Baby nr 1 og 2 er her, familien er komplett

Lille Fnugg kom i går, 25.08.25 :Heartred

Eller skal jeg si Lille Plugg, med sine 3860 gram:laughing002 Nesten 1 kg tyngre enn storesøster!! Tøffere fødsel, men bedre form etterpå!:love017 Skal skrive hele fødselshistorien en dag, ville bare oppdatere kjapt! :Heartred:Heartred

Eller skal jeg si Lille Plugg, med sine 3860 gram:laughing002 Nesten 1 kg tyngre enn storesøster!! Tøffere fødsel, men bedre form etterpå!:love017 Skal skrive hele fødselshistorien en dag, ville bare oppdatere kjapt! :Heartred:Heartred
Gratulerer! :Heartpink

Gratulerer så mye :love017 :Heartred :Heartred

31 08.25

Termin er i dag, og Lille er 6 dager gammel! :Heartred Hun sover i nestet akkurat nå mens jeg pumper, har så utroooolig såre brystknopper, hadde glemt hvor vondt det kan være! :hilarious: Hittil har hun egentlig bare sovet masse, men vært litt mer urolig i dag og hatt litt luft i magen! Håper det bare er litt umodent tarmsystem, som går raskt over! Vært en mye enklere start på ammingen nå enn sist, men hun var jo en del større enn storesøster, så merket hun hadde bedre teknikk fra start! Okei, over til fødselshistorien...

Først.. 39+2 var jeg inne på Ahus for en sjekk om fostervannet hadde gått, for andre gang på en uke. Testen slo ut negativt, men det fortsatte å piple vann ut gjennom helgen. Mandag 39+4 leverte jeg storesøster i bhg og dro hjem for å slappe av. Kl. 14 halvsov jeg på sofaen, og våknet av et ganske tydelig smell bak symfysen, det sa dunk liksom!:hilarious: Reiste meg opp og så det hadde kommet ganske mye (misfarget) vann/slim i bindet. Ringte Ahus, de ville jeg skulle avvente hjemme til rier startet og eventuelt komme inn på en sjekk på kvelden. Måtte ringe tilbake allerede en halvtime etterpå da ting hadde tatt seg kraftig opp! Fikk beskjed om at det var fullt på føden, men at jeg kunne dra til mottaket/KK for en sjekk. Kom dit kl. 16, hadde ganske heftige rier allerede, men kun 2 cm......... Ny negativ test for fostervann, men jordmor sa hun ikke kjente noe mellom fingrene og babyen sitt hode heller.. Føden var fortsatt stappfull, så hun gav meg valget mellom å bli kjørt i ambulanse til Kongsvinger eller bli liggende på obs-posten, med fare for å føde på en benk der.. :dead:Jeg hadde altså så intense smerter at jeg såvidt klarte å røre meg, så heldigvis ble Kongsvinger ikke nevnt igjen.. Så da lå jeg og pustet og vred meg i smerter inne på observasjonsposten sammen med andre gravide som var inne for ctg/lite liv o.l.... (I ettertid må jeg bare beklage for at det hørtes ut som noen ble torturert ved siden av dere, hvis noen leser dette).
Etter to grusomme timer hadde jeg 5 cm, fortsatt ingen ledige fødestuer. På dette tidspunktet ba jeg om hjelp, at jeg følte jeg ikke klarte mer uten hjelp og støtte og smertestillende. Tror hun virkelig skjønte alvoret da, så jeg ble trillet inn på en gammel fødestue, et slags venterom de bruker til igangsettelser. Der hadde de heldigvis lystgass som jeg syns hadde god effekt denne gangen. Jeg sto i starten og støttet meg til senga, før jeg sto litt på alle 4 i senga. Trykketrangen kom nesten med én gang jeg fikk eget rom, og pressriene var heeeeftige denne gangen!! Tror jeg presset ca en halvtime, og frøkna var ute kl 19.44.

Overveldende lykke da jeg fikk henne på brystet, for hele fødselen var så kaotisk og smertefull at jeg tidvis trodde jeg kom til å svime av og bare kollapse. Ble ikke som jeg hadde forestilt meg, men med et perfekt utfall såklart, verdens nydeligste jente! To pyntesting og mistet bare 300ml blod. Fostervannet så vi aldri noe til, så det er og blir et mysterium!

Nå er vi hjemme etter 1,5 døgn på barselhotellet. Både mor og barn i super form, føler jeg kom meg enda raskere denne gangen til tross for rørete opplegg. :hilarious: Litt etterrier de første 3 døgnene, men veldig overkommelig! Nå må vi bare få til å sove bittelitt mer så blir det veldig bra!

Elsker nyfødtkos, alt blir verdt det. :Heartred

Fødselen:
 Kjønn: Jente
Termin: 31.08.25
Dato født: 25.08.25
Uke+dag: 39+4
Klokkeslett: 19.44
Fødested: Ahus Lørenskog
Vekt: 3865 gr
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginal spontan