Baby haaaater bilkjøring

Emy84

Blir kjent med forumet
Noen med gode råd?Han er 3.5mnd og det har begynt de siste 2mnd ca..hylskriker så han nesten brekker seg hele turen..kan gå greit til tider om jeg sitter bak og underholder hele veien..men jeg må oftest kjøre selv.Blir jo huegærn og får forferdelig vondt av han..

Noen med gode råd?Han er 3.5mnd og det har begynt de siste 2mnd ca..hylskriker så han nesten brekker seg hele turen..kan gå greit til tider om jeg sitter bak og underholder hele veien..men jeg må oftest kjøre selv.Blir jo huegærn og får forferdelig vondt av han..
Har det akkurat likt. Må time bilkjøring til når hun er kjempetrøtt sånn at hun sovner fort. Hvis ikke kan hun skrike til hun mister pusten omtrent:(

Vært noe som har gjort han redd?.. Jeg ville prøvd å venne ham til det igjen ved å sette han inn i bilen når bilen går på tomgang og ut igjen før han begynner å skrike. Pause, så fortsette lenger og lenger. Ta en liten runde i nabolaget og stoppe igjen. Kanskje ha på noe rolig musikk? Henge leker på nakkestøtten sånn at han har noe å se på? Evt. henge en liten uro med lyd? Ville prøvd litt forskjellig, og gått veldig forsiktig frem! Bilkjøring kommer man liksom ikke foruten heller..
Lykke til :-)

Vi har speil og leker! Trøtt går ikke..må helst gå med han i bilstolen til han sovner.så håpe vi ikke kommer til ett rødt lys el verre..kø!Står bilen stille så våkner han nemlig :-( og da er vi igang.Er veldig utmattende hele greia for begge 2.

Har det akkurat likt. Veldig stressende å kjøre med en hysterisk baby! Har prøvd det meste til ingen nytte. Håper det går over snart!

Her hylte han også i starten, men når jeg eller samboer satt bak så roet han seg ofte! Men jeg timet det til når han var trøtt sånn at han kunne sove... Men istede så hylte han!!

Vi begynte å ta han i bilen rett etter han hadde våknet og fått mat.. Da var han fornøyd.. Vi har noen leker på speilet, og jeg går ikke fra han før han har roet seg ned(hvis han gråter).. Han hyler ikke lenger!! Så her tror jeg det var når han var trøtt:)

Min taklet ikke bilkjøring heller. Vi flyttet henne til forsetet så hun får sitte ved siden av meg, da gikk det litt bedre. Nå går det greit så lenge hun ikke er trøtt, og så lenge det er lyst ute så hun kan følge litt med på hva vi kjører forbi. Gleder meg til å bytte til større sete, tror hun vil like å få bedre utsikt.

Hadde det sånn med største. Etterhvert viste det seg at hun var veldig bilsyk. Kastet ikke opp i bil før hun ble større, det var da vi skjønte det. Snudde setet tidlig men hun sleit med bilkjøring til hun var minst fem år. Da gikk det heldigvis over.

Trenger jo ikke være det, noen hater det bare. Men kan være verdt å tenke på, kanskje de faktisk ikke har det bra. Vår sov godt i bilen bare vi timet det.

Vi håper det går bedre med neste sete, men det er jo en stund til ennå..Han er en rimelig nysgjerrig fyr så håper det hjelper at han kan se litt.Vi vurderer å koble ut airbag og sette han foran.Han er en kolikk baby så skulle tru det var tingen for han :-/ Jeg ser rimelig dum ut som står på parkeringsplassen å svinger på bilsete til han sovner og så løper inn i bilen :-) Merker at tunneler også er rimelige skummelt:(

Vi har speil og leker! Trøtt går ikke..må helst gå med han i bilstolen til han sovner.så håpe vi ikke kommer til ett rødt lys el verre..kø!Står bilen stille så våkner han nemlig :-( og da er vi igang.Er veldig utmattende hele greia for begge 2.
Uff.. Opplever det selv. Lille mann hyler hvis bilen står stille. Han vrir seg og skriker..

Mi sovner nesten med en gang vi starter bilen som oftes, bruker å gi henne mat og ny bleie rett før vi skal ut om vi skal på lengre biltur. Og da kan hun fint sove en time eller to i bilstolen :)

Vi har prøvd trøtt/akkurat våkna.Alltid mett så klart.Klarer ikke sette fingeren på hva som utløser det.

Har det helt likt her. Hun haater å kjøre bil!! Der hjelper litt at storesøsken prøver å underholde, men ikke mye! Hun hyyler fra vi starter til vi stopper.. Helt forferdlig! Vist vi timer det til hun er veldig trøtt, da sovner hun, men ikke alltid lett å time nei..

Er til å bli sprø av...vil jo gjerne dra steder med han,men vil jo ikke utsette han for noe han ikke liker heller :-/

Vi håper det går bedre med neste sete, men det er jo en stund til ennå..Han er en rimelig nysgjerrig fyr så håper det hjelper at han kan se litt.Vi vurderer å koble ut airbag og sette han foran.Han er en kolikk baby så skulle tru det var tingen for han :-/ Jeg ser rimelig dum ut som står på parkeringsplassen å svinger på bilsete til han sovner og så løper inn i bilen :-) Merker at tunneler også er rimelige skummelt:(
Høres ut som vår og meg som også står å svinger bilstolen for at han skal sovne. Jeg tok ut spebarnsinnlegget. Da ble det mye bedre. Vi har maxi cosi cabriofix. Fikk låne bitrax sete å i det satt han så godt. Skulle byttet sete, men det har vi ikke råd til før han skal over i større sete :/

Ja,vi vurderer også å gå til innkjøp av nytt sete..men er jo kjedelig om det ikke endrer noe.så vi har ventet i håp at d snur.Han har ikke noe problem med stolen når det er festet til vogna...

Som regel går det veldig fint, men de gangene det ikke går er jeg veldig glad for at vi har bilspeil med lys og musikk :)

Høres ut som vår og meg som også står å svinger bilstolen for at han skal sovne. Jeg tok ut spebarnsinnlegget. Da ble det mye bedre. Vi har maxi cosi cabriofix. Fikk låne bitrax sete å i det satt han så godt. Skulle byttet sete, men det har vi ikke råd til før han skal over i større sete :/
Merka dere på han at han trivdes bedre i det andre setet? Om dere både så og merka på han at han satt godt?

Vi håper det går bedre med neste sete, men det er jo en stund til ennå..Han er en rimelig nysgjerrig fyr så håper det hjelper at han kan se litt.Vi vurderer å koble ut airbag og sette han foran.Han er en kolikk baby så skulle tru det var tingen for han :-/ Jeg ser rimelig dum ut som står på parkeringsplassen å svinger på bilsete til han sovner og så løper inn i bilen :) Merker at tunneler også er rimelige skummelt:(
Vi tenker å bytte sete ganske snart nå. Det setet vi skal bytte til er egentlig anbefalt fra 6 mnd, men vi tenker å i alle fall prøve hvordan hun sitter i det før. Får nesten bare sette det i bilen og se hvor bratt det blir i laveste hvilestilling, men min baby vil i alle fall helst se mest mulig ut av vinduet. Hun er også redd for tunneler.

Back
Topp