Bæretøy

Polying

Forumet er livet
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg har brukt ergonomisk bæretøy (som bæresjal, ringslynge og meh dai) med nummer 1. Det har virkelig vært livreddende, og utrolig praktisk i hverdagen. Bærer fremdeles i bæresjal hver gang vi skal ut av huset.

Andre som er interessert i bæretøy? Hva slags "stæsj" har dere?
 
Har bare brukt bæresele, men har litt lyst å prøve bæresjal med kommene baby:) ser for meg at det er litt mer lettvidnt og lettere i bruk enn bæresele?
 
Er ikke sånn kjempeoppdatert på kjøretøy,men hadde tricotslen sjal til andre mann som jeg ble veldig glad i , og er en av de få tingene jeg har spart på, så den blir nok brukt denne gangen også :)
 
Jeg brukte både sele og sjal med datteren min. Det var en lifesaver for å få gjort noe i huset. Har ingen nå lenger så jeg må skaffe meg alt på nytt. Her ikke oppdatert på den fronten heller...
 
Har en ergobaby adapt, et sjal og en sånn mellomgreie mellom sjal og sele, husker ikke la den heter. Likte der veldig godt, men trenger mye mer øvelse i sjalet, blei mye dårlig knyting på meh. Adapt er veldig fin og lettvin :)
 
Har vært helt avhengig av elastisk bæresjal med de andre 3:happy: Har et tricotslen-sjal som absolutt skal ut av boden igjen! Mener absolutt at et godt elastisk sjal er det aller beste, både for bærers og for lilles kropp. Elastisiteten i sjalet opphever noe av tyngdekraften for barnet, idet det trekkes inn mot bærerens kropp - og det blir dermed ikke like belastende for barnets nakke og rygg å være i loddrett posisjon:happy:
 
Brukte elastisk sjal den første tiden før jeg gikk over til ergobaby Adapt. Bærte masse med nr 1. Nr 2 sov godt i vogna og senga så da ble det ikke så mye bæring. Spent på hvordan det blir med nr 3
 
Elastisk sjal var veldig fint å bruke i starten. Kjøpte et vevd sjal etterhvert, men fikk det aldri helt til, så da gikk vi over til ergobaby 360. Har også en ringslynge jeg aldri helt fikk til å bruke :p Var til og med på et bæretreff og fikk opplæring, det hjalp litt altså, men syntes ergobabyen var veldig grei ;)
 
Brukte også elastisk bæresjal i starten, likte hvor nære meg hun ble av det , men gikk etterhvert over til sele ettersom hun ble større og sterkere i muskulaturen. Hvis vi skal i skogen nå, så bruker vi bæremeis, det elsker hun:)
 
Last edited:
Jeg gleder me sååååå til å begynne å bære igjen ❤️ har brukt mei tai og tula toddler fullklipssele.
Denne gangen vil jeg prøve meg på sjal og halvklipssele, noen tips til hva jeg burde prøve? ❤️
 
Hadde manduca og ergobaby med sistemann.
Har solgt manducaen og tenkte å kjøpe en close caboo denne gangen:happy:
Sjal er ikke noe for meg :hilarious:
 
Hadde babybjörn for 7-8 år siden men likte den ikke noe særlig... men sett på bæresjal denne gangen... (første babyutstyr jeg har sett på) veldig lyst på det!
 
Jeg arrangerer bæretreff hos meg på Stovner i Oslo på tirsdag nå til uka (22.01) fra kl 10 til kl 14. Det er et sosialt treff for alle som er interessert i ergonomisk bæring, men hovedfokuset blir mest sannsynlig på sjal. Vi ser på hverandres ting, lærer av hverandre og skravler om bæring. Om man syns bæresjal er litt vanskelig så er det veldig fint å lære litt ansikt til ansikt på et treff. :)

Send meg pm om du vil ha adressen min og mer info. :)
 
Kjøpte Ergobaby 360 til førstemann, men syns den var litt vanskelig å bruke da man må ha nyfødtinnlegg den første tiden.Brukte den derfor bare en gang i blant til støvsuging og sånt inne. Ute brukte vi bare vogn. Kan tenke meg behovet blir større nå med barn nr 2.
 
Ja skal vi se... Jeg har nettopp solgt min Kokadi Flip fordi den var stor og snuppa vil ikke bæres mer, og en Suppori sele som kun ble prøvd 2 ganger fordi den gnagde så ille.
Så de jeg har liggende er:
1 rosa Fidella Fusjon baby size, 1 brun Angelpack baby, 1 Linuscha Rhapsody Four Elements RS og 1 Fidella Onbuhimo som jeg vurderer å selge :angelic:

Ille lyst på en tynn close caboo til neste siden jeg har ei som da er 20mnd som vil at mamma skal være med på lek også ;)
Også fikk jeg låne en fidella fly tai en gang og den var sååå deilig å ha på, men man kan jo ikke ha alle slagene :p
 
Har moby wrap, en ringslynge, to mei taier og ergobaby. Har veldig lyst på et fint vevd sjal, men tror egentlig ikke jeg har bruk for det.

Jeg brukte mye bæretøy med niesene mine for mange år siden, men jeg bar veldig lite med Button pga.at kroppen min sviktet etter fødsel. Håper at det blir mer bæring denne gang, det er jo så kos.
 
Akkurat nå har jeg en meh dai fra Tettitett og en Angelpack sele, begge for små for ungen min på 13mnd men sparer på de til nestemann.

I tillegg har jeg en Tula Standard sele, en meh dai fra Lennylamb (wraptai), og en ringslynge fra Yaro. Ringslynga bor i bilen, for kjappe turer inn og ut. Meh dai brukes på soverommet på natta når ungen er syk, får tenner og sånn. Selen brukes egentlig ikke.

Jeg har også følgende sjal akkurat nå:
Girasol Iridescence 6
Marisso Aspen Frozen Night 5
Firespiral Haeddre Obsidian Tourbillon 4

Jeg har to håndvevde på vei i posten, en i str 4 og en i str 6.

Og jeg har lånt to 3ere, for å se om jeg kan bli venn med den lengden. (Jeg er base 7, så det er base-4.)

Men hvilke sjal jeg har inne endrer seg ofte. Jeg syns det er gøy å prøve ulike merker og blends. :)
 
Jeg har bæresjal, en del av de... 6 maskin vevde og et håndvevd fra oolalaloom.
Elsker sjal og hvor mye lettere hverdagen er med bæring.
Har også en tula free to grow. Og siden positiv test så har jeg begynt å se etter en onbuhimo.

Jeg kjente deg igjen polying med tanke på nicket ditt og det du har skrevet med treff og sånn. Jeg er mer stille aktiv, men følger med i sjalverden flere ganger om dagen:coldfeet:
 
Last edited:
Jeg har bæresjal, en del av de... 6 maskin vevde og et håndvevd fra oolalaloom.
Elsker sjal og hvor mye lettere hverdagen er med bæring.
Har også en tula free to grow. Og siden positiv test så har jeg begynt å se etter en onbuhimo.

Jeg kjente deg igjen polying med tanke på nicket ditt og det du har skrevet med treff og sånn. Jeg er mer stille aktiv, men følger med i sjalverden flere ganger om dagen:coldfeet:
Jeg er ikke åpen om svangerskapet på Facebook eller blant venner, så fint om du ikke sier det til noen utenfor dette forumet. :)
 
Back
Topp