Bæresele

Noen som har erfaring med ringslynge? Har prøvd ergo, Babybjørn, og litt elastisk sjal. Men synes ringslynga ser veldig praktisk ut fra de er nyfødt. Må være hjemme med en ett-åring i tillegg, og ser for meg at det kan bli en litt enklere hverdag med å bære minsten mye da.
Vi har brukt ringslynge. Men ikke fra nyfødt, fikk den da hun var ca 6 måneder.

Den er lett å få av og på og babyen sitter/ligger behagelig og ergonomisk riktig i den. Er god å bære også. Vi har brukt den helt til hun ble 2 år. Ergo på lengre turer da, men ringslynga er kjekk på butikken og sånt :)
 
Jeg er veldig fornøyd med ergobaby i alle fall :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Noen som har erfaring med ringslynge? Har prøvd ergo, Babybjørn, og litt elastisk sjal. Men synes ringslynga ser veldig praktisk ut fra de er nyfødt. Må være hjemme med en ett-åring i tillegg, og ser for meg at det kan bli en litt enklere hverdag med å bære minsten mye da.

Brukte ringslynge fra vesla var en måned eller så, veldig praktisk og grei. Fint å ha ved siden av et elastisk sjal, som jeg brukte på lengre turer. Hun lå og etterhvert satt godt i slynga, og den var enkel og diskret å amme i. Ammet mange ganger på tur med hunden, f.eks. :) Nå er hun så stor at det blir mest småbæring med slynga. På lengre turer blir det vevd sjal eller beco. :) Bæring er gull!
 
Jeg ville kjøpt en Caboo for den første tiden (3 mnd ca).
Et superenkelt bæretøy. Lett og få til, lett å få lealaus baby på plass og veldig behagelig for liten og stor. Kan være fint å bruke inne når baby må bysses pga magevondter osv.
Når baby blir større ville jeg gått over til meitai( en bæresele som knytes i stedenfor klips) eller en bæresele ala Ergobaby, Manduca, Angelpack, Boba osv.
 
Jeg hadde alltid med elastisk bæresjal da han var opp til 3 mnd.
Etter det har bæreselen alltid vært med.
Han sover aldri lenge i vogna, så jeg har stort sett endt opp med å bære ham på vei hjem. Så lenge babyen er vant til å bæres er det ikke noe problem å ha med sjal/sele i stedet for vogn. :)
 
Jeg har valgt ergo baby 360 med nyfødtinnlegg . Så jeg slipper å ha vogn med på alle turene med hunden :)

Henger meg på denne... Ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Helt genial. De kan sitter foran - mot eller fra deg. De kan sitte på hofta. Og du kan ha babyen på ryggen etter hvert. Men først og fremst bruker du bare spedbarnsinnlegget og har babyen foran og mot deg :) Ser at mange anbefaler bæresjal eller lignende. Jeg hadde en bæresele i tøy som jeg brukte... den fungerte ganske greit frem til hun ble tyngre. Da slet jeg med at knuten hele tiden beveget seg oppover ryggen hennes og det var helt umulig å gå tur med henne. Så praktisk sett så er det mye enklere med en sele som man bare klipser på og av. Ergonomisk er den både for mor og barn, og med innlegg som varmer om vinteren.
 
Jeg hadde aldri klart meg uten Ergo-baby første året! Den er genial :) Hadde det ikke vært for den så ville jeg ikke fått gjort mye gitt... Jeg fikk aldri dreisen på å knyte sjal.
 
Jeg er veldig glad i min Ergobaby 360 ihvertfall. :)
 
Vi har bæresele, manduca. Ble kjøpte til mellomste når hun var 9 mndr (hadde fått oss hund, så måtte gå en del der det ikke var plass med vogn). :)
brukte den frem til i sommer, da hun var 3 år. Nå har vi fått lillebror, og han må jeg også bruke den til når vi går turer der vi ikke kommer frem med vogn. :)

Bruker ikke inne..
 
Har sjaltai (mei tai) og ringslynge. Skal kjøpe elastisk sjal og Ergo eller Manduca. Veldig lyst på en Eye2eye mei ai også, de er så lekre :)
Brukte elastisk sjal og sjaltai til minsten da han var baby. Hadde Manduca også.
 
Med ergo 360 kan du bære ungen vendt fra deg. Ikke noe man trenger mao ;)

Ikke noe man trenger? Her ville hun veldig gjerne se fremover etter hvert. Ble kjedelig å sitte vendt mot meg hele tiden, ble veldig urolig. Satt helt stille når hun kunne se fremover!! Absolutt noe man har bruk for når er blir større! Bedre å invistere i en sele man kan bruke i noen år fremover enn noe man bare kan bruke når de er nyfødt.
 
Ikke noe man trenger? Her ville hun veldig gjerne se fremover etter hvert. Ble kjedelig å sitte vendt mot meg hele tiden, ble veldig urolig. Satt helt stille når hun kunne se fremover!! Absolutt noe man har bruk for når er blir større! Bedre å invistere i en sele man kan bruke i noen år fremover enn noe man bare kan bruke når de er nyfødt.
Da bærer man på ryggen ;) Jeg har aldri savnet det.
Når de er så små at man bærer de på magen så blir det veldig mye inntrykk å bære de vendt fra seg. Og når de blir store nok så kan de jo sitte på ryggen.
 
Ikke noe man trenger? Her ville hun veldig gjerne se fremover etter hvert. Ble kjedelig å sitte vendt mot meg hele tiden, ble veldig urolig. Satt helt stille når hun kunne se fremover!! Absolutt noe man har bruk for når er blir større! Bedre å invistere i en sele man kan bruke i noen år fremover enn noe man bare kan bruke når de er nyfødt.
Vi har ALDRI båret våre barn utovervendt og de har blitt båret til de er store (Storebror var noen måneder over 3 år og Lillebror på 2 år bæres enda!).
Når de ble nysgjerrige og ville se utover bar vi på hofta eller på ryggen.
Sikreste måten å bære ergonomisk riktig på er å bære med barnet vendt innover i en god sele, sjal, meitai, slynge osv.
Det er utrolig tungt for den som bærer å bære større barn utovervendt også.
Og det viktigste (synes jeg) er at babyer har ingen mulighet til å skjerme seg selv når de bæres utover. Det er veldig mange inntrykk å få på tur/i butikk/på senter osv, og et lite barn bør alltid ha mulighet til å skjerme seg med hodet inn mot den som bærer!
Jeg tror vi skaper et behov babyer ikke har ved å tenke at de MÅ sitte utover...
 
Fikk tak i en ergobaby med nyfødtinnlegg idag til en 500lapp, så sier meg fornøyd med det kuppet :) Da er det bare å vente på prinsessas ankomst <3
 
Har snkket en del med de so har hatt både bæresjal og bæresele, og hører at de fleste føler seg tryggere med bæresele dersom du gå i ulent terreng. Selv om bæresjalet sikkert er trygt, så føles det ut som om babyen faller ut om du f.eks. bøyer deg ned.
Har bæresjal selv, men skal absolutt kjøpe Ergobaby Original med nyfødtnnlegg :)
 
Jeg ville ha venter til ungene var født og prøvd de ulike, men ser nå at du har kjøpt.

Jeg kjøpte ergobaby og var totalt u brukelig med unge i.
 
Back
Topp