Bør mannen ha forlovelsesring?

Syns begge skal ha. Hvor kommer likestillingen inn her da, som alle er så opptatt av? :p

For meg personlig handler det ikke om likestilling. Ser mer på det som at han har skjemt bort meg med det jeg syns er verdens fineste ring :-) :-)

Men som jeg skrev lenger oppe syns jeg også det er fint med de mennene som velger å ha forlovelsesring ;) Må være opp til hvert enkelt par :-)

Litt morsom fakta ang temaet: I mange land (i gamle dager) handlet det om at mannen kjøpte gull til kvinnen han ønsket skulle være trofast mot han, som en forsikring dersom han skulle velge å trekke seg fra det, for da kunne hun selge gullet. Regelen var at hun skulle ha nok gull til å klare seg i min tre mnd ;) Syns det er litt morsomt og har også hørt rykter om at de praktiserer dette i noen land selv i dag, blant annet noen steder i Tyrkia :-)

Her var det mange forskjellige meninger :)
Her har ikke mannen ring, men jeg vil at han skal ha ring :p

Vi hadde begge forlovelsesringer, og vi brukte de samme ringene da vi giftet oss. Så ikke poenget med å kjøpe nye. Jeg fikk en ring i hvitt gull og diamant som morgengave som jeg har på venstrehånd.

Synes absolutt begge skal ha ring. Han har jo også lyst til å vise at han er forlovet. Vi har forlovelsesdagen stående i ringene nå når vi e gift også.

Vi hadde begge:) da er det mer virkelig :) gift nå :) bruker samme ringene:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt morsom fakta ang temaet: I mange land (i gamle dager) handlet det om at mannen kjøpte gull til kvinnen han ønsket skulle være trofast mot han, som en forsikring dersom han skulle velge å trekke seg fra det, for da kunne hun selge gullet. Regelen var at hun skulle ha nok gull til å klare seg i min tre mnd ;) Syns det er litt morsomt og har også hørt rykter om at de praktiserer dette i noen land selv i dag, blant annet noen steder i Tyrkia :-)

I USA "bør" vel ringen koste 3 mndlønner har jeg hørt:eek:
Dårlige greier, min koster bare en halv, haha:D

Haha såpass... Ja min koster og "bare" en halv men er like fornøyd :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I USA "bør" vel ringen koste 3 mndlønner har jeg hørt:eek:
Dårlige greier, min koster bare en halv, haha:D

Ja, men et halvt års lønn dersom du tjener mer enn en viss sum ;) hehe! Det viktigste er at den er din stil og at man har blitt enige om å være sammen resten av livet :D

Vet om ei som fikk en ring, men så gikk hun og byttet den inn og la inn et mellomlegg for å få større diamant :p

Ja, men et halvt års lønn dersom du tjener mer enn en viss sum ;) hehe! Det viktigste er at den er din stil og at man har blitt enige om å være sammen resten av livet :D

Vet om ei som fikk en ring, men så gikk hun og byttet den inn og la inn et mellomlegg for å få større diamant :p

Hahaha:D

Back
Topp