Bør søskens navn matche?

Kommer ann på hva du mener med matche. Jeg personlig hadde aldri kalt ungene mine for Nikolai og Nikoline fks :p
 
Kommer ann på hva du mener med matche. Jeg personlig hadde aldri kalt ungene mine for Nikolai og Nikoline fks :p
Tenkte litt på samme lengde, samme forbokstav, om ene har dobbeltnavn så må de andre ha det også? :)
 
Tenkte litt på samme lengde, samme forbokstav, om ene har dobbeltnavn så må de andre ha det også? :)

Syns ikke jeg er så viktig. Kanskje det med dobbeltnavn. Her skal nr 2 ha enkeltnavn som nr 1, men har allerede ett navn, og det er lenger og ikke samme forbokstav :)
 
Kun hvis foreldrene ønsker det:)

Selv ønsker jeg at barna mine skal ha navn som klinger bra sammen, gjerne samme opprinnelse. Småen har et norrønt navn og jeg ønsker derfor også det samme på de kommende søskene:)
 
Skjønner fortsatt ikke hva som menes med om navnene passer sammen? Unngår folk navn for de det klinger rart? Hadde aldri jeg gjort, og hvem bestemmer om de passer/ klinger bra sammen?
 
Til en viss grad. Jeg synes for eksempel ikke at Rolf og James klinger bra sammen, så navnene bør begge være internasjonale eller nordiske, synes ivertfall jeg :)
 
Skjønner fortsatt ikke hva som menes med om navnene passer sammen? Unngår folk navn for de det klinger rart? Hadde aldri jeg gjort, og hvem bestemmer om de passer/ klinger bra sammen?

For meg betyr det at navnene klinger bra sammen litt det samme som at navnene er fra samme tid/opprinnelse. Hvis jeg hadde fått tvillinger, ville jeg ikke kalt den ene for Savannah og den andre for Vigdis, fordi navnene er så ulike hverandre.

Hva andre foreldre velger å gjøre får være opp til dem, selv om det virker som om veldig mange velger navn fra samme tidsepoke/opprinnelse på barna sine, særlig når det kommer til flerlinger:)
 
Her ville 2. Man fått navn David eller Sofie. David liker min samboer og Sofie Liker jeg. Da ville det blitt Pål og Sofie eller Pål og David syntes ikke de blir så ille sammen xD
 
For meg betyr det at navnene klinger bra sammen litt det samme som at navnene er fra samme tid/opprinnelse. Hvis jeg hadde fått tvillinger, ville jeg ikke kalt den ene for Savannah og den andre for Vigdis, fordi navnene er så ulike hverandre.

Hva andre foreldre velger å gjøre får være opp til dem, selv om det virker som om veldig mange velger navn fra samme tidsepoke/opprinnelse på barna sine, særlig når det kommer til flerlinger:)
Morsomt at du bruker Savannah som eksempel, det heter nemlig nr 1 her;) Så vi brukte lang tid på navn til nr 2, for som du sier synes vi ikke akkurat at vi kunne gi henne et "normalt" navn som Kari.;)
 
Morsomt at du bruker Savannah som eksempel, det heter nemlig nr 1 her;) Så vi brukte lang tid på navn til nr 2, for som du sier synes vi ikke akkurat at vi kunne gi henne et "normalt" navn som Kari.;)
Haha, så artig da! Vil tro dere brukte lang tid, ja!
 
Etter 4 uker med masse frem og tilbake endte vi på Rachel:) Det er jo egentlig et vanlig navn har vi funnet ut, men vi vet ikke om noen som heter det;) Bortsett fra x'n til Northug da:p
Flott navn! Uttales det med k (Rakel) eller på den engelske måten?
 
Vi uttaler det med k. Men da har hun mulighet for noe annet også, hvis hun blir litt internasjonal av seg;)
 
Så lenge navnet passer individet så er det ikke så viktig for meg tror jeg.. Kunne godt hatt en gutt som het Odin, og en som het Kevin.

Men det er meg :)
 
Etter 4 uker med masse frem og tilbake endte vi på Rachel:) Det er jo egentlig et vanlig navn har vi funnet ut, men vi vet ikke om noen som heter det;) Bortsett fra x'n til Northug da:p
Synes begge navnene du har valgt var utrolig fine :)
 
Noen syns nok at våre kanskje ikke matcher, men vi er fornøyde vi.

Eldste har et norsk, litt gammelt navn. Vurderte d til yngste og, men så ble d et kort, mer moderne navn på henne.

Eldste er oppkalt, d er ikke yngste :)
 
Back
Topp