Bæretøy!

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Når Emilie var i magen så leste jeg masse om babybjørn sæla , å den måtte jeg ha vettu, men i ettertid har jeg funnet ut at det er noe dritt! Liker ikke den sela i det heletatt! Sambo liker den da![:)]
Men den er virkelig ikke behagelig og ha på i det heletatt syns jeg da! (sikkert noen som er uenig i det)[:)]
Men det virker for meg som om alle kjøper den pga at det er babybjørn?

Jeg har også sleepywrap og manduka å de er så mye mer behagelig![:)]
Så jeg angrer litt på kjøpe av babybjørn må jeg si. Men sambo liker jo den som sakt så er ikke helt bortkasta![:)]

Men dere som skal kjøpe dere børetøy, ikke bare løp og kjøp babybjørn eller hva det er, se på alternativene du har også, for det er sååå masse fint bære tøy som ikke er så veldig kjent![:)] Bare et lite tips![:D]

Hva har dere av bæretøy da damer? Er dere fornøyd?

ja jeg har babybjørn[:)]har ikke prøvd noen andre,så er igrunn fornøyd med den,men finnes sikkert bedre og[;)]
må innrømme at jeg kjøpte den fordi det er den man har hørt er bra osv:P men de hadde bare den her da..

Jeg har to sleepywrap - hvor jeg sannsynligvis kommer til aa selge det ene i blatt. Ellers baerer jeg mye med BECOen min. Baade jeg og mannen min er veeldig fornoyd med den. Babybjorn vurderte vi ikke engang.

Hadde tanker om aa sy egen maitai, meeen det ble med tanken. Det skal visstnok vaere relativt enkelt m du har babsiskunnskaper med symaskin.

Det finnes et veldig fint forum for de som vil ta en titt paa andre maater aa baere paa. Vet ikke om det er lov aa legge ut link til de...

Kjøpte aldri babybjørn, hadde hørt en del negativt om den. Kjøpte en Beco er kjempe fornøyd med den. Eneste minus er at jeg er stor og har digre frontpartier og kunne ikke bruke den foran, bare bak.

Har tenkt å kjøpe meg en meitai denne gangen. Vil bære ungen foran[:)]

Rådet jeg fikk er at hør på folk som har noen lunde lik kropp som deg selv. Jeg kommer nok til å kjøpe babybjørn eller noe i den stilen. Jeg har prøvd den og synes det er god for min kropp. Mai tai ser herlig ut, men kan ikke se for meg at min kjære mann vil bruke noe slikt. Og vi skal bare invistere i en bæreenhet.

Ang babybjørn. Synes det er litt gøy at mange er så ampre ang den. Enten så er den dritt eller så er den super. Er ikke ampert her altså, men har jo vert her inne på BV forumet en stund nå og er fasinert over hvor sterke følelser den selen får frem.

ORIGINAL: Varia

Rådet jeg fikk er at hør på folk som har noen lunde lik kropp som deg selv. Jeg kommer nok til å kjøpe babybjørn eller noe i den stilen. Jeg har prøvd den og synes det er god for min kropp. Mai tai ser herlig ut, men kan ikke se for meg at min kjære mann vil bruke noe slikt. Og vi skal bare invistere i en bæreenhet.

Ang babybjørn. Synes det er litt gøy at mange er så ampre ang den. Enten så er den dritt eller så er den super. Er ikke ampert her altså, men har jo vert her inne på BV forumet en stund nå og er fasinert over hvor sterke følelser den selen får frem.

Beco eller manduca er bedre enn babybjørn. De har forresten sånne klips de også og kan bæres så ungen er mot deg fra nyfødt alder med innlegg i. Og når barnet blir eldre kan du bruke selen på ryggen. Tror ikke babybjørn kan det + at når ungen blir eldre så sitter den fremovervendt i selen og belaster skuldrene til mor/far.

kjøpte babybjørn for visste jo ikke akkurat bedre.. og den fungerte greit så lenge ikke babyen veide 2 tonn.. til slutt kunne eg ikke ha den på meg mer enn 15 min før eg verket i rygg .. tenkte gå til innkjøp av en beco eller noe slikt denne gang :D

ORIGINAL: Varia

Hehe... sant det dær, elsker den eller hater den![:)] Rart at det er enten eller![:)] hehe...
Men jeg syns virkelig at den er ubehagelig iforhold. Værfall etter at jeg kjøpte mandukan, da hata jeg den virkelig![;)][8D]
Men det er jo bra at alle har sine egene meninger da, å at smaken er delt som baken![:D]

ORIGINAL: Lykkeliten^^

kjøpte babybjørn for visste jo ikke akkurat bedre.. og den fungerte greit så lenge ikke babyen veide 2 tonn.. til slutt kunne eg ikke ha den på meg mer enn 15 min før eg verket i rygg .. tenkte gå til innkjøp av en beco eller noe slikt denne gang :D

Nei... ikke sant, jeg også kjøpte i god tro![:)] Funka fint helt til hun la på seg litt! Blir jo helt ødelagt i ryggen av den, når det blir litt vekt!

Tror jeg skal kjøpe en beco også, for hat hørt veldig mye fint om den å! Å den er lik manducan![:)]

Baybjørn bæresele er ikke ergonomisk korrekt for hverken baby eller bærer. Barnet blir hengende på hoftene sine, noe som gir høy belastning, og kan skade leddet når brusken skal bli til ben senere. Den belaster også ryggsøylen, som ikke har muskulatur nok til en slik anordning, og den støtter ikke hodet og nakken tilstrekkelig. Den skal helst brukes i kun 20 mintter av gangen. Og da har jeg ikke enda nevnt hva den gjør med bæreren..

Fins masse ergonomisk korrekt bæretøy der ute som hverken belaster mor eller barn og som har ubegrenset bæretid.

Selv har jeg Moby Wrap elastisk bæresjal. Det støtter opp hele bærerens overkropp, kan brukes ubegrenset fra fødselen av. Barnet kan ligge i det, man kan amme i det, barnet kan sitte i froskestilling, vanlig bærestilling, fremover, bakover, på hofta, på ryggen.. Mange muligheter. Det er også veldig bra for folk med ryggproblemer ettersom det støtter opp hele overkroppen og hjelper deg å gå med riktig holdning. Barner er også totalt støttet opp, så man har begge hender fri, og kan til og med bøye seg fremover uten at barnet faller ut.

Fins flere sider om bæring av barn på nettet, som fokuserer på ergonomisk korrekt bæretøy. [:)]

Back
Topp