Bæremødre

Lånte tubetopp og bæretrøye så lenge vi var på intensiven. Personlig hadde jeg best utbytte av sjal etterhvert som ungen ble større og vi kunne bevege oss mer rundt. Mistet ikke elastikken like fort, og var lettere å justere og kombinere med andre klær.
Finnes sikkert mange modeller, men jeg syntes at bæreklærne mistet elastikken raskere, og derfor måtte vaskes oftere for å få tilbake spensten, men med sjal så kan man stramme litt ekstra der det behøves. Jeg brukte som sagt et sinosjal, og det er tynt i stoffet, så det var fint å bruke inne også. Blir fort varmt med den lille kroppen mot magen. Tror faktisk ikke han brukte bukse hjemme før han var flere måneder gammel, var jo så godt og varmt nedi sjalet. Når vi skulle ut tok jeg bare på meg vinterjakka jeg hadde brukt under graviditeten, så bare det luekledte lille hodet stakk opp.

Ååå, kjenner jeg gleder meg til å ha en liten koseklump på brystet igjen!
Da tror jeg at jeg heller leser meg litt mer opp i de bære sjalene, så vi heller inviterer i noe sånt. Kjedelig å bruke nye penger i noe som ikke blir så mye brukt.
 
Og håpe at de har tubetopp og bæretrøye vi kan låne på intensiven om vi blir ligge der [emoji4]
 
Da tror jeg at jeg heller leser meg litt mer opp i de bære sjalene, så vi heller inviterer i noe sånt. Kjedelig å bruke nye penger i noe som ikke blir så mye brukt.
Ja, de er ikke akkurat billige, hverken bæreklær eller sjal. Vet ikke hvor du bor hen, men butikker som selger bæretøy lar deg jo ofte prøve.

Er det sånn at du nesten forventer for tidlig fødsel?
Har inntrykk av at de fleste neo-avdelingene nå fremmer bæring og kengumetoden, så tubetopp har de i alle fall.
På "mitt" sykehus hadde de tilogmed spesialutstyr så vi kunne kjøre trygt i ambulanse i kenguruposisjon (noe opplegg med masse borrelåser og styr så jeg kunne ligge i ambulansesenga, og ungen på magen) :)
 
Ja, de er ikke akkurat billige, hverken bæreklær eller sjal. Vet ikke hvor du bor hen, men butikker som selger bæretøy lar deg jo ofte prøve.

Er det sånn at du nesten forventer for tidlig fødsel?
Har inntrykk av at de fleste neo-avdelingene nå fremmer bæring og kengumetoden, så tubetopp har de i alle fall.
På "mitt" sykehus hadde de tilogmed spesialutstyr så vi kunne kjøre trygt i ambulanse i kenguruposisjon (noe opplegg med masse borrelåser og styr så jeg kunne ligge i ambulansesenga, og ungen på magen) :)
Det var smart. Kan dra innom å se hva de har og prøve i butikken, hadde ikke tenkt på det selv engang [emoji13]

Legen sier jeg ikke får gå lengre enn til uke 37-38 Pga min historikk fra tidligere svangerskap der jeg fødte ei med alvorlig blodmangel og de fant spør av hennes blod i mitt blod. Og at jeg i tillegg har så mye antistoffer nå, som gjør at det er risiko for at babyen i magen også vil få blodmangel. Så legen vet jo ikke når de vil ta babyen ut, men har sagt at ved tegn på blodmangel vil de vurdere det fra uke 32. Og han trodde inne jeg kom til å gå lengre enn til uke 36.

Ble litt rot her nå [emoji28]
 
Det var smart. Kan dra innom å se hva de har og prøve i butikken, hadde ikke tenkt på det selv engang [emoji13]

Legen sier jeg ikke får gå lengre enn til uke 37-38 Pga min historikk fra tidligere svangerskap der jeg fødte ei med alvorlig blodmangel og de fant spør av hennes blod i mitt blod. Og at jeg i tillegg har så mye antistoffer nå, som gjør at det er risiko for at babyen i magen også vil få blodmangel. Så legen vet jo ikke når de vil ta babyen ut, men har sagt at ved tegn på blodmangel vil de vurdere det fra uke 32. Og han trodde inne jeg kom til å gå lengre enn til uke 36.

Ble litt rot her nå [emoji28]
Krysser fingrene for at det i alle fall holder til i uke 34! Det går jo fint uansett fra nå av, men er mindre stress når de har modne lunger. Min lille kom tidlig i uke 35, og hadde ingen problemer med å puste selv (selv om han var dysmatur og knøttliten).

Høres ut som en god plan å bære, da. De trenger ekstra nærhet, de søvnige små som kommer litt for tidlig.
 
Krysser fingrene for at det i alle fall holder til i uke 34! Det går jo fint uansett fra nå av, men er mindre stress når de har modne lunger. Min lille kom tidlig i uke 35, og hadde ingen problemer med å puste selv (selv om han var dysmatur og knøttliten).

Høres ut som en god plan å bære, da. De trenger ekstra nærhet, de søvnige små som kommer litt for tidlig.
Ja, er derfor jeg ser mer etter bæretøy nå..

Og håper han kan få være inne til uke 35-36. Så vi er like spente før hver sjekk om hvordan det går med den lille [emoji4]
 
Har kjøpt moby wrap og ergobaby 360. Rekner med sjalet blir brukt mest den første tiden. Vist vi trives med sjal så blir det kjøpt et vevd sjal etterhvert. Selen er mest til pappaen, men tenker den kan være grei f.eks på skogstur etterkvert.
 
Beukte caboo close mye på første barn i starten. Hun ville bare bli båret, og ha hadde jeg hendene fri. Veldig fornøyd. Gikk over til ergobaby da hun ble større. Enkle og brukervennlige begge to :) Bar andremann lite i starten, da jeg slet med bekkensmerter i flere mnd etter fødsel. Håper på at bekkenløsningen forsvinnet raskt etter fødselen denne gangen.
 
Så nydelig sjal! :love017 Hehe, godt lillesøster kan stille opp som prøvekanin da ;)
Får vel prøve meg litt på 3- og 4-åringene her hjemme jeg da :p Litt asnnerledes enn på en liten baby, men ets ted må man jo begynne (og det føles tryggere å begynne med noen som tåler å dette (mykt) om jeg driter meg ut, haha! :) )


Av det jeg har sett så virker det som om Sino er det samme som Caboo i grunnen? :) Vet mange er veldig fornøyd med Sino i hvertfall :p


Gleder meg til å bruke permisjonen til å få gått turer med både baby og hund <3 Hunden har desverre ikke fått vært med like mye ut når jeg/vi har hatt med storesøsken, men det skal det bli endringer på nå :)

Kjøpte plutselig et sjal i dag også jeg ❤det er såå fint og det bare dukket opp, så da ble det mitt.
 

Vedlegg

  • IMG_1906.jpg
    IMG_1906.jpg
    144,4 KB · Visninger: 26
Kjøpte plutselig et sjal i dag også jeg ❤det er såå fint og det bare dukket opp, så da ble det mitt.
Lekkert :D Kjenner det kan bli lett å ønske seg noe til både bursdag (desember) og jul nå, hehe :D

Nei. Den er for stiv til å gi C-form i ryggen. Den er bred nok i panelet til å gi M-form.

Gir den støtte til ordentlig M-form egentlig? Mener det også har vært en av temaene i gruppen, at den er for lavt utformet så bena ikke blir "løftet" til en M?
 
Gir den støtte til ordentlig M-form egentlig? Mener det også har vært en av temaene i gruppen, at den er for lavt utformet så bena ikke blir "løftet" til en M?

Thja, den er ikke verre en endel andre formsydde som er litt stive. Ville aldri satt en nyfødt i den, men til eldre bærebabyer så gir den vel nok støtte. Men det er nok rett at den ikke kan formes nok til å gi skikkelig M, med rompa lavest, den er ikke akkurat lett å regulere. Synes likevel at det er "verre" at dem overhode ikke gir noen C-kurve til ryggen. (i tillegg er den et herk å få på seg, tungvint å bytte mellom mage og ryggbæring og avlaster utrolig dålig - jeg har dog kun prøvd den i butikk, men etter å ha båret i mange år så er den noe av det dårligere jeg har båret i. Veldig synd, for Stokke har jo faktisk mulighet til å kunne lage en skikkelig sele som kunne blitt en skikkelig bestselger. Tror dog problemet deres er at de skal ha alt så "teknisk").
 
Oisann.. ser jeg har masse og sette meg inn i. Føler mye av det dere sier er helt gresk [emoji28]
 
Thja, den er ikke verre en endel andre formsydde som er litt stive. Ville aldri satt en nyfødt i den, men til eldre bærebabyer så gir den vel nok støtte. Men det er nok rett at den ikke kan formes nok til å gi skikkelig M, med rompa lavest, den er ikke akkurat lett å regulere. Synes likevel at det er "verre" at dem overhode ikke gir noen C-kurve til ryggen. (i tillegg er den et herk å få på seg, tungvint å bytte mellom mage og ryggbæring og avlaster utrolig dålig - jeg har dog kun prøvd den i butikk, men etter å ha båret i mange år så er den noe av det dårligere jeg har båret i. Veldig synd, for Stokke har jo faktisk mulighet til å kunne lage en skikkelig sele som kunne blitt en skikkelig bestselger. Tror dog problemet deres er at de skal ha alt så "teknisk").
Så i det store og hele passer den bedre til store barn, med tanke på at eldre barn ikke har like mye C-kurve heller? :p
Høres uansett ikke ut som komforten er til å hoppe i taket av, og den blir vel igjen verre med eldre/tyngre barn x)

Du har nok rett i tanken på at de prøver å være for tekniske.

Oisann.. ser jeg har masse og sette meg inn i. Føler mye av det dere sier er helt gresk [emoji28]
Samme her :knegg: Jeg er VELDIG glad for at svigerinna mi førte meg inn i bæreverdenen tidlig i svangerskapet, så jeg har hatt god tid til å følge med litt til nå :p Jeg føler jeg begynner å forstå noe gresk, men greier absolutt ikke prate det, haha ;-)
 
Så i det store og hele passer den bedre til store barn, med tanke på at eldre barn ikke har like mye C-kurve heller? [emoji14]
Høres uansett ikke ut som komforten er til å hoppe i taket av, og den blir vel igjen verre med eldre/tyngre barn x)

Du har nok rett i tanken på at de prøver å være for tekniske.


Samme her :knegg: Jeg er VELDIG glad for at svigerinna mi førte meg inn i bæreverdenen tidlig i svangerskapet, så jeg har hatt god tid til å følge med litt til nå [emoji14] Jeg føler jeg begynner å forstå noe gresk, men greier absolutt ikke prate det, haha ;-)
Ikke sant.. da får jeg bare prøve å ha tunga rett i munnen og se hva jeg finner ut av og forstår meg på nå de siste ukene.
 
Back
Topp