Bæresele

Lajo

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Valg av bæresele er kanskje ikke like vanskelig som valg av vogn, men jeg sliter likevel med å bestemme meg for hvilken vi skal ha. Sist hadde vi BabyBjørn sin originalmodell, men var ikke videre fornøyd med bærekomforten.

Denne gangen står jeg mellom ErgoBaby Performance og den nye 360. Har hørt mye bra om Original/Performmance, men noen som har erfaringer med 360? Synes det er kjekt at ungen kan sitte framovervendt.
Er også åpen for andre anbefalinger!

Håper å ha en bæresele som er god nok til at den blir mye brukt. Har lyst til komme meg ut på turer i skogen med hund og baby uten å være avhengig av vogna :-)

Elsker elastisk sjal i starten jeg :) skikkelig herlig :) går over på manduca når babyen er 3-4 mnd. Første gangen hadde jeg mei tai. Funket fint det og men var greit å slippe å knyte den fast hver gang :)

Har ingen erfaring selv, men når jeg nevnte at jeg hadde lyst på bæresjal/bæresele, så var det to venninner som ivrig kunne anbefale Ergobaby 360. De var kjempefornøyde! Jeg har fremdeles lyst på bæresjal i begynnelsen, og så heller gå over til dele når barnet blir tyngre:)

Jeg bruker mobywrap de første 4-5 mnd og så går jeg over til babybjørn etterpå :-)

Har også tenkt på ErgoBaby performance, uten at jeg egentlig har noe erfaring med noen av de. Og putte den nyfødtdelen oppi så den kan brukes fra starten av nesten.

Har en manduca fra storebroren liggende et sted. Blir å bruke den eller å kjøpe ergobaby - men lurer litt på å ha noe sjal i begynnelsen. Bare orker ikke for kompliserte greier, så må se hva som blir enkelst. Hadde slynge sist, men det var ikke noe god bærekomfort, og ble tungt når babyen var mer enn 5-6 kg, så ikke særlig varig løsning.

Har ingen erfaring selv, men når jeg nevnte at jeg hadde lyst på bæresjal/bæresele, så var det to venninner som ivrig kunne anbefale Ergobaby 360. De var kjempefornøyde! Jeg har fremdeles lyst på bæresjal i begynnelsen, og så heller gå over til dele når barnet blir tyngre:)
Så fint du har hørt bra ting om 360!Lurer på om vi går for den med spedbarnsinnlegg. Har et sjal fra sist, var godt å bruke, men litt mye styr å ta på...

Så fint du har hørt bra ting om 360!Lurer på om vi går for den med spedbarnsinnlegg. Har et sjal fra sist, var godt å bruke, men litt mye styr å ta på...
Ja, det hjelper med anbefalinger fra andre:) Selv har jeg lyst til å prøve Ergobaby Hybridsjal først, men det er ikke så mange jeg kjenner som har brukt sjal. Svigerinnen min hadde et, men hun fikk ikke til å bruke det:p

Ergobaby den originale har vi hatt. Kan tilogmed bruke den på fjellet med vår 3 åring enda:):) hørt det ikke er så bra å sitte fremover for små barn jeg så tenkte orginal var bedre enn 360 men ergobaby kan uansett anbefales! Har kjøpt med nyfødtinnlegg så den skal brukes masse både hjemme og på fjellet:):)

Jeg elsker å bruke sjal da ;) men har jo kun vinterbarn fra før.. Aner ikke hvorAn det blir med sommerbarn i det :)

Jeg tenkte vi skulle ha ergobaby... Skal vist bære bedre med denne enn babybjørn... Så blir vel å kjøpe med nyfødtinnlegg:)

Til Vesla brukte jeg elastisksjal i nyfødtfasen. Så gikk jeg over til mei-tai og ringslynge etterhvert.
Denne gangen ønsker jeg meg en caboo warp. Det er en kombinasjon av elastisksjal og ringslynge.

Back
Topp