Bæresele

Embla

Embla
Jeg har en moby wrap, men er litt usikker på om Lille er fornøyd med den. Det virker som hun får litt "klaustrofobi" og så synes jeg at det ikke virker så behagelig. Mulig jeg gjør noe feil?
Men tenkte å gå for en formsydd sele nå, enten en Manduca eller Stokke My Carrier. Noen som har noen erfaring med disse? Babybjørn som jeg brukte til storesøster for 9 år siden er visst helt "ute" etter hva jeg har forstått- når det gjelder ergonomi etc. (Det har forøvrig gått bra med henne da, men...)
Hva bruker du?
 
Jeg har ergobaby. Elsker den! Mini sovner etter fem minutter hver gang.:D

* æpp'n *
 
Ergobaby her også. Lille liker seg godt i den :) sitter i den en god stund og gir selv beskjed når hun er lei :)

Men nøtte: har du hatt spedbarnsinnlegget i? Noen formening om hvor lenge det skal brukes??
 
Vi har også ergobaby, superfornøyd! Virker som lille koser seg der hun sitter! Kjøpte moby wrap før hun ble født, har prøvd den et par ganger, men hun hater den! Skikkelig skriking!
Vi har ikke spedbarnsinnlegget, prøvde det i butikken da vi kjøpte, men hun satt ikke noe godt i det, får mye bedre støtte uten, mulig det er for at hun er ganske lang da..
Forresten, barnas hus her i byen hadde en del ergo baby seler og en del sånn tilbehør til halv pris nå, kan jo hende de har det flere plasser! Fikk kjøpt et sånn trekk å ha over hvis det er kaldt :) tenkte meg en tur tilbake for å se om de har regntrekket også! Det regner jo ca 85 prosent av dagene her(føles i allefall sånn)..
 
Ergobaby her også. Lille liker seg godt i den :) sitter i den en god stund og gir selv beskjed når hun er lei :)

Men nøtte: har du hatt spedbarnsinnlegget i? Noen formening om hvor lenge det skal brukes??
Brukte innlegget frem til 4 måneder. Syns hele innlegget var et mareritt, så bruker den mer nå som det er lagt bort.:)

* æpp'n *
 
Vi har også ergobaby, superfornøyd! Virker som lille koser seg der hun sitter! Kjøpte moby wrap før hun ble født, har prøvd den et par ganger, men hun hater den! Skikkelig skriking!
Vi har ikke spedbarnsinnlegget, prøvde det i butikken da vi kjøpte, men hun satt ikke noe godt i det, får mye bedre støtte uten, mulig det er for at hun er ganske lang da..
Forresten, barnas hus her i byen hadde en del ergo baby seler og en del sånn tilbehør til halv pris nå, kan jo hende de har det flere plasser! Fikk kjøpt et sånn trekk å ha over hvis det er kaldt :) tenkte meg en tur tilbake for å se om de har regntrekket også! Det regner jo ca 85 prosent av dagene her(føles i allefall sånn)..

Halv pris på Barnas Hus? Det må jeg sjekke ut i morgen! Virker som dere liker Ergobaby her inne, jeg får kanskje vurdere den da. Med mindre noen har prøvd Manduco el Stokke og har suuupergode referanser :)
 
Halv pris på Barnas Hus? Det må jeg sjekke ut i morgen! Virker som dere liker Ergobaby her inne, jeg får kanskje vurdere den da. Med mindre noen har prøvd Manduco el Stokke og har suuupergode referanser :)
Har prøvd manduca også, men liker ergo bedre. Veldig praktisk med lommer på den, bl.a.:) og når man blir vant med det er det superenkelt å få den av/på og å amme i den.

* æpp'n *
 
Kanskje jeg skal prøve den uten innlegget da? Eneste problemet her er at mini er så minimini med sine 5,2 kg...
De sier vel 5,5kg, men de får ganske grei støtte til hodet uten innlegget i også. Mini her (og mor) trives best uten det.:)

* æpp'n *
 
Forresten, barnas hus her i byen hadde en del ergo baby seler og en del sånn tilbehør til halv pris nå, kan jo hende de har det flere plasser! Fikk kjøpt et sånn trekk å ha over hvis det er kaldt :) tenkte meg en tur tilbake for å se om de har regntrekket også! Det regner jo ca 85 prosent av dagene her(føles i allefall sånn)..
Må ta turen innom barnas hud å sjekke jeg da.. har tenkt på regntrekket jeg også. Er litt styrete med bæresele og paraply :)
 
Må ta turen innom barnas hud å sjekke jeg da.. har tenkt på regntrekket jeg også. Er litt styrete med bæresele og paraply :)
ja, ikke sant! Skal en tur i dag å se tenkte jeg :) håper de har :)
 
Vi har babybjørn ! Er ikke den bra altså?? Virker nå ålreite syntes jeg .
De nye baby bjørnene er helt ok :) de gamle modellene har det vært snakk om er litt uheldig sittestilling for babyen, men bæredingser skal jo uansett brukes med måte :)
 
Jeg har også babybjørn, men den er ikke ergonomisk rett så jeg har latt vær å bruke den, men så krever hu ikke å bli bært på så mye da :)
 
De nye baby bjørnene er helt ok :) de gamle modellene har det vært snakk om er litt uheldig sittestilling for babyen, men bæredingser skal jo uansett brukes med måte :)
Ja, det er jeg enig i:) vi kjøpte babybjørn ( den nyeste) brukt veldig lite enda. Ergobaby ser veldig fin og behagelig ut. Kanskje vi må kjøpe en slik etterhvert!;-)
 
Ja, det er jeg enig i:) vi kjøpte babybjørn ( den nyeste) brukt veldig lite enda. Ergobaby ser veldig fin og behagelig ut. Kanskje vi må kjøpe en slik etterhvert!;-)
Den er helt genial.:) jeg prøvde en babybjørn når største var liten og fikk vondt i rygg og nakke etter fem minutter. Ergo kan jeg fint bruke på lengre turer/kjøpesenter uten å merke noe i ryggen. Man blir veldig varm på magen, da, men det gjør man vel med alle.:p

* æpp'n *
 
Back
Topp