Bærum sykehus

H

Heioghopp!12345

Guest
Hei!

Jeg har tidligere født på Ullevål sykehus, men har flyttet og søkt fødeplass på Bærum sykehus. Noen med erfaringer derfra? Jeg var veldig fornøyd med barsel hotellet på Ullevål, men forstår det sånn at de ikke har det andre plasser?
 
Hei!

Jeg har tidligere født på Ullevål sykehus, men har flyttet og søkt fødeplass på Bærum sykehus. Noen med erfaringer derfra? Jeg var veldig fornøyd med barsel hotellet på Ullevål, men forstår det sånn at de ikke har det andre plasser?
Jeg har født på Bærum to ganger. Blitt veldig godt ivaretatt og jeg hadde hverken normale svangerskap eller fødsler. Det jeg liker veldig godt er at de kun har familierom på barsel. Så du vil alltid ha tilgang på barnepleiere og å kunne ha mannen/hjelper med deg. Ulempen er at de ikke har nyfødt intensiv hvis man skulle trenge det.
 
Jeg har født på Bærum og skal aldri tilbake dit. Men jeg er også den eneste jeg vet om som ikke har god erfaring derfra, så mulig jeg var maks uheldig. Fint med familierom/enerom da.
 
Jeg har født på Bærum og skal aldri tilbake dit. Men jeg er også den eneste jeg vet om som ikke har god erfaring derfra, så mulig jeg var maks uheldig. Fint med familierom/enerom da.
Kan jeg spørre hva som gjorde det?
 
Kan jeg spørre hva som gjorde det?
Jeg ble, som førstegangsfødende, glemt helt alene fra 1-9cm åpning (coronarestriksjoner så mannen skulle få komme inn på 4cm, men ingen kom inn på rommet mitt på over 3 timer). Måtte krabbe over gulvet og ringe på hjelp. Mista riene/fikk aldri pressrier og de satte riestimulerende feil, mannen min oppdaget det. Fikk tilsnakk for å stønne under pressingen. De kronet det hele med å sende mitt nyfødte barn i taxi til et annet sykehus for sjekk, og ga oss beskjed etterpå om at «hvis vi ville være med måtte vi komme oss dit selv».

Fikk ikke en gang svar da jeg ba om en samtale i etterkant, hørte ikke noe fra dem før jeg ga beskjed om at siden de ikke ville ha samtale antok jeg at de foretrakk at jeg sendte formell klage i stedet. DA tok de kontakt gitt.

Og i etterkant er jeg blitt behandlet veldig dårlig der ifm to missed abortions.

Men igjen- de aller, aller fleste jeg snakker med er veldig fornøyde der.
 
Fødte på Bærum i desember 2023, følte at de hadde mye ressurser og alle var så hyggelige. Jeg var der totalt 6 netter (3 dager med igangsetting + 3 dager etter babyen ble født) så møtte veldig mange jordmødre og barnepleiere (les: sikkert flere enn 10 jordmødre bare på fødeavdelingen). Møtte (dessverre) også ganske mange leger som alle var helt super hyggelige, og jeg følte meg godt ivaretatt da det til slutt ble keisersnitt.

Fikk et familierom på barsel, fasilitetene er på ingen måte nye men helt ok og viktigste er selvfølgelig de menneskene. Det var litt mye fokus på å få til amming og vi fikk en del ulike råd fra forskjellige mennesker på barsel som var litt frustrerende (mangel på tydelige, detaljerte interne retningslinjer for ulike situasjoner?), men absolutt en hyggelig opplevelse og kunne godt tenke meg å føde der igjen. Det var viktig for meg å ha mannen min med meg på barsel, og det viste seg å være ekstra viktig siden jeg var i dårlig form de første dagene etter fødsel. Hadde vært helt jævlig å måtte være alene med en nyfødt baby etter keisersnitt, som hadde vært en sannsynlig scenario på Ullevål for eksempel. Så veldig fint at partner kan overnatte på barsel også, det skal man ikke undervurdere.
 
Back
Topp