Bæresjal

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Noen som skal ha det ?
Jeg har siklet på fornessi sine. De virker veldig ok;)
 
Ser veldig comfy ut for alle nå på sommeren, men siden mini kommer i verste vinterkulda tenker jeg en bæresele blir kjøpt inn først for vår del. Så får vi se hvor tung mini blir til neste sommer :)
 
Vurderer mest bæresele, fordi jeg tror det er enklere. Men tar gjerne i mot tips, vil jo ha en som er god og ergonomisk riktig for baby. Kan ingenting om dette!
 
Jeg har et mobywrap kommer nok til å bruke i starten, samt har en ergobaby bæresele med nyfødt innlegg. Brukte bæresele mest med nr2.
Akkuratt. Har selv ergobaby men frøkna passet liksom aldri i den følte jeg og tror bæresjal er bedre for å stramme og passe godt rundt kroppen min etter fødsel. Tenker og at jeg har frøkna som skal i bhg og bikkja så om nestemann blir like nærhet trengende så må det være godt med et godt bæresjal til å kunne lage meg litt mat og sånn og..
 
Vurderer mest bæresele, fordi jeg tror det er enklere. Men tar gjerne i mot tips, vil jo ha en som er god og ergonomisk riktig for baby. Kan ingenting om dette!
Jeg lånte ergobaby orginal og den var helt ok. Men litt vond i ryggen for meg. Og hodet passet liksom aldri. Kjøpte en ergobaby 360 senere og det var som natt og dag, men det var genialt å prøve med babyen oppi. Mtp kroppsvarmen osv. Skal ha bæresjal nå, den første tiden. Da får jeg armene fri
 
Jeg har et ergobaby aura elastisk sjal, en meh dai fra LennyLamb, en bæresele (LennyUp) fra Lennylamb, og en ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Siste blir solgt dersom ikke mannen absolutt vil ha den. Kort brukstid (pga panellengden, ikke vektbegrensning) og den jeg har fra Lennylamb er mykere, har lengre brukstid, ikke like varm og er justerbar. Syns det gikk greit med nyfødtinnlegg, men best å slippe. Og jeg hater borrelåsfestet i midjebeltet! Umulig å etterstramme.

Foretrekker elastisk til nyfødt siden det er så mykt pluss kan forhåndsknytes, og meh dai etter der igjen. Bæresele foretrekker jeg til ryggbæring eller om det blir mye opp og ned. Ja, og til skogsturer, for meh daien sliter jeg litt med at skulderstroppene subber i bakken når jeg skal ta den på. De er lange. :hilarious: Den er for liten til kommende storebror, så han bæres bare i sele eller i meis.
 
Jeg har et ergobaby aura elastisk sjal, en meh dai fra LennyLamb, en bæresele (LennyUp) fra Lennylamb, og en ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Siste blir solgt dersom ikke mannen absolutt vil ha den. Kort brukstid (pga panellengden, ikke vektbegrensning) og den jeg har fra Lennylamb er mykere, har lengre brukstid, ikke like varm og er justerbar. Syns det gikk greit med nyfødtinnlegg, men best å slippe. Og jeg hater borrelåsfestet i midjebeltet! Umulig å etterstramme.

Foretrekker elastisk til nyfødt siden det er så mykt pluss kan forhåndsknytes, og meh dai etter der igjen. Bæresele foretrekker jeg til ryggbæring eller om det blir mye opp og ned. Ja, og til skogsturer, for meh daien sliter jeg litt med at skulderstroppene subber i bakken når jeg skal ta den på. De er lange. :hilarious: Den er for liten til kommende storebror, så han bæres bare i sele eller i meis.
Oj, du har peiling....:wideyed: følte meg uvitende nå:p
 
Oj, du har peiling....:wideyed: følte meg uvitende nå:p

Jeg finstuderte hva jeg skulle kjøpe nå, og er medlem i ei bæregruppe på FB så leste meg godt opp for et par mnd siden. Ville ikke gjøre noe bomkjøp! :hilarious:

Sjal derimot, der har jeg ikke peil. Har kun brukt elastisk, og det varer jo ikke så lenge. Kunne tenkt meg mer sjal da, det er jo så mange fine! Men vet det ikke er noe for meg. :bag: Ringslynge ser litt snedig ut da. Det har jeg ikke prøvd.
 
Jeg har hatt mobywrap til de andre samt ergobaby, vevdsjal og meitai.
Men har ikke helt bestemt meg hva jeg skal ha nå
Har tenkt litt på kenguru t-skjorte og en form for elastisk bæresjal i starten
Så får vi se om vi går for en manduka, eller ergo 360 eller noen annet etterhvert
 
Jeg har et ergobaby aura elastisk sjal, en meh dai fra LennyLamb, en bæresele (LennyUp) fra Lennylamb, og en ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Siste blir solgt dersom ikke mannen absolutt vil ha den. Kort brukstid (pga panellengden, ikke vektbegrensning) og den jeg har fra Lennylamb er mykere, har lengre brukstid, ikke like varm og er justerbar. Syns det gikk greit med nyfødtinnlegg, men best å slippe. Og jeg hater borrelåsfestet i midjebeltet! Umulig å etterstramme.

Foretrekker elastisk til nyfødt siden det er så mykt pluss kan forhåndsknytes, og meh dai etter der igjen. Bæresele foretrekker jeg til ryggbæring eller om det blir mye opp og ned. Ja, og til skogsturer, for meh daien sliter jeg litt med at skulderstroppene subber i bakken når jeg skal ta den på. De er lange. :hilarious: Den er for liten til kommende storebror, så han bæres bare i sele eller i meis.

Mente du nå at ergobaby360 har kort brukstid?
Har original selv, vurderer 360, men tenker litt at det blir relativt kort tid å bære babyen framovervendt før bæring på rygg.
 
Mente du nå at ergobaby360 har kort brukstid?
Har original selv, vurderer 360, men tenker litt at det blir relativt kort tid å bære babyen framovervendt før bæring på rygg.

Ja, jeg syns det. Det begynte å bli for kort i panelet til min allerede da han passerte 10 måneder, og han er gjennomsnittlig lang. Hadde gått å bruke det litt til, men måtte da styre sånn for å få han godt ned i sela.

Her er en fin oversikt over seler og fordeler, ulemper og hvor lang brukstid de har. Om du vil ha mulighet til å la lille forovervendt og samtidig ha en sele med langt panel ville jeg sett på Tula explore. Jeg har ikke prøvd den selv, men har sett andre kommentere at de er fornøyde med den. Og så er de jo litt finere enn ergobabyen. :p
 
Jeg må kanskje også begynne å tenke litt på sånt :p Har tenkt jeg tar det som det kommer, og venter med å finne til babyen er ute slik at jeg kan prøve med h*n :D
 
Ja, jeg syns det. Det begynte å bli for kort i panelet til min allerede da han passerte 10 måneder, og han er gjennomsnittlig lang. Hadde gått å bruke det litt til, men måtte da styre sånn for å få han godt ned i sela.

Her er en fin oversikt over seler og fordeler, ulemper og hvor lang brukstid de har. Om du vil ha mulighet til å la lille forovervendt og samtidig ha en sele med langt panel ville jeg sett på Tula explore. Jeg har ikke prøvd den selv, men har sett andre kommentere at de er fornøyde med den. Og så er de jo litt finere enn ergobabyen. :p
Så kjekk oversikt :) Takk. Tror kanskje ikke jeg kommer til å investere i flere bæreseler. Vi får se.. Synes original ser helt ok ut he he.. vi brukte den masse og brukte den til guttungen var nesten 2 år gammel (liten av vekst) den var utrolig kjekk å ha når vi gikk opp bratt sti til hytta eller ha i bakhånd om vi var ute et sted og han sovna osv på slutten. Skulle ønske jeg fant ut litt tidligere at jeg kunne feste den så poden satt på hofta. Var veldig kos når han var litt større og nærmeste man kommer fremovervendt med originalen.
 
Så kjekk oversikt :) Takk. Tror kanskje ikke jeg kommer til å investere i flere bæreseler. Vi får se.. Synes original ser helt ok ut he he.. vi brukte den masse og brukte den til guttungen var nesten 2 år gammel (liten av vekst) den var utrolig kjekk å ha når vi gikk opp bratt sti til hytta eller ha i bakhånd om vi var ute et sted og han sovna osv på slutten. Skulle ønske jeg fant ut litt tidligere at jeg kunne feste den så poden satt på hofta. Var veldig kos når han var litt større og nærmeste man kommer fremovervendt med originalen.

Ja, om du er fornøyd med den så hadde jeg bare brukt den videre. :) Jeg brukte aldri forovervendt-bæringa på 360-en. :p
 
Jeg hadde til guttungen, men den ble ikke brukt så mye. Ergobaby 360 mener jeg det var. Får se hva det blir til denne gang, jeg er så stiv i kroppen så jeg syns det var vanskelig å få den på til tider:hilarious:
 
Ja, jeg syns det. Det begynte å bli for kort i panelet til min allerede da han passerte 10 måneder, og han er gjennomsnittlig lang. Hadde gått å bruke det litt til, men måtte da styre sånn for å få han godt ned i sela.

Her er en fin oversikt over seler og fordeler, ulemper og hvor lang brukstid de har. Om du vil ha mulighet til å la lille forovervendt og samtidig ha en sele med langt panel ville jeg sett på Tula explore. Jeg har ikke prøvd den selv, men har sett andre kommentere at de er fornøyde med den. Og så er de jo litt finere enn ergobabyen. :p

For en flott oversikt! Så supert:D
 
For en flott oversikt! Så supert:D

Ja, syns den er super! Fikk den selv i vår da jeg jakta ny sele. :)


Forresten denne jeg endte opp med sist:
Lenny-Up-Carousel-of-colours.jpg


Deilig mykt vevd stoff, og masse innstillingsmuligheter. :) Blitt glad i lennylamb jeg, meh daien min er derfra:

lenny-lamb-wraptai-smoky-mint_03.jpg
 
Ja, jeg syns det. Det begynte å bli for kort i panelet til min allerede da han passerte 10 måneder, og han er gjennomsnittlig lang. Hadde gått å bruke det litt til, men måtte da styre sånn for å få han godt ned i sela.

Her er en fin oversikt over seler og fordeler, ulemper og hvor lang brukstid de har. Om du vil ha mulighet til å la lille forovervendt og samtidig ha en sele med langt panel ville jeg sett på Tula explore. Jeg har ikke prøvd den selv, men har sett andre kommentere at de er fornøyde med den. Og så er de jo litt finere enn ergobabyen. :p
En veldig fin oversikt! Kjenner du til fornessi sine ? Syns de ser så lette ut å lage til. Er det elastisk? Huff jeg er heeelt grønn.
 
Back
Topp