Var avhengig av bæretøy.
Puttet Jr. oppi elastisk bæresjal 20 timer gammel på barsel, og han roet seg og sovnet med en gang. <3
Jeg gikk på krykker første 3 mnd grunnet bekkenløsning, og da ble det mye bæring - lettere med sjal/sele og krykker enn vogn og krykker...

I tillegg hadde han kolikk i 9 mnd.
Brukte som sagt elastisk sjal (Moby Wrap) til han ble litt vel tung, rundt 9-10 kg (4 mnd!), og byttet over til Beco bæresele.
Brukte ringslynge parallellt, til nødbæring, kosebæring hjemme osv. - den fikk så fint plass nederst i vogna når den var i bruk, og var så kjapp å tre på utenpå jakker og slikt når Jr. fikk kolikkanfall/skrikeanfall i kassa i butikken, f.eks.
Når han ble enda større, og nærmet seg året, investerte jeg i et vevd bæresjal fordi det gir den beste bærekomforten for langtidsbæring av tunge barn (ved riktig type knytting, selvfølgelig). Brukte omsluttet kryss på rygg til turbæring, var kjempebehagelig og overraskende enkelt å få til.
Becoen ble etterhvert byttet i en Ergo Sport fordi Becoen var litt liten for pappan (1.90 høy og middels kraftig), som ble brukt til barnehagebæring i lang tid - mye lettere å reise med rushtidstrikk-og-buss med en bæresele på mage/rygg enn en stor barnevogn som gjør at man må stå igjen og vente på neste trikk...
For meg var bæretøy som sagt en livredder. Jeg har en gammel ryggskade og dårlige skuldre, så jeg var avhengig av godt bæretøy som passet til meg.
Jeg testet ut et par ulike meitaier, som jeg kjenner mange som sverger til, men ble aldri helt venn med dem - det var bare en type knytting som ikke gjorde at jeg mistet blodtilførselen i armene.

Ergonomiske bæreseler, derimot (altså ikke typen klassisk BB) var gull verdt - særlig de hvor jeg kunne krysse stroppene ved både rygg og magebæring.
Men det koseligste av alt var nok sjalene, selv om de tok litt større plass og littegrann mer tid å få på og av.
Om du ikke vil investere i noe på forhånd, oppsøk bæretreff/bærehjelper og se og prøv og spør om å få låne.