Bør barnetrygden økes?

Om man ikke hadde fått de 1000 i mnd, så kanskje man ikke hadde hatt råd til å spare hver mnd, for å f.eks kunne bruke de på vinterklær et år eller to etter.

Nå snakker jeg kun for meg selv, men jeg har hatt enn lønn på ca 300 000 før skatt, men pga barnetrygden så klarer jeg å sette av 1000, - i mnd pr barn. Etter permisjonen nå, så står jeg uten jobb på ubestemt tid og ingen barnehageplass før august. Da kan det hende jeg faktisk trenger å bruke de pengene jeg får, fordi jeg vil få dårligere med penger.
Er jeg da grisk nå, fordi jeg setter av barnetrygden på en sparekonto?
Det er jo nettopp der griskheten kommer inn. «Jeg har like mye rett». Trenger du det ikke så hadde det vært bedre at de pengene ble sendt til en familie som ikke har råd til å spare 1000 kr i mnd.
 
Økes for de med lav inntekt og fjernes for de med høy inntekt. Ble selv overrasket nå nylig over at jeg og mannen min også får barnetrygd med den inntekten vi har til sammen.
 
Man trenger kanskje ikke full bhg plass, om en ikke har råd til det.. ja, det er fint for barn å være i bhg, men de trenger det strengt tatt ikke før de er 3 år. 1 åringer har ingenting i bhg og gjøre om de ikke MÅ pga foreldrenes jobb.

Poenget mitt er at vi kan ikke bare kreve og kreve fra staten, og skal ha alt gratus fordi vi velger å få barn.
Når barna er små og en har bhg utgifter må en bare slakke krava på andre materielle ting.

1åringer har skal ikke være i BHG?! :eek: dummeste jeg har hørt noen gang. Mine barn har hatt stor glede av BHG før de ble tre. Mine har hatt behov for BHG før de har blitt tre år, men det er vel bare fordi jeg er en dårlig mor da? Jeg hadde garantert blitt en verre mor om jeg måtte gått hjemme i flere år :eek:
 
1åringer har skal ikke være i BHG?! :eek: dummeste jeg har hørt noen gang. Mine barn har hatt stor glede av BHG før de ble tre. Mine har hatt behov for BHG før de har blitt tre år, men det er vel bare fordi jeg er en dårlig mor da? Jeg hadde garantert blitt en verre mor om jeg måtte gått hjemme i flere år :eek:
Den siste setningen din kjenner jeg meg så igjen i. Frøkna mi begynner når hun er 11 mnd og jeg har slitt med å aktivisere og utfordre henne på dagtid i et par tre mnd nå. Unger er forskjellige. Ja de er små når de begynner men jeg hadde ikke vært en god mor om jeg skulle slitt meg gjennom 3 år (!) Med en SÅ aktiv unge at en vanlig dag hjemme innebærer 20 tusen skritt pluss pluss... Så enig med deg :happy:
 
1åringer har skal ikke være i BHG?! :eek: dummeste jeg har hørt noen gang. Mine barn har hatt stor glede av BHG før de ble tre. Mine har hatt behov for BHG før de har blitt tre år, men det er vel bare fordi jeg er en dårlig mor da? Jeg hadde garantert blitt en verre mor om jeg måtte gått hjemme i flere år :eek:
Jeg hadde frøkna hjemme fra hun ble født og til hun var nesten 2,5. Det gikk fint og hun har stortrives hjemme. Men...det hadde ALDRI gått å hatt henne hjemme til 3år, hun begynte å bli virkelig klar da hun var rundt 2 (hun hadde nok taklet det fint før også, men da merket vi godt at hun gjerne kunne vært i bhg) :) så jeg skjønner deg godt! Jeg vil ikke si at 1åringer ikke skal være i bhg, men for vår del var det fint å ha mulighet til å være hjemme med henne :happy:
 
Jeg hadde frøkna hjemme fra hun ble født og til hun var nesten 2,5. Det gikk fint og hun har stortrives hjemme. Men...det hadde ALDRI gått å hatt henne hjemme til 3år, hun begynte å bli virkelig klar da hun var rundt 2 (hun hadde nok taklet det fint før også, men da merket vi godt at hun gjerne kunne vært i bhg) :) så jeg skjønner deg godt! Jeg vil ikke si at 1åringer ikke skal være i bhg, men for vår del var det fint å ha mulighet til å være hjemme med henne :happy:


Det er stor forskjellig unger :) vi har to stk født i februar, og de har startet i BHG da de var 1,5år. Minste hadde jeg sendt i BHG da hun var 1 år om det ikke var for at vi hadde lagt opp kabalen. Hun var jo med å leverte og henta eldste, og hun ville ofte ikke dra hjem. Jeg brukte ekstremt mye tid i BHG, kunne fint bruke en time på å levere :p veldig greit da, hun trengte så godt som null tilvenning :p
 
Back
Topp