Bøker for oss som ventar smått

LilleVannlilje

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Er veldig glad i bøker generelt, og tenkte no at det kanskje kunne vera interessant og kjekt med eit par bøker relatert til det at me no faktisk ventar smått :)
Kjekt med tips om bøker som omhandlar alt frå svangerskap og fødsel til livet med nyfødd/småbarn i hus for oss foreldre. Også bøker for den vetle som album, minner frå fyrste åra etc er av interesse! xsmile9 Kom gjerne med tips både til kva som er bra, men også gjerne kva ein bør styra unna.
 
Vil anbefale Hedvig Montgomery sine bøker. Har selv lest Foreldremagi og Miraklenes tid (0-2 år), og syns de er veldig fine :) Lettleste og lærerike. Du finner de også på Fabel om du er mer glad i lydbøker.
 
Har tenkt til å lese noen av Gro Nylanders. Ga «Verdens beste pappa» til mannen min, den slukte han. Lettlest, men mye bra info. Ga litt mer innblikk enn gravidappen vi deler.
 
Jeg leste "på vei" forrige gang, og synes forsåvidt at den var informativ og lettlest om svangerskapet. Kom aldri helt frem til slutten og fødselen. Da leste jeg "fødselsboken", tror jeg den heter. Samme utgiver som "spedbarnsboken" man får utdelt på sykehuset. Angrer litt på at jeg ikke leste noe om tiden etter fødselen. Det hadde vært mer nyttig enn å lese om svangerskapet tror jeg! Nå kunne jeg godt tenke meg å lese noe av Hedvig Montgomery jeg også :)
 
Er veldig glad i bøker generelt, og tenkte no at det kanskje kunne vera interessant og kjekt med eit par bøker relatert til det at me no faktisk ventar smått :)
Kjekt med tips om bøker som omhandlar alt frå svangerskap og fødsel til livet med nyfødd/småbarn i hus for oss foreldre. Også bøker for den vetle som album, minner frå fyrste åra etc er av interesse! xsmile9 Kom gjerne med tips både til kva som er bra, men også gjerne kva ein bør styra unna.

Jeg har disse :)
 

Vedlegg

  • CAF15B73-5CEB-4607-8DAC-ECC46E946007.jpeg
    CAF15B73-5CEB-4607-8DAC-ECC46E946007.jpeg
    32,7 KB · Visninger: 10
  • 9851E2D7-73F0-4632-B01C-6AE409B0AF33.jpeg
    9851E2D7-73F0-4632-B01C-6AE409B0AF33.jpeg
    22,9 KB · Visninger: 10
  • 368C0088-EB5C-491A-B877-B1ECB42E4CA0.jpeg
    368C0088-EB5C-491A-B877-B1ECB42E4CA0.jpeg
    42,3 KB · Visninger: 10
Jeg synes Gro Nylanders bøker På vei og Mamma for første gang er veldig fine og informasjonsrike :)
Jeg fikk disse av svigersøsteren min - de er veldig informative men også lettleste! Såpass lettleste at samboer også blir tvunget til å lese noen kapitler :wtf:
 
Da er jeg i gang med Miraklenes tid. Veldig lettlest og enkel oppbygging til å være en "fagbok". Psykologi forklart ved bruk av historier og eksempler uten så mye forklaring av hvilke teorier som ligger til grunn. Kanskje noen vil savne den teoretiske forankringen, men ved å kutte ut dette blir boka lettlest og grei å forholde seg til.
 
Har no kjøpt Gro Nylander si "Mamma for første gang" på finn for under hundrelappen, og "Mirakelens tid" av Hedvig Montgomery på tilbud. Gler meg til å bla i dei! :happy:
 
Har boka "Det var lurt". Morsom bok med mange gode tips under svangerskap og når barnet er født.
 
Back
Topp