Bæresjal? Babybjørn?

Elsket bæresjal til storesøster, men ser jo det kommer til å bli utfordringer når lillesøstrene er to stk ;) Må bli en på magen og en på ryggen etterhvert da. Jeg elsker ergobaby! Hadde aldri brukt babybjørn ;) Et enkelt søk på google viser hvorfor :)

Vet ikke om jeg er så stor fan av slike bæregreier jeg? Motsi meg gjerne, så jeg kanskje får et positivt inntrykk av det :)
Men, vet om flere som sverger til slikt når barna er små, men etterhvert blir barna så avhengi av å bli båret, at det faller ikke til ro på annet vis...
Nekter å sovne i vogn/seng f.eks, men sovner tvert h*n får bli båret...

Nå går d kanskje litt på hvor OFTE man bruker dette, men jeg tenker heller at det er bedre å bruke slik når barnet er blitt litt gamlere?
For å bruke på ryggen, når man skal ut i skog og mark f.eks ;)

Jeg har nok ikke tenkt å ha bæregreier for å bære på lillebabyen inne ser du. Jeg er en del å går ute i skog og mark, og da blir det vanskelig å skulle drasse rundt på vogn. Derfor har jeg lyst på noe slike bæregreier for å kunne ha babyen tett til kroppen, samtidig som den får ligge godt. Jeg vet det skal finnes, jeg vet bare ikke hvor eller hva det heter.
Men har fått mange ideer nå til hva man skal se på, så da er det bare å komme seg ut i butikkene åse hva man blir fornøyd med.

Jeg foretrekker ringsjal (ala close caboo carrier) på flyplasser og eventuelt om jeg skulle båret inne. Iallfall når de er så små. Ute i skog og mark ville jeg uten tvil gått for ergobaby eller manduca! Har forsåvidt også en babybjørn, men den er ikke god å bære med, og det ser ikke ut som det er særlig behagelig å bli båret heller.

Brukte sjal masse sist, spesielt den første tiden. Hadde en som måtte bæres for å klare å die :/ Var også utrolig praktisk om jeg skulle gjøre noe samtidig som han var sutrete, lage middag f.eks. Fant en metode som fungerte godt med sjal og holdt meg til den. Etter de første 3 månedene ble alt lettere og bar ikke så mye lenger. Har brukt ergobaby en god del, spesielt ved reiser med fly osv.

Back
Topp