Baby i begravelse?

Celineth

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hva tenker dere om dette? Jeg skal i begravelse til min bestemor i morgen. Jeg har ingen som kan sitte barnevakt under seremonien, da hele familien selvfølgelig skal i kirken, mens de gjenværende er på jobb.
Min (ste)søster (som ikke er i slekt med min avdøde bestemor) har tilbudt seg å ha henne bakerst i kirken, slik at hun diskré kan gå ut om det trengs. Jeg ønsker å ha babyen sammen med meg foran, siden hun var hennes oldemor. Men, samtidig, hvis jeg ikke skulle klart å holde gråten igjen, så hadde det vært greit at hun satt bak med min søster.
Hun er stort sett veldig rolig og snill, men man vet jo aldri.

Hva hadde dere gjort? Og hva synes dere om å ha dem med i begravelse?
 
Helt OK å ha med! Små babyer kan alltid være med overalt... Og hun hører jo absolutt med i familien, og de bryr seg vel sikkert ikke heller. Gjør noen andre det er det deres problem - det er uansett deres nærmeste som har gått bort. Ha henne der du føler for det... Kondolerer.
 
Jeg hadde med nyfødt baby kun på det etterpå, ikke i kirken. Var mest for min egen del, å slippe å styre med han i en slik situasjon. Så pappa passet imens, også tok vi han med etterpå:)
Men jeg syns det er helt greit å ha med baby i begravelse.
 
Kondolerer med din bestemor <3 jeg syns du skal gjøre det som er best for deg. Siden hun stort sett er snill og grei er det sikkert best å ha henne hos deg :) hvis en av dere gråter kan dere trøste hverandre.
 
Kondolerer! Som det ble sagt må du jo gjøre det som kjennes best for deg:) Da jenta vår mistet sin oldefar tidligere i år var det den største selvfølge at hun ble med i begravelsen - både i kirka og på minnemøte. For oss var det også helt naturlig at hun satt helt fremme sammen med oss og resten av den næreste familien. Var aldri noen som kommenterte det. Gjør det som kjennes rett for deg.
 
Takk for svar :)
Var ikke noe problem å ha henne med. Litt lyd må man jo regne med, men hun var veldig snill i kirken! Jeg satt henne hos sin søster, så slapp hun å se mammaen sin lei seg. Synes det var veldig greit!
Takk for kondolanse :)
 
Back
Topp