Baby ligger ikke med hodet ned ;(

VenterNr4<3

Elsker forumet
Marsboere 2020
Er 30+4 og han ligger egentlig forskjellig flere ganger hver dag. Han lå med hodet ned ett par uker men så begynte han å turne igjen.
Er livredd ks så vil veldig gjerne han legger seg rett snart så jeg kan nyte graviditeten igjen isteden for å bekymreble meg.
Det er barn nr 3 så har kanskje litt mer plass det inne. De andre la seg rett tidlig og ble liggende sånn til de kom.

Er det noen som har noen tips til meg om hvordan jeg skal få han til å legge seg rett? Tror man skal stå/gå en del for at tyngdekraften skal hjelpe til, så skal teste det.

Babyen har god tid til å snu seg enda. Husker for noen år siden jeg hørte om en som snudde seg frem og tilbake helt til de tok vannet da den lå riktig. Ble vurdert for snitt, men babyen fortsatte å snu på seg helt til de da tok vannet for å holde den i riktig posisjon til fødsel

Min ligger eller ikke med hodet ned.. Er nå i uke 31 +4.. Skal på ultralyd i uke 35 for å sjekke leie.. Håper han ligger riktig vei da :-)

Tusen takk for svar dere ❤ Håper han snur seg rett snart så jeg kan kose meg igjen, bekymrer meg mest for ks for tiden kjenner jeg :/

Last edited:
Min ligger heller ikke med hodet ned, ligger mest i tverrleie. Er 31+0 idag, og bekymrer meg lite for det. De snur seg nok flere ganger både hit og dit de neste ukene. :)

Sniker fra mai, og ville bare si at min nr 2 snudde seg ikke med hodet ned før i uke 37. Og den i magen nå snudde seg med hodet ned først i uke 34. Så er god tid ennå [emoji6]

Siden du er flergangs har du god plass i livmoren, og barnet kan snu seg mange ganger lenge enda.

Jeg er sjettegangs, og forventer ikke hodeleie før helt mot slutten, femtemann lå i hytt og vær kjempelenge. Lillebror ligger akkurat nå på skrå/tvers, og sparker fra nede på venstre side, og kjører hodet opp i ribbeina på høyresiden. Om en time kan han ligge med rompa i været og hodet ned, og om to timer helt motsatt igjen.

Babyen har god tid til å snu seg enda. Husker for noen år siden jeg hørte om en som snudde seg frem og tilbake helt til de tok vannet da den lå riktig. Ble vurdert for snitt, men babyen fortsatte å snu på seg helt til de da tok vannet for å holde den i riktig posisjon til fødsel
Mens ei venninne av meg hadde baby i hodeleie helt frem til vannet gikk spontant ei uke før termin. Da satte frøkna seg på stumpen, og det ble snitt.

Som de andre sier så er det fortsatt 10 uker igjen til termin og mye skjer de ukene. De færreste ligger med hodet ned så tidlig, så dette ville jeg ikke bekymret meg så veldig for :) Og det at hodet ikke er festet ved fødsel betyr ikke automatisk KS heller.

TUSEN TAKK damer, kjenner meg mye roligere nå!!! :love7 er så slitsomt at man skal bekymre seg for alt men sånn er vel når man har ett lite mirakel i magen :Heartbigred

Med første mann fekk eg ekstra ultralyd ved veke 38 for å vurdere leie på baby. Da snudde han seg akkurat samme dagen og låg siden med hodet ned. Med nr 2 låg frøkna med hodet ned ved kver ultralyd.. 4-5 stk. Denne som er i magen no ligg kun i tverrleie. Nærmer meg veke 33, og er eigentleg ikkje bekymra. Baby er veldig aktiv, så snur nok mykje på seg i løpet av dagen og natta. Er nok god plass inn i magen enda, så er nok god tid til at h*n kjem seg på plass til fødsel. Viss ikkje, så ordner nok det og seg [emoji4]

TUSEN TAKK damer, kjenner meg mye roligere nå!!! :love7 er så slitsomt at man skal bekymre seg for alt men sånn er vel når man har ett lite mirakel i magen :Heartbigred
En del av meg blir letta om det «må» bli keisersnitt for min del. Fordi jeg hadde en helt forferdelig fødsel sist. Men jeg får meg ikke til å be om keisersnitt pga. fordelene med vaginal fødsel og også tida etterpå der man slipper å komme seg etter en operasjon, MEN om det må bli planlagt keisersnitt pga. babyen min ligger feil vei eller morkaka ligger for lavt (skal sjekke det siste i morgen på UL!) er det en del av meg som vil puste ut.

Da både slippe jeg den forferdelige angsten for de forferdelige riesmertene som varte i 40 timer sist, samt at jeg får forutsigbarhet i forhold til når fødselen skjer. Siden svigers bor 2-3 timer unna og er de eneste aktuelle barnevaktene hadde det vært veldig fint om vi vet på forhånd. Og også at det skjer på dagtid.

Og keisersnitt gjør jo null vondt. Bare vondt etterpå... så jeg er ikke redd for det i allefall.

Men jeg kommer ikke til å be om det «uten grunn» altså :)

En del av meg blir letta om det «må» bli keisersnitt for min del. Fordi jeg hadde en helt forferdelig fødsel sist. Men jeg får meg ikke til å be om keisersnitt pga. fordelene med vaginal fødsel og også tida etterpå der man slipper å komme seg etter en operasjon, MEN om det må bli planlagt keisersnitt pga. babyen min ligger feil vei eller morkaka ligger for lavt (skal sjekke det siste i morgen på UL!) er det en del av meg som vil puste ut.

Da både slippe jeg den forferdelige angsten for de forferdelige riesmertene som varte i 40 timer sist, samt at jeg får forutsigbarhet i forhold til når fødselen skjer. Siden svigers bor 2-3 timer unna og er de eneste aktuelle barnevaktene hadde det vært veldig fint om vi vet på forhånd. Og også at det skjer på dagtid.

Og keisersnitt gjør jo null vondt. Bare vondt etterpå... så jeg er ikke redd for det i allefall.

Men jeg kommer ikke til å be om det «uten grunn» altså :)

Nå vet ikke jeg hvor mange barn du har, men husk at fødsel nummer to ofte ikke kan sammenlignes med fødsel nummer en. Her var det i hvert vanvittig stor forskjell. Fødsel nummer to hadde jeg glatt tatt igjen ;-)

Nå vet ikke jeg hvor mange barn du har, men husk at fødsel nummer to ofte ikke kan sammenlignes med fødsel nummer en. Her var det i hvert vanvittig stor forskjell. Fødsel nummer to hadde jeg glatt tatt igjen ;-)
Godt å høre :) men man har jo ingen garantier.. men skal på samtale på sykehuset i dag.

Back
Topp