Bæsjbleier på natta

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Bytter dere alle bæsjbleier på natta?
Jeg må innrømme at jeg "synder" hvis jeg er helt kaputt og lillemor bare sover videre uten å bry seg. Legger oss i 22/23 tiden pleier som oftest å bytte bleie i 06 tiden, kanskje på natta også hvis jeg ikke er helt dø..

Hvis det er bæsj,kommer jeg til å bytte :) med storebror gjorde jeg det på soverommet så han ikke skulle våkne så mye. Det var dog en risiko sport;) hendte hvertfall engang at det kom mer bæsj med fart som havnet på veggen+ tiss som kom bak kommoden;) ble full soveroms vask midt på natta;)

Gjør det i alle fall her på sykehuset. Blir som regel amming etter stell siden han da våkner litt :-)

Skikkelig dritt assa, men når hu fiser så kommer det litt bæsj og det er no dritt når det skjer på natta! For hu liker ikke å skifte bleier og da blir det drama her i flere timer på natta!! :o så jeg vil helst ikke, men har ikke hjertet til å la henne ligge med bæsj! :( tar i mot tips som kan gjøre nattestellet bedre med stor takk her ;)

Her sover han seg igjennom bæsjebleier. :P Han sier jo ikke ifra... Skifter som regel en bleie om natta.

Skifter hvis hun bæsjer ellers ikke. Skjeldent hun gjør det.

Jeg skifter alt fra 1-4 bleier på natta. Hun var så sår når vi dro fra sykehuset, de skrubbet med harde kluter der ved hvert stell så hun blødde til og med når vi dro, så jeg ikke tar sjans på å la henne ligge med verken bæsj eller tiss for lenge. Når vi ammer om natten skifter vi etterpå. Av og til vil hun spise mer etter vi ha skiftet og da hender det at det kommer avføring igjen mens hun spiser og da blir det opp igjen å skifte, litt slitsomt men har ikke lyst at hun skal bli så sår igjen.

Smørre på zinksalve eller noe som kan beskytte huden om natten? Bæsjen kan lett svi på huden.

Jeg skifter alt fra 1-4 bleier på natta. Hun var så sår når vi dro fra sykehuset, de skrubbet med harde kluter der ved hvert stell så hun blødde til og med når vi dro, så jeg ikke tar sjans på å la henne ligge med verken bæsj eller tiss for lenge. Når vi ammer om natten skifter vi etterpå. Av og til vil hun spise mer etter vi ha skiftet og da hender det at det kommer avføring igjen mens hun spiser og da blir det opp igjen å skifte, litt slitsomt men har ikke lyst at hun skal bli så sår igjen.

Nei huff det hørtes ikke godt ut!
Hadde byttet ofte jeg og om min var så sår!

Smørre på zinksalve eller noe som kan beskytte huden om natten? Bæsjen kan lett svi på huden.

Jeg smører alltid med bephanten som forebygger og Inityol som behandling. Fungere som gull!
En annen positiv ting med bephanten er at det er mye enklere å vaske bort avføringen.

Bytter dere alle bæsjbleier på natta?
Jeg må innrømme at jeg "synder" hvis jeg er helt kaputt og lillemor bare sover videre uten å bry seg. Legger oss i 22/23 tiden pleier som oftest å bytte bleie i 06 tiden, kanskje på natta også hvis jeg ikke er helt dø..

Pga eventuell sårhet bytter jeg alltid bæsjebleiene snarest mulig!

Bytter så fort jeg orker. Hender jeg venter 5-10 minutter, spesielt om natta... Men et triks for de som ikke vil at babyen skal våkne, jeg skiftet i senga med nattelys på rommet og stellematte, han våknet veldig sjelden. Nå våkner han så sjelden på natta at jeg uansett skifter når han bæsjer og ammer etterpå.

Bytter så fort jeg orker. Hender jeg venter 5-10 minutter, spesielt om natta... Men et triks for de som ikke vil at babyen skal våkne, jeg skiftet i senga med nattelys på rommet og stellematte, han våknet veldig sjelden. Nå våkner han så sjelden på natta at jeg uansett skifter når han bæsjer og ammer etterpå.

Jeg bytter også bleie i senga. ;) Orker ikke stå opp og gå inn på badet.

Mener dere alle at hvis feks dere nettopp har byttet bleie, babyen har sovnet feks 30min og sover godt for så å bæsje i bleie. Så vekker dere babyen for å bytte fordi om babyen ikke våkner av seg selv pga bæsj bleien?

Mener dere alle at hvis feks dere nettopp har byttet bleie, babyen har sovnet feks 30min og sover godt for så å bæsje i bleie. Så vekker dere babyen for å bytte fordi om babyen ikke våkner av seg selv pga bæsj bleien?
Det gjør jeg. Har ikke samvittighet til å la han ligge med bæsj stakkar. Men det er så kijpt når det skjer, jeg vil jo sove jeg også :p skjeldent han våkner ordentlig om han er god og mett før bleieskiftet :)

Ja, om jeg er våken og skjønner ungen har bæsjet, så bytter jeg. Blir da veldig sår hvis ikke?

Han her roer seg ikke med bæsj i bleia..

Back
Topp