Bæresele

Hva kler dere på barna når de sitter i selen?
Min er veldig varm av seg så han har bare på en lue og eventuelt litt tjukke sokker i tillegg til body og bukse.

* æpp'n *
 
Da ble det regntrekk :) halv pris på det også :)
 
De nye baby bjørnene er helt ok :) de gamle modellene har det vært snakk om er litt uheldig sittestilling for babyen, men bæredingser skal jo uansett brukes med måte :)

Er det en ergonomisk riktig sele kan man bruke den dagen lang, det er ikke skadelig for barnet.

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!
 
Jeg har manduca og elsker den! den og ergo er veldig like, men manduca har integrert spedbarnsinnlegg som er veldig enkelt å bruke og som man bare ruller sammen og gjemmer inni sela når det ikke er i bruk. Jeg har ikke brukt det på en stund nå og jenta mi var bare 5070 gram for 1 mnd siden.
Har inntrykk av at mange plages veldig med det spedbarnsinnlegget til ergo. Men begge selene er uten tvil veldig gode :)
 
Meitai på vei i posten :) Gleder meg:)
 
Det ble Ergobaby på meg - fikk den i posten i dag. Har ikke rukket å prøve den enda, men imorgen får vi ta en runde :)
 
Dere som har ergobaby.. Bruker dere spedbarnsinnlegget? Jeg synes det er så knotete og derfor ikke brukt det. Vurderer å bruke uten. Sitter barnet da med føttene utover eller på "huk"?
(Har prøvd den på ryggen med hun på tre år. Sitter supert og det er behagelig for meg som bærer. Fornøyd!) :D

Har også en Baby Bjørn, men den er jo forferdelig på flere måter.
 
Jeg prøvde uten spedbarnsinnlegget for første gang i går. Det gikk helt fint, selv om hun er ett godt stykke unna de sju kiloene jeg leste (på ergobaby sine sider) de skulle være. Med spedbarnsinnlegget satt hun mer på huk, uten er hun mer i "spagaten". Min lille storkoser seg i selen, både med og uten innlegget :)
 
Bruker forresten selen til alle tre, og den er fantastisk god å bære i. Men er det noen som vet den øvre grensen for hvor tung barna kan være? Storebror begynner sikkert snart å bli for tung...
 
Bruker forresten selen til alle tre, og den er fantastisk god å bære i. Men er det noen som vet den øvre grensen for hvor tung barna kan være? Storebror begynner sikkert snart å bli for tung...
Er ikke det 18kg, mon tro? Tror det står i bruksanvisningen..

* æpp'n *
 
Var testet opp til 41 kg... Kan nok bruke den en stund til da ja :) om man ikke var vant til å bære på denne måten burde man slutte når barnet var 18 kg..
 
Jeg prøvde uten spedbarnsinnlegget for første gang i går. Det gikk helt fint, selv om hun er ett godt stykke unna de sju kiloene jeg leste (på ergobaby sine sider) de skulle være. Med spedbarnsinnlegget satt hun mer på huk, uten er hun mer i "spagaten". Min lille storkoser seg i selen, både med og uten innlegget :)
det med 7 kilo har jeg ikke fått med meg, lille har fortsatt et stykke igjen dit,og vi har brukt uten innlegg siden vi kjøpte den for litt over en måned siden... Prøvde med innlegg,men hun er så lang at det ble bare krøll...sitter kjempegodt i den og virker som hun koser seg :)
 
det med 7 kilo har jeg ikke fått med meg, lille har fortsatt et stykke igjen dit,og vi har brukt uten innlegg siden vi kjøpte den for litt over en måned siden... Prøvde med innlegg,men hun er så lang at det ble bare krøll...sitter kjempegodt i den og virker som hun koser seg :)

I bruksanvisningen min står det at spedbarnsinnlegget skal brukes frem til barnet er 5,5 kg. Innlegg er ikke aktuell for oss heller, siden hun er 62,5 cm. Og hun veier 5,8 kg så det burde gå greit.
 
I bruksanvisningen min står det at spedbarnsinnlegget skal brukes frem til barnet er 5,5 kg. Innlegg er ikke aktuell for oss heller, siden hun er 62,5 cm. Og hun veier 5,8 kg så det burde gå greit.
så bra! Lille her er 6,3 og 67 cm, så da går det vel bra :) har hele tiden virket som at hun sitter veldig godt i den,en av få plasser hun sovner :p så glad vi kjøpte den altså!
 
Back
Topp