Bæretøy

innom og sniker litt fra juni. Har burit de to första litt i elastisk sjal når de var helt små, veldig koselig. Köpte sedan en ergobaby 360 som jag syns var helt ubrukelig. Stor och klumpete och bara allmänt kjedelig! Hört mye bra om caboo close som första bäring, men fick tips av systern min som hade funnit en ganska ny en på marknaden: Didymos Didyklick. Noen som hört eller vet noe om den? Fra nyfödd til 20 kg tror jag. Blev väldigt nyfiken på den och bestillte en sån en jag! Gleder mig til å få hem den!
 
innom og sniker litt fra juni. Har burit de to första litt i elastisk sjal når de var helt små, veldig koselig. Köpte sedan en ergobaby 360 som jag syns var helt ubrukelig. Stor och klumpete och bara allmänt kjedelig! Hört mye bra om caboo close som första bäring, men fick tips av systern min som hade funnit en ganska ny en på marknaden: Didymos Didyklick. Noen som hört eller vet noe om den? Fra nyfödd til 20 kg tror jag. Blev väldigt nyfiken på den och bestillte en sån en jag! Gleder mig til å få hem den!
Didyclick er veldig fine! Du kan justere panelet slik at det "vokser" med baby.
Merk at det kan føles litt tungt etterhvert som baby blir større, nå tenker jeg 10-15kg ish, avhengig av hvilke type sjalstoff som er brukt. Men de er absolutt supre seler, og du vil nok ikke angre på det kjøpet der!
 
Didyclick er veldig fine! Du kan justere panelet slik at det "vokser" med baby.
Merk at det kan føles litt tungt etterhvert som baby blir større, nå tenker jeg 10-15kg ish, avhengig av hvilke type sjalstoff som er brukt. Men de er absolutt supre seler, og du vil nok ikke angre på det kjøpet der!

Tack for tillbakamelding! Gleder mig ännu mer nå! Kan nok va som du sier att dem blir tyngre da, men da är ju ungen iaf ett år. Caboon är väl god bara til 7 kg ish, menar jag noen skrev, så da holder denna en stund lenger iaf! liker att man kan justere panelet efter lilla rumpan så den passar de små!
 
Jeg bar mini i elastisk sjal da han var nyfødt, men jeg er utrolig varm av meg, så det ble veldig svett og ubehagelig :p Jeg har også slitt med bekkenet hele veien etterpå, så bæring har ikke vært så bra. Men jeg kjøpte en bæresele (Soul Slings AnoonA) etter hvert fordi det er veldig kjekt å ha hvis vi var på farta og ikke kunne/ville bruke vogn. Elsker den selen, så den kommer defintivt til å bli brukt igjen ❤️ Håper bedre trening av bekkenet gjennom hele svangerskapet denne gangen vil gjøre at jeg orker å bære mer, for det er så koselig og kjekt :)
 
Tack for tillbakamelding! Gleder mig ännu mer nå! Kan nok va som du sier att dem blir tyngre da, men da är ju ungen iaf ett år. Caboon är väl god bara til 7 kg ish, menar jag noen skrev, så da holder denna en stund lenger iaf! liker att man kan justere panelet efter lilla rumpan så den passar de små!
Ja, du kan definitivt bruke denne mye lenger enn en caboo :) Den blir nok super god!
 
Sniker fra August! Men også bæremamma, og bæreveileder :Heartred Kjente deg også igjen, men holder selvsagt tett!
Gleder meg til å bære squish! Lite bæring nå med bærenekt på mini og bekkenløsning her. Men har vel 6-7 sjal tror jeg, og 2 seler, og en meh-dai, og litt stæsj :p Men sjalene blir, endelig stashified!
Så koselig at du får en ny squish å kosebære. Kanskje den eldre ungen også blir interessert i bæring igjen, når hen ser at babyen blir bært.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal skaffe til den lille... Har mest sjal med tussah, tencel og andre skjøre materialer, de kan ikke akkurat kjøres på 60 grader. :/
 
innom og sniker litt fra juni. Har burit de to första litt i elastisk sjal når de var helt små, veldig koselig. Köpte sedan en ergobaby 360 som jag syns var helt ubrukelig. Stor och klumpete och bara allmänt kjedelig! Hört mye bra om caboo close som första bäring, men fick tips av systern min som hade funnit en ganska ny en på marknaden: Didymos Didyklick. Noen som hört eller vet noe om den? Fra nyfödd til 20 kg tror jag. Blev väldigt nyfiken på den och bestillte en sån en jag! Gleder mig til å få hem den!
Har hørt bra ting om Didyclick. Regner med at du vil bli fornøyd med den. :)
 
Så koselig at du får en ny squish å kosebære. Kanskje den eldre ungen også blir interessert i bæring igjen, når hen ser at babyen blir bært.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal skaffe til den lille... Har mest sjal med tussah, tencel og andre skjøre materialer, de kan ikke akkurat kjøres på 60 grader. :/

Jaaa gleder mig massa! når storebröderna är 3 och 4 så tenker jag att lillemums får hänga på magen på mamma 24/7 så jag vet har han är och att han är trygg! :hilarious: Samtidigt som man har hönderna fria till dem andra to och hushållsarbete :happy:
 
Så koselig at du får en ny squish å kosebære. Kanskje den eldre ungen også blir interessert i bæring igjen, når hen ser at babyen blir bært.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal skaffe til den lille... Har mest sjal med tussah, tencel og andre skjøre materialer, de kan ikke akkurat kjøres på 60 grader. :/
Få tak i sling studio lazy linen! De er helt magisk til squish! Hadde en lazy linen rs til mini, og han gulpet ned HELE ringslyngen og meg en dag, men er bare å hive rett i maskinen! De er helt pusemyk altså! :Heartred
 
Få tak i sling studio lazy linen! De er helt magisk til squish! Hadde en lazy linen rs til mini, og han gulpet ned HELE ringslyngen og meg en dag, men er bare å hive rett i maskinen! De er helt pusemyk altså! :Heartred
Har en 7er (base) i linblend fra Woven Wings, men er ikke helt solgt på hverken wq eller fargene. (Vant den, så har ikke kjøpt den selv.
 
Har faktisk ikke bært mine barn med sjal. Kun en babybjørn eller hva det heter av å til med største barnet når den var baby. Kansje noe å prøve seg på med dette barnet. Kan jo hende denne blir stikk motsatt av sine søsken å trenger nærhet for å kunne sove.
De 2 andre sov oppå meg mye å fikk mye nærhet. Men hvis man har en baby eller får en baby som trenger enda mere nærhet å man skal kunne få gjort nødvendig ting så er jo sjal osv toppen :)
 
Har faktisk ikke bært mine barn med sjal. Kun en babybjørn eller hva det heter av å til med største barnet når den var baby. Kansje noe å prøve seg på med dette barnet. Kan jo hende denne blir stikk motsatt av sine søsken å trenger nærhet for å kunne sove.
De 2 andre sov oppå meg mye å fikk mye nærhet. Men hvis man har en baby eller får en baby som trenger enda mere nærhet å man skal kunne få gjort nødvendig ting så er jo sjal osv toppen :)
Om du syns bæresjal er litt overveldende, så finnes det veldig gode, myke seler også. Mykere og tar mindre plass enn babybjørn. Og bedre for ungen. Eksempler er didymos didyclick, soulslings anoona, Angelpack og lignende. Og meh dai, som er som en slags mellomting mellom en sele og et sjal. Vi har en meh dai fra Lennylamb som vi liker godt.
 
Har en 7er (base) i linblend fra Woven Wings, men er ikke helt solgt på hverken wq eller fargene. (Vant den, så har ikke kjøpt den selv.
Hvilket mønster? WW lin er amazing til både bitteliten og toddler!

Toddler i WW Geo Greenfinch! Det var kun her på innbrytning, men ble favorittsjalet tross altfor knæsje farger for meg. Men helt fantastisk å bære i!
37731714_10156371900980941_6703050717499752448_n.jpg
 
Om du syns bæresjal er litt overveldende, så finnes det veldig gode, myke seler også. Mykere og tar mindre plass enn babybjørn. Og bedre for ungen. Eksempler er didymos didyclick, soulslings anoona, Angelpack og lignende. Og meh dai, som er som en slags mellomting mellom en sele og et sjal. Vi har en meh dai fra Lennylamb som vi liker godt.


Takk for tips :) har notert meg navnene sån at jeg kan se på det senere, å ha det i bakhode :)
 
Jeg hadde et arvet bambussjal til førstemann. Han var ikke store karen, 2455 g ved fødsel, så fikk brukt det sjalet lenge. Vi gikk etterhvert over til bæresele, ergobaby omni 360.
Nå har vi bæremeis :). Synes det var veldig ålreit å bære, spesielt med sjal på magen. Var ikke den aller beste på ulike varianter av sjal, så burkte bare det jeg hadde arvet, men var veldig fornøyd.
 
Hvilket mønster? WW lin er amazing til både bitteliten og toddler!

Toddler i WW Geo Greenfinch! Det var kun her på innbrytning, men ble favorittsjalet tross altfor knæsje farger for meg. Men helt fantastisk å bære i!
37731714_10156371900980941_6703050717499752448_n.jpg
WW Midnight Peacocks, 21% bomull pocket weave. Ganske tynt, sterkt, funker nok til både små og store. Overraskende god cush for linblend, men jeg syns det blir litt for mørkt og mono i fargene. Så jeg tenker å legge det ut for bytte snart og se hva annet som dukker opp.
 
Hadde et sjal sist som jeg aldri fikk helt dreisen på... tror det sto ergobaby på det. Det solgte jeg og brukte heller ergobaby 360. Brukte den masse på fjellturer og der vogn var vanskelig. Så den blir å ta frem igjen
 
Jeg er også stashified om dagen, gleder meg til å prøve alt på squishy! Men tipper det blir mer aktivitet i stashet fra august av:p Per nå har jeg to maskinvevde og tre håndvevde sjal i alt fra 3,4m til str. 7. I tillegg til to hw rs’er (en til salgs), og en anoona sele (storesøster sitter mest i den om dagen, iallfall på turer utenfor huset). Blir nok litt elastisk i begynnelsen denne gangen også, elsket aldoriaen i sommervarmen sist:)
 
Jeg kjøpte sjal i dag som passer til nyfødt. Anbefaler butikken Bæreglede i Wessels gate 8 i Oslo. Der er de eksperter på bæring :) Jeg gleder meg til å bære babyen min, men må øve meg litt på å binde sjalet riktig før den tid.
 
Jeg kjøpte sjal i dag som passer til nyfødt. Anbefaler butikken Bæreglede i Wessels gate 8 i Oslo. Der er de eksperter på bæring :) Jeg gleder meg til å bære babyen min, men må øve meg litt på å binde sjalet riktig før den tid.
Jeg elsker Bæreglede! Fantastisk butikk og superflinke ansatte. :)

Kjøpte du elastisk eller vevd sjal?
 
Back
Topp