Bæretøy

Prøvde ringslynge og elastisk sjal sist men ble ikke fortrolig med det. Kjøpte en ergobaby og var veldig fornøyd med den - blir nok det eller en manduca denne gangen og, men med spedbarnsinnlegg så vi kan bruke den fra starten :)
 
Prøvde ringslynge og elastisk sjal sist men ble ikke fortrolig med det. Kjøpte en ergobaby og var veldig fornøyd med den - blir nok det eller en manduca denne gangen og, men med spedbarnsinnlegg så vi kan bruke den fra starten :)
Den nye ErgoBaby Adapt trenger ikke spedbarnsinnlegg.
 
Den nye ErgoBaby Adapt trenger ikke spedbarnsinnlegg.
Regner ikke med det tyter av den på Finn hvis den er helt ny? :)
Kjøper helst brukt.. er jo aldri garantert at ungen liker å bli båret..
 
Regner ikke med det tyter av den på Finn hvis den er helt ny? :)
Kjøper helst brukt.. er jo aldri garantert at ungen liker å bli båret..
Er nok lettere å få tak i brukt mot sommeren, tenker jeg. :) Bare tenker at spedbarnsinnlegg på sommeren er forferdelig varmt. Hatt det selv til vinterbaby, og det var varmt selv da!
 
Jeg er 160 og slank, kan være at det jeg hadde var for stort for lille meg :)
Usikker på hvilken størrelse du hadde, men tipper at du er omtrent som meg (er 156 cm høy og slank) og da har 5er som basestørrelse. :) Også kommer det selvfølgelig an på hvilken knute man velger. Noen krever mer sjal enn andre. Jeg liker faktisk 6er best, fordi jeg da kan avslutte med fancy finisher. ;)
 
Er nok lettere å få tak i brukt mot sommeren, tenker jeg. :) Bare tenker at spedbarnsinnlegg på sommeren er forferdelig varmt. Hatt det selv til vinterbaby, og det var varmt selv da!
Det går fint det og altså :) Brukte nyfødtinnlegg mye i fjor da jeg fikk baby om sommeren.
 
Jeg var så amatør sist at jeg hadde babybjorn o_O Gutten mistrivdes i den, og jeg fikk forferdelig vondt av å bruke den, så brukte den hele to ganger :p
Har lyst på nytt bæretøy denne gangen, men usikker på hva. Har tenkt på elastisk sjal, men mulig det blir så knøvlete at jeg dropper det, så har også vurdert ergobaby. Tips til noen med dårlig rygg?
 
Jeg var så amatør sist at jeg hadde babybjorn o_O Gutten mistrivdes i den, og jeg fikk forferdelig vondt av å bruke den, så brukte den hele to ganger :p
Har lyst på nytt bæretøy denne gangen, men usikker på hva. Har tenkt på elastisk sjal, men mulig det blir så knøvlete at jeg dropper det, så har også vurdert ergobaby. Tips til noen med dårlig rygg?
Jeg liker manduca, fordi du kan krysse stroppene på ryggen. Da får du bedre avlastning.
Men ville valgt caboo eller elastisk sjal til nyfødt da
 
Jeg liker manduca, fordi du kan krysse stroppene på ryggen. Da får du bedre avlastning.
Men ville valgt caboo eller elastisk sjal til nyfødt da
Ja tror kanskje jeg må prøve på butikker, bare ta med en baby jeg kan putte i for å prøve med vekt :p
 
De som bor i nærheten av Oslo burde ta seg en tur til Bæreglede. Har møtt eieren ved et par anledninger og hun er så flink til å hjelpe å finne noe som kan passe ift bæretøy.

Lite som slår nyfødtbæring i elastisk sjal. Deilig å ikke behøve knyte av og på hele tiden. Men også fantastisk med kosebæring i vevd sjal... Jeg har klart å bære en stund i vevd sjal fordi du får fordelt vekten så godt. Mei Tai har jeg brukt til omkring 4 år, samme med en Eye-2-Eye Onbu-hybrid:Heartred
 
Har bære sele og sjal
 
Jeg liker manduca, fordi du kan krysse stroppene på ryggen. Da får du bedre avlastning.
Men ville valgt caboo eller elastisk sjal til nyfødt da
Nå har jeg sett på caboo, ser jo perfekt ut! Så den er bra altså, noe å ønske seg?
 
Jeg har ergobaby 360, og tenkte å kjøpe nyfødt-innlegget, også har jeg veldig lyst til å prøve meg på sjal eller noe sånt :D
 
Nå har jeg sett på caboo, ser jo perfekt ut! Så den er bra altså, noe å ønske seg?
Ja, jeg likte den kjempegodt. Spesielt når jeg først fikk teken på den. Brukte den masse. Fikk den i julegave av søsteren min:)
 
Jeg har ergobaby sin bæresele og liker den kjempe godt. Men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle dra tilbake til røttene mine og bære slik min mor bærte meg (the African way), og be henne om veiledning.
 
Vi brukte Ergobaby en del sist, ikke med spedbarnsinnlegg-det falt ikke i god jord hos mini, men etterhvert som han ble større funka det fint. Brukte den faktisk seinest i sommer på ferie, han er snart 4 år og satt på ryggen min på lengre turer-helt supert. Tungt, men ikke for tungt.

Denne ganga har jeg litt lyst på sånn kengurutube, håper de låner det ut på sykehuset her. Ellers blir det kanskje en caboo, eller ringslynge-det kommer an på hvordan bekkenet mitt har det etter fødsel.
 
Har Ergobaby 360 fra forrige, og har veldig lyst på sjal denne gangen. Skal be ei venninne om råd. :)
 
Back
Topp