Bæresjal

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Noen som har brukt det? Erfaringer?
Har lyst å bruke det til småen i magen, men har ingen erfaring med det.
Noen bæresjal dere vil anbefale? Helst en type som ikke er så altfor innviklet å ta på :P

Brukte til barn nr. 2. Begynte med Moby Wrap som funket veldig bra for meg når baby var liten og bare trengte nærhet. Så hadde jeg hendene frie til husarbeid og hjelp til storesøster som da var tre år. Etterhvert som baby ble eldre (ca 6 mnd kanskje) gikk jeg mer og mer over til en hjemmesydd Mei Tai Wrap og den brukte jeg mye ved henting/levering i barnehage siden det ofte ikke passet med sovetid til baby. Har lånt bort begge og håper jeg får de igjen, husker ikke hvem som lånte hva lenger... men mei tai kan jeg sikkert sy en til av.

Far i huset syns det var for innviklet og likte det ikke. Men jeg syns det var bedre støtte til meg å bære med sjal enn f.eks babybjørn selen.

Jeg kjøpte et moby wrap på mammabutikken. Fikk det idag, virket genialt. Prøvde med hunden i da [emoji23] lett å knyte, mykt, så man slipper med det der å bryte d inn :-) finnes Bæregrupper rundt om i landet slik man får prøvd flere omfoskjemlige sjal før man kjøper :-)

Brukte til barn nr. 2. Begynte med Moby Wrap som funket veldig bra for meg når baby var liten og bare trengte nærhet. Så hadde jeg hendene frie til husarbeid og hjelp til storesøster som da var tre år. Etterhvert som baby ble eldre (ca 6 mnd kanskje) gikk jeg mer og mer over til en hjemmesydd Mei Tai Wrap og den brukte jeg mye ved henting/levering i barnehage siden det ofte ikke passet med sovetid til baby. Har lånt bort begge og håper jeg får de igjen, husker ikke hvem som lånte hva lenger... men mei tai kan jeg sikkert sy en til av.

Far i huset syns det var for innviklet og likte det ikke. Men jeg syns det var bedre støtte til meg å bære med sjal enn f.eks babybjørn selen.
Har sett litt på bilder av Moby Wrap, virker som at den er god for babyen i tillegg at det ikke er så vanskelig å ta på. Siden du byttet ved 6 mnd, vil det si at den egner seg best til nyfødt -6 mnd?
Jeg kjøpte et moby wrap på mammabutikken. Fikk det idag, virket genialt. Prøvde med hunden i da [emoji23] lett å knyte, mykt, så man slipper med det der å bryte d inn :) finnes Bæregrupper rundt om i landet slik man får prøvd flere omfoskjemlige sjal før man kjøper :)
Heheh, nå måtte jeg le litt :) Synes hunden det var behagelig? :P Tror ikke jeg skal prøve det med vår hund :P
Aah, takk for tips! Skal sjekke det ut :)

Jeg hadde liten lett baby, men etter fire mnd så orket ikke jeg bære mer og sluttet. Kjøpte mitt på babyshop og var utrolig fornøyd, anbefaler på det varmeste ❤️ Husker ikke merket, men det med ringer på sidene ;)

Jeg har bært de to yngste mye. Hadde et elastisk sjal til første men erstattet det raskt med et i vevd sjal i silke/bambus.
Vi brukte det "hele tiden" da den første hadde kolikk og ekstra behov for nærhet.
Har bært mest på ryggen da barna ble fort store.
Super praktisk!
Bæresele ble en favoritt fra ca 6 mnd.

Har sett litt på bilder av Moby Wrap, virker som at den er god for babyen i tillegg at det ikke er så vanskelig å ta på. Siden du byttet ved 6 mnd, vil det si at den egner seg best til nyfødt -6 mnd?

Heheh, nå måtte jeg le litt :) Synes hunden det var behagelig? :P Tror ikke jeg skal prøve det med vår hund :P
Aah, takk for tips! Skal sjekke det ut :)

Husker ikke helt hvorfor, men jeg tror jeg syns mei tai var enklere å få på seg etterhvert, men i den jeg sydde så hadde ikke hodet nok støtte til bittesmå babyer. Og så lurer jeg på om den tok mindre plass.
Hadde ei på barselgruppa mi som ikke klarte seg uten Moby Wrap. Babyen trengte konstant nærhet og da er Moby Wrap helt fantastisk.

Har sett på sjal jeg også. Men som deg, jeg ønsker ikke noe super innviklet :p
Ser så praktisk ut, samtidig som det gir mye nærhet. Førstemann sov i armene mine på dagtid de første 5 mnd'ene når han ikke ville sove i vogn. Sengen var umulig å få han til å sove i.
Det gikk da, men nå skal jo han også ha oppfølging, så blir nok en Moby Wrap på meg :)

Ser det er veldig likt som moby wrapen.
Kanskje jeg skal se om jeg får fatt i brukt. Eller bare vente å se om jeg får en urolig baby....
Har ikke hatt til de 2 andre, så trenger vell kanskje ikke nå heller :P

Jeg har også lyst å bruke det denne gangen. Har ergobaby bæresele fra før, men jeg ble faktisk anbefalt ringslynge denne gangen. Veldig enkel og bruke i tillegg til å kunne amme i :)
Jeg tenkte først på caboo light, men nå tror jeg at jeg går for ringslynge :)

Jeg har også lyst å bruke det denne gangen. Har ergobaby bæresele fra før, men jeg ble faktisk anbefalt ringslynge denne gangen. Veldig enkel og bruke i tillegg til å kunne amme i :)
Jeg tenkte først på caboo light, men nå tror jeg at jeg går for ringslynge :)
Den caboo bæresjalet virker jo veldig greit siden den så og si er ferdig knyttet :) Godt det er noen mnd'er igjen, så har en litt tid på seg før enå bestemme seg :)

Noen som har erfaringer med close caboo? :-) Er liksom en halveis bæresele halveis bæresjal ;)

Close caboo er genial! Har en gammel versjon jeg, da het den Close baby carrier. I starten når baby er nyfødt og frem til ca 7kg er det et utrolig godt sjal/sele! (Baby begynner sige ved 7kg). Er bare å tre på og stramme omtrent!
Det er noe av det jeg gleder meg mest til med at baby kommer, det å bære i den igjen ;)

Close caboo er genial! Har en gammel versjon jeg, da het den Close baby carrier. I starten når baby er nyfødt og frem til ca 7kg er det et utrolig godt sjal/sele! (Baby begynner sige ved 7kg). Er bare å tre på og stramme omtrent!
Det er noe av det jeg gleder meg mest til med at baby kommer, det å bære i den igjen ;)
Så bra! Vurderer sterkt å bestille meg en :-)

Back
Topp