Bæring i sjal (eller andre bæretøy)

Jepp.

Jeg bar storebror i sjal. Først i elastisk sjal, og så i vevd sjal. Det vevde sjalet brukte vi til han var neste tre, men da vekslet vi også på med ergonisk bæresele. Jeg elsker sjalbæring og sjalene er blant få ting jeg har tatt vare på fra storebror.

Har ikke prøvd det så vet ikke . Er det bra?

Ja, absolutt ❤ babyer trenger så mye nærhet, og det er en veldig praktisk og koselig måte å gjøre det på. Jeg har bært begge mine barn i sjal fra de ble født, og bærer hun yngste fremdeles i sjal når det trengs (2,5 år). Vi bruker ikke vogn så da trenger hun innimellom å hvile beina på lange turer eller bare slappe av litt.

Jepp.

Jeg bar storebror i sjal. Først i elastisk sjal, og så i vevd sjal. Det vevde sjalet brukte vi til han var neste tre, men da vekslet vi også på med ergonisk bæresele. Jeg elsker sjalbæring og sjalene er blant få ting jeg har tatt vare på fra storebror.

Så gøy! Jeg har 10 sjal jeg har samlet på, så får jeg heller kvitte meg med noen når babyen kommer og jeg ser hvilket behov vi har. Men yngste bruker noen av dem fremdeles.

Absolutt! Bar lillebror i sjal. Helt genialt:love7

Har veldig lyst til å bære! Må sette meg litt inn i det bare :)

Jeg har veldig lyst til det, det set både praktisk og koselig ut. Håper bare jeg får det til!

Jeg får arve skal, mei thai og diverse annet bæretøy av søstra mi. Får se om noe av det er mulig å bruke. Prøvde sist, men jenta mi var ikke noe bære-baby.

Det er aldri noe jeg har tenkt på! Hva er fordelen med skal fremfor sele?

Jeg har gjort det med de to andre, og skal fortsette med det :)

Tenkte nettopp på å lage en slik tråd faktisk:Heartred ja jeg skal bære i sjal. Hadde bare elastisk til storebror. Til vesla kjøpte jeg inn masse da hun ikke ville ligge i vogn. Har en ringslynge i dobbel silke, meitai og ergobaby liggende. Ullsjalet mitt solgte jeg til en venninde, men får kjøpe dette tilbake :p gleder meg til å bære igjen:Heartred

Et sjal er lettere å tilpasse alle kroppstyper og det omslutter babyen så den føler seg trygg og god som i livmoren. Når babyen blir tyngre er det lettere å få barnet tettere inn mot din kropp både ved mage- og ryggbæring slik at det er mer komfortabelt og avlastende.

Jeg har aldri likt sele, for jeg har kort overkropp og er smal, så midjebeltet sklir ned. Jeg får gnagesår på ribbein og hoftebein. Ved ryggbæring er det også veldig få seler som får baby høyt nok opp slik at de får sett over skulderen din. (Bortsett fra med en sele som heter onbuhimo, men det er en sele som ikke har midjebelte og derfor ikke gir like mye avlastning på skuldrene).

Osv osv. Men du må også få svar av noen som foretrekker sele, slik at du kan få alle positive sidene ved det også! Mange bruker sele mest og det er helt supert det også så lenge det er komfortabelt og fint for både bærer og baby.

Jeg foretrekker sjal så lenge det er en baby, altså det første året, omtrent. Sjal er i mine øyne ekstremt mye mer behagelig, spesielt på magebæring, men også på rygg, synes jeg. Når barnet er blitt rundt et år og gjerne vil gå en del selv (i hvert fall ville min det), synes jeg sele er enklere, men likevel mindre behagelig. Jeg har aldri hatt bil og første ble båret til og fra barnehagen frem til han var 2,5 (da flyttet vi slik at bhg var nærmeste nabo og han kunne lett gå hele veien selv). Vi brukte både sjal og sele lenge, tror siste gang han satt i selen var han fire, omtrent. Men på slutten var det bare på tur, vi har aldri brukt bæremeis.

Et sjal er lettere å tilpasse alle kroppstyper og det omslutter babyen så den føler seg trygg og god som i livmoren. Når babyen blir tyngre er det lettere å få barnet tettere inn mot din kropp både ved mage- og ryggbæring slik at det er mer komfortabelt og avlastende.

Jeg har aldri likt sele, for jeg har kort overkropp og er smal, så midjebeltet sklir ned. Jeg får gnagesår på ribbein og hoftebein. Ved ryggbæring er det også veldig få seler som får baby høyt nok opp slik at de får sett over skulderen din. (Bortsett fra med en sele som heter onbuhimo, men det er en sele som ikke har midjebelte og derfor ikke gir like mye avlastning på skuldrene).

Osv osv. Men du må også få svar av noen som foretrekker sele, slik at du kan få alle positive sidene ved det også! Mange bruker sele mest og det er helt supert det også så lenge det er komfortabelt og fint for både bærer og baby.
Er det ikke styr å knytte det hele tiden? Jeg hadde vært redd for at babyen skulle falle ut, men det er kanskje en vanesak :)

Back
Topp