Det er litt vanskelig å anbefale noe egentlig, for det er så forskjellig hva en liker. Hvis du vil prøve elastisk bæresjal så er Sino og Aldoria ofte anbefalt. Close caboo er også mange fornøyd med, og den er noe enklere i bruk har jeg skjønt (har aldri prøvd den selv, har et ergobaby aura elastisk som funka fint). Close caboo kan være litt varmt, men så venter jo vi barn på den kaldeste tiden av året så det ville ikke jeg tenkt så mye på.
Av bæreseler som er fine å bruke helt fra start av så kan du se på Integra 1. Den vurderer jeg å kjøpe til tross for at jeg er veldig glad i LennyUp bæresela mi, men den tror jeg blir litt stor til de minste selv om den kan snurpes mye inn. Et ekstra pluss med integra er at de tar liten plass, så lett å ha med seg overalt. Så har du angelpack eller tula free to grow som og er populære seler. Sistnevnte ser jeg mange syns er litt stor til de aller minste.
Jeg er veldig fan av meh dai, syns det var så behagelig å bære i og lett å lære seg. Jeg har fra LennyLamb, ganske OK pris på dem. "Ulempen" er at de har litt lange sjalstropper, så kan føles litt voldsomt ut i starten. Finnes litt vel mye å velge i der også.
Jeg syns elastisk er best i starten, og så gå over til bæresele og/eller meh dai etterhvert. Noen syns det er fint med bæresele fra start av, og andre sverger til sjal hele veien. Elastiske har jo litt kort brukstid pga de gjerne begynner å sige etterhvert, men de er ikke så dyre i innkjøp egentlig.
Vet ikke om det hjalp så veldig.