte sånn SPLÆSJ som man ser på film. Men nok til at jeg gikk inn på soverommet og sa til mannen min "Du..? Nå tror jeg kanskje at vannet mitt har gått". Han bare HÆ?? Satt seg opp i sengen og ble lys våken på ett blunk!
"Må vi kjøre til sykehuset?? Jeg setter på kaffen!!!"
Det var ganske komisk egentlig. Men jeg vet jo at dette ikke nødvendigvis betyr at babyen kommer med én gang, så jeg sa bare at vi kan prøve å sove litt til, og se om jeg får rier etter hvert eller om det liksom ikke kommer igang.
Først veldig svake murringer i korsryggen og magen, men akkurat så annerledes enn tidligere at jeg skjønte hva som skjedde. Det var også ganske tydelig at hver bølge hadde en start, en oppbygning og en slutt, så da skjønte jeg at det var igang. Begynte å time riene i appen, og så at de var relativt regelmessige helt fra start, omtrent 45-60 sek lange, og ca. 8-9 min. mellom hver.
Men jeg skjønte at ting faktisk var igang, så mannen sto opp og begynte å pakke bilen og ordne det siste her hjemme, mens jeg pakket ferdig fødebagen, slappet av og fikk i meg litt mat og drikke. Syns ikke riene var så ille ennå, men vonde nok til at jeg tenkte "dette kommer til å skikkelig vondt etter hvert"!!

Hadde så hyppige rier, og kjente liksom hver eneste lille stein på veien! Satte på lydfiler fra kurset i bilen, pustet og jobbet meg gjennom dem. I ettertid har mannen sagt "det må være den stilleste bilturen vi noensinne har tatt". Ingen av oss sa et eneste ord de 25 minuttene turen tok!
Hun sjekket og sa: 2 cm. Jeg bare.. HÆ? 2 CM?? Det var SÅ skuffende, for riene mine var så utrolig hyppige nå og veldig veldig vonde! Men livmorhalsen var helt avflatet da, så hun påpekte om og om igjen at kroppen hadde jobbet godt allerede altså, selv om tallet hørtes lavt ut i mine ører. Jordmor sa at det kunne være jeg ble sendt hjem igjen, men vi kunne se det an mens jeg tok en CTG. Jeg husker at jeg tenkte: jeg går ikke ett skritt ut av det rommet her!
Heldigvis så jordmor hvor hyppige og vonde riene mine var, så jeg ble innlagt kl. 10.15.
Jeg begynte faktisk å gråte fordi jeg var så lettet over fremgangen den siste halvtimen!
Jeg følte meg helt utslitt og fortsatt utroooolig varm, haha!! Mannen sto ved hodet mitt hele tiden og strøk på meg og støttet meg gjennom alt, selv om han var veldig flink til å bare gi jordmor den plassen hun trengte for at vi kunne jobbe sammen best mulig. Mannen fortalte at jordmor hadde ti min senere tvinnet navnesnoren rundt armen og sto og dro i den som hun var med i en tautrekkingskonkurranse!

Splætt var morkaken ute også! Magen flat og bolledeigete, men så deilig å bli kvitt den store, harde magen!
Så det ble en kjapp og grei fødsel, uten epidural. Jeg var jo verken for eller imot på forhånd, og ville ta det som det kom, men i og med at det gikk så fort så gikk det veldig fint uten! Hadde jordmor sagt 3cm istedet for 9cm på den andre sjekken der, hadde jeg ikke klart meg uten hvis det skulle fortsatt sånn i timesvis.
Mistet 300ml blod, som jeg skjønte ikke er så mye.
Etter to timer og en liten oppdatering ble vi flyttet over til barselhotellet, der vi heldigvis fikk plass sånn at vi kunne være sammen alle tre de neste dagene.
Litt øm nedentil, men det er ikke så rart, haha!! Sitter igjen med en god følelse, og ble ikke avskrekket fra å føde igjen! Selv om jeg har ikke helt kommet over hvor intenst det var, og er nok fortsatt litt sjokkskadet innimellom!
Verdens beste premie etter en lang reise!
Høres jo ut som en drømmefødsel egentlig, så fort og "ukomplisert", og det er deg jammen vel unt!
Nyyyt tiden med frøkna di videre, fineste TP!