Bæremødre

Tress

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen her som har planer om (eller er fra før ;) ) å være bæremamma? :) Altså sjal :)

Jeg har ikke bært noe fra før (minimalt i hvertfall), men denne gangen ser jeg ikke for meg å ikke gjøre det! Med to andre på 3 og nyfylt 5 år så ser jeg i grunnen ikke for meg hverdagen uten bæresjal :knegg:

Jeg har som sagt ingen erfaring fra før, men vil veldig gjerne høre om andres anbefalinger og erfaringer, både fra før om erfaringer som kommer :)

I første omgang tenker jeg meg en close caboo. Har også bestilt et vevd sjal som passer til litt større baby (ser for meg å avløse caboo-en med det :p ). Blir mye øving framover nå i hvertfall, det er sikkert! :)
 
Skal bære fra start. Bærte lillesøster en del, hun er født med Hoftedysplasi så var greit å avlaste litt med bæring. Da bærte jeg i beco Butterfly 2, men denne gangen skal jeg prøve med på sjal. Tenker enten caboo close eller Sino i starten så gå iver til en annen etterhvert, vet bare ikke hvilken enda. :) vurderer også kjøpe bæretube til å ha på sykehuset.
 
Jeg har bare ergobaby bæresele, men ser kanskje for meg at jeg må skaffe meg et bæresjal, da storesøster blir 2 i november og pappaen jobber offshore. Så tenker at det kan være greit.
Har også tenkt å skaffe meg en bæretopp eller kenguru t-skjorte. Har hørt det kan være greit om man får barn født før tiden.
 
Jeg har lyst til å bære, men har ikke satt meg så mye inn I alle varianter ennå. Eneste er at mannen nekter bæresjal, hehe, men det blir jo jeg som er hjemme lengst så får se hva jeg ender opp med
Blir spennende å lære litt av dere andre!
 
Jeg har store planer om å bære og har kjøpt meg et nydelig sjal med elefanter på ❤har øvd litt på min lillesøster som er 6 år i tillegg til ei lita dukke ;)det står også et sjal på ønskelista mi til babyshoweren... og jeg har bestilt en mei tei / mah daj (?) av ei som syr ❤gleder meg! Det bør bli en bærebaby dette her :cool:
 

Vedlegg

  • IMG_1570.JPG
    IMG_1570.JPG
    162,9 KB · Visninger: 57
Jeg skal bruke sjal. Jeg har en som skal vise meg hvordan jeg sksl bruke det og låne nyfødtsjal av henne :)
 
Jeg har tenkt på det, men har ikke satt meg inn i dette med sjal enda. Hadde kun ergobaby 360 bæresele til frøkna, men kunne godt tenkt meg å prøve sjal denne gangen :)
 
Jeg hadde mei tai til første. Ble kun brukt bittelitt i starten. Jeg ble aldri venn med de lange snorene til knyting. Kjøpte en beco butterfly 2 da ungen var ca 4 mnd, og den selen ble brukt en del. Den har nyfødt-innlegg ofså som er ganske enkelt når det først er festet, så lurer litt på å bruke det. Eller så må jeg ha et "ferdigsjal" ala caboo. Jeg veldig lyst på det. Må visst google sino også.
 
Jeg har store planer om å bære og har kjøpt meg et nydelig sjal med elefanter på ❤har øvd litt på min lillesøster som er 6 år i tillegg til ei lita dukke ;)det står også et sjal på ønskelista mi til babyshoweren... og jeg har bestilt en mei tei / mah daj (?) av ei som syr ❤gleder meg! Det bør bli en bærebaby dette her :cool:
Så nydelig sjal! :love017 Hehe, godt lillesøster kan stille opp som prøvekanin da ;)
Får vel prøve meg litt på 3- og 4-åringene her hjemme jeg da :p Litt asnnerledes enn på en liten baby, men ets ted må man jo begynne (og det føles tryggere å begynne med noen som tåler å dette (mykt) om jeg driter meg ut, haha! :) )

Jeg hadde mei tai til første. Ble kun brukt bittelitt i starten. Jeg ble aldri venn med de lange snorene til knyting. Kjøpte en beco butterfly 2 da ungen var ca 4 mnd, og den selen ble brukt en del. Den har nyfødt-innlegg ofså som er ganske enkelt når det først er festet, så lurer litt på å bruke det. Eller så må jeg ha et "ferdigsjal" ala caboo. Jeg veldig lyst på det. Må visst google sino også.
Av det jeg har sett så virker det som om Sino er det samme som Caboo i grunnen? :) Vet mange er veldig fornøyd med Sino i hvertfall :p


Gleder meg til å bruke permisjonen til å få gått turer med både baby og hund <3 Hunden har desverre ikke fått vært med like mye ut når jeg/vi har hatt med storesøsken, men det skal det bli endringer på nå :)
 
Jeg bar min premature i Sino til han var nærmere halvåret, og så byttet vi til Ergobaby. Vi satt i timesvis i kenguru på neo, både faren og jeg, så gutten ble en ekte bærebaby og koseklump. Var naturlig å fortsette å bære da. Faren var litt skeptisk til sjal, men etter et par dager håndterte han også de seks meterne med stoff med den største selvfølgelighet.

Planlegger å bære denne gangen også.
 
Så nydelig sjal! :love017 Hehe, godt lillesøster kan stille opp som prøvekanin da ;)
Får vel prøve meg litt på 3- og 4-åringene her hjemme jeg da :p Litt asnnerledes enn på en liten baby, men ets ted må man jo begynne (og det føles tryggere å begynne med noen som tåler å dette (mykt) om jeg driter meg ut, haha! :) )


Av det jeg har sett så virker det som om Sino er det samme som Caboo i grunnen? :) Vet mange er veldig fornøyd med Sino i hvertfall :p


Gleder meg til å bruke permisjonen til å få gått turer med både baby og hund <3 Hunden har desverre ikke fått vært med like mye ut når jeg/vi har hatt med storesøsken, men det skal det bli endringer på nå :)


Jeg tror muligens sino er mer som et sjal - 5m langt står det i beskrivelsen, da er det ikke noe for meg. Caboo er jo med ringer og du knyter det sammen en gang, og kan bare justere hoveddelen senere. Sånn hybrid mellom sjal og sele, hvis jeg har skjønt rett? Har noen erfaring med det fra før som kan si om jeg har rett? :)
 
Jeg bærer mye på lille nå :) startet med aldoria elastisk sjal. Anbefaler det [emoji3] har caboo close nå, og den kan i grunnen brukes hele bæretiden og i mange ulike posisjoner :D Stokke mycarrier er også enkel å bruke for at baby skal sitte ergometrisk riktig, og baby/barnet kan sitte bak på ryggen i den når h*n blir større
 
Jeg tror muligens sino er mer som et sjal - 5m langt står det i beskrivelsen, da er det ikke noe for meg. Caboo er jo med ringer og du knyter det sammen en gang, og kan bare justere hoveddelen senere. Sånn hybrid mellom sjal og sele, hvis jeg har skjønt rett? Har noen erfaring med det fra før som kan si om jeg har rett? :)
Jeg gir meg, helt og fullstendig! :p Jg har ikke tenkt på å se på videoer av festingen på dem før nå, men ser jo at du har helt rett ;-)
 
Jeg bærer mye på lille nå :) startet med aldoria elastisk sjal. Anbefaler det [emoji3] har caboo close nå, og den kan i grunnen brukes hele bæretiden og i mange ulike posisjoner :D Stokke mycarrier er også enkel å bruke for at baby skal sitte ergometrisk riktig, og baby/barnet kan sitte bak på ryggen i den når h*n blir større
Er Stokke ergonomisk riktig altså? :) Både i forhold til C og M? :p

Godt å høre at Cabooen er så brukenes, hehe :D
 
Jeg har brukt angelpack til de to første fra fødselen og kommer til å gjøre det med lillesøster også. En fantastisk bæresele som er lett å bruke :)
 
Jeg bar mye da de var nyfødte, i elastisk bæresjal (sleepy wrap), så bar jeg gradvis mindre etterhvert som de ble større. Har i tillegg en hjemmeaydd mei tai som jeg synes fungerer bedre etterhvert som de blir litt større og tyngre. Får se hvordan det blir denne gangen. Mye mulig det blir mer bæring når hun er litt større også, da det sikkert kan være praktisk som student:D Litt usikker på hvilket bæretøy det vil bli i da.
 
Jeg bar min premature i Sino til han var nærmere halvåret, og så byttet vi til Ergobaby. Vi satt i timesvis i kenguru på neo, både faren og jeg, så gutten ble en ekte bærebaby og koseklump. Var naturlig å fortsette å bære da. Faren var litt skeptisk til sjal, men etter et par dager håndterte han også de seks meterne med stoff med den største selvfølgelighet.

Planlegger å bære denne gangen også.
Er jo ikke sikkert jeg får prematur barn, men sjansen er der.. vurderer å kjøpe kenguru t-skjorte og bæretrøye, men kanskje vi heller skulle gått for sino. Du som har litt erfaring, hva hadde du best utbytte av?
 
Er jo ikke sikkert jeg får prematur barn, men sjansen er der.. vurderer å kjøpe kenguru t-skjorte og bæretrøye, men kanskje vi heller skulle gått for sino. Du som har litt erfaring, hva hadde du best utbytte av?
Lånte tubetopp og bæretrøye så lenge vi var på intensiven. Personlig hadde jeg best utbytte av sjal etterhvert som ungen ble større og vi kunne bevege oss mer rundt. Mistet ikke elastikken like fort, og var lettere å justere og kombinere med andre klær.
Finnes sikkert mange modeller, men jeg syntes at bæreklærne mistet elastikken raskere, og derfor måtte vaskes oftere for å få tilbake spensten, men med sjal så kan man stramme litt ekstra der det behøves. Jeg brukte som sagt et sinosjal, og det er tynt i stoffet, så det var fint å bruke inne også. Blir fort varmt med den lille kroppen mot magen. Tror faktisk ikke han brukte bukse hjemme før han var flere måneder gammel, var jo så godt og varmt nedi sjalet. Når vi skulle ut tok jeg bare på meg vinterjakka jeg hadde brukt under graviditeten, så bare det luekledte lille hodet stakk opp.

Ååå, kjenner jeg gleder meg til å ha en liten koseklump på brystet igjen!
 
Med første var det litt bæring i ergobabyen med spedbarnsinnlegg - syntes dog det var litt kronglete å få ham oppi. Hadde og så elastisk sjal, men ble lite brukt - mye fordi han sleit med luft i magen og heller ville ligge over armen enn i selen/sjal da.

Har kjøpt en caboo close brukt som jeg gleder meg til å ta i bruk. Og så går han over i ergobabyen når han er stor nok til å sitte der uten innlegg.

Vurderer derimot å kjøpe inn en toddlersele i tillegg - tror ikke første på to er helt ferdig som barnebarn. Og virker enklere enn sjal [emoji14]
 
Back
Topp