Bør barnetrygden økes?

Ja jeg både håper det, og den bør jo det. Det er helt tullete at den har vært uendret i over tyve år...
 
Nja njæ. Syns de som har nok penger ikke burde få noe, og de som har lite penger burde få mer.
 
Men hva er nok penger? Det kommer jo veldig an på bosted osv
Nja njæ. Syns de som har nok penger ikke burde få noe, og de som har lite penger burde få mer.
 
Ja klart det, vi som jobber og sliter og bestaler mest skatt, altså bidrar mest, vi skal ikke få noe[emoji85] for en logikk....

Man kan jobbe, slite å betale masse skatt selv om man ikke har mye å rutte med :)
Jeg trenger ikke min, og bruker heller pengene på å kjøpe mat til familier som ikke har mye.
 
Men hva er nok penger? Det kommer jo veldig an på bosted osv

Nei jeg vet ikke. Jeg syns bare det er forskjell på de som tjener en million i året og de som tjener 300k. Syns de som tjener mindre burde få mer så de lettere klarer seg i mnd.
 
Ja klart det, vi som jobber og sliter og bestaler mest skatt, altså bidrar mest, vi skal ikke få noe[emoji85] for en logikk....

Mange som jobber og sliter men som ikke har de høyeste lønningene, fordi de har yrker som ikke har best betalt. Har bachelor grad men hadde jeg feks valgt byggingeniør istedenfor som er like lang utdanning så hadde jeg tjent 200-300 tusen mer som nyutdannet. Så syns godt det kunne vært litt behovsprøvd.
 
Hvordan regne det ut da? En med veldig høy lønn kan jo ha mindre å rutte med i mnd pga enebolig i storby for eks, mens en med lavere lønn og bolig mindre plass sitter igjen med mer. Ville gått med mye ressurser på å finne ut og regne ut dette. Lik sum til alle og andre stønader til de som har lite.
 
Ja klart det, vi som jobber og sliter og bestaler mest skatt, altså bidrar mest, vi skal ikke få noe[emoji85] for en logikk....


God oppfordring til å skaffe seg en bedre betalt lønn og klare seg selv det.
Tjen penger, skatt mer og få mye mindre fra staten [emoji38]
Barnetrygden er den billigste stønaden vi har, la oss fortsette med det. Vil koste enormt å behovsprøve den, da håper jeg virkelig ikke summen går opp om det skulle vært tilfelle!
 
Ja klart det, vi som jobber og sliter og bestaler mest skatt, altså bidrar mest, vi skal ikke få noe[emoji85] for en logikk....

Er det ikke logisk at de som har minst å bidra med bør få mer hjelp? Det er da vanlig med behovsprøving av ting som betaling for barnehage/SFO, dette blir jo det samme.

Jeg synes det er tullete at familier som min skal få barnetrygd på samme linje som familier som sliter med å ha råd til varme klær, fritidsaktiviter og annet til barna sine. Jeg er heldig som har helse til å jobbe (slite gjør nok mer de som ikke har muligheten til å jobbe) og en lønn som gjør at jeg kan bidra mye skattemessig.
 
God oppfordring til å skaffe seg en bedre betalt lønn og klare seg selv det.
Tjen penger, skatt mer og få mye mindre fra staten [emoji38]
Barnetrygden er den billigste stønaden vi har, la oss fortsette med det. Vil koste enormt å behovsprøve den, da håper jeg virkelig ikke summen går opp om det skulle vært tilfelle!

Enig der, tenker med skrekkmpå alle kostnadene rund å behivsprøve den, snak om unøding bruk av midler som kunne kommet godt med andre steder[emoji85]
 
Er det ikke logisk at de som har minst å bidra med bør få mer hjelp? Det er da vanlig med behovsprøving av ting som betaling for barnehage/SFO, dette blir jo det samme.

Jeg synes det er tullete at familier som min skal få barnetrygd på samme linje som familier som sliter med å ha råd til varme klær, fritidsaktiviter og annet til barna sine. Jeg er heldig som har helse til å jobbe (slite gjør nok mer de som ikke har muligheten til å jobbe) og en lønn som gjør at jeg kan bidra mye skattemessig.

Nei det blir ikke det samme syns jeg, sfo/barnehage betaler man og redusert betaling etter inntekt blir ikke det samme som at man skal regulere en utbetaling etter inntekt, barnetrygden bør være lik for alle, den er til barna ikke oss voksne og tenk på en enorme mølla det blir når man må dokumentere lønn til husholdningen og dette skal regnes ut... dette koster nok mye mer enn man tror og de pengene kunne kommet godt med andre steder.

Jeg sa ikke jeg sliter mer enn andre men vi jobber hver dag og betaler skatt, vi har utgifter etter lønn og barnetrygden spares til ungene våre.
 
Mange som jobber og sliter men som ikke har de høyeste lønningene, fordi de har yrker som ikke har best betalt. Har bachelor grad men hadde jeg feks valgt byggingeniør istedenfor som er like lang utdanning så hadde jeg tjent 200-300 tusen mer som nyutdannet. Så syns godt det kunne vært litt behovsprøvd.

Har ikke en godt betalt jobb selv, vi er på gjennomsnittet men om denne utregningen blir som den de bruker ved redusert betaling i barnehage f.eks så får ikke vi en krone[emoji85]
 
Nei det blir ikke det samme syns jeg, sfo/barnehage betaler man og redusert betaling etter inntekt blir ikke det samme som at man skal regulere en utbetaling etter inntekt, barnetrygden bør være lik for alle, den er til barna ikke oss voksne og tenk på en enorme mølla det blir når man må dokumentere lønn til husholdningen og dette skal regnes ut... dette koster nok mye mer enn man tror og de pengene kunne kommet godt med andre steder.

Jeg sa ikke jeg sliter mer enn andre men vi jobber hver dag og betaler skatt, vi har utgifter etter lønn og barnetrygden spares til ungene våre.

Barnetrygden skal bidra til å dekke utgifter som følger med det å ha barn. Barnehage/SFO er en slik utgift. Sparing er ikke en slik utgift. Vi bruker den også til å spare, og dermed tenker jeg at vi ikke er en familie som trenger den på samme måte som de som må bruke den på bleier og barnemat.
 
Barnetrygden skal bidra til å dekke utgifter som følger med det å ha barn. Barnehage/SFO er en slik utgift. Sparing er ikke en slik utgift. Vi bruker den også til å spare, og dermed tenker jeg at vi ikke er en familie som trenger den på samme måte som de som må bruke den på bleier og barnemat.

Jeg mener vi har like mye rett på den som amdre, mine barn skal ikke gp glipp av det bidraget fordi vi har nok til å kjøpe det de trenger.
 
Nei jeg vet ikke. Jeg syns bare det er forskjell på de som tjener en million i året og de som tjener 300k. Syns de som tjener mindre burde få mer så de lettere klarer seg i mnd.
Det er helt klart, men det er stor forskjell på boligpriser osv og. Om en har et lån på 5 millioner fordi de har råd og en annen på 1,5 mill, så er det ikke sikkert den rikeste har så mye mer i mnd allikevel. Skal man da be dem flytte til et billigere sted?

Mulig det finnes en god løsning på dette, men slik jeg ser det så er det lettere sagt enn gjort.

Skulle gjerne hatt mer i mnd jeg altså
 
Synes den skal økes, og at det skal gjelde for alle! De med lav inntekt bør få flere goder, som bl.a. gratis bhg og SFO. Men barnetrygden er viktig for flere enn dem med dårlig økonomi. Vi har selv en helt gjennomsnittlig økonomi, og kunne sikkert bli vurdert utenfor dem med behov for støtte av politikerne sitt perspektiv. Men så er det en gang slik at vi har tatt opp boliglån etter inntekten vi har , og betaler mye i mnd. Videre har vi Begge mye studielån for den utdannelse vi har valgt. Om vi skulle mistet nesten 2000 kr i mnd, hadde dette først og fremst gått ut over barna våre!! For inntekten vår dekker i stor grad faste utgifter, og jeg må stadig vente på barnetrygden for å handle dyrt utstyr til barna. F.eks. sko og vinterdress...
 
Back
Topp