Håpefull93
Betatt av forumet
kan ferske bringebær og blåbær fra Spania og sør-Afrika og sånt serveres som de er, altså kun skylles godt til baby på 6 mnd? Eller må de kokes sånn som de frosne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
kan ferske bringebær og blåbær fra Spania og sør-Afrika og sånt serveres som de er, altså kun skylles godt til baby på 6 mnd? Eller må de kokes sånn som de frosne?
Oisann,jeg koker ingenting, bruker frosne bær i smoothie daglig nesten og har ikke sjekka opphavslandfår bli flinkere til å kjøpe norske bær da.
Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jegJeg har aldri kokt norske bær, kun utenlandske. Mener å ha lest et sted på matportalen at det var anbefalt, men husker ikke hvorfor.
Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jeg![]()
) også er det pga Hepatitt A, overlever nedfrysing, som kan gi varig leverskade. Etter at smoothie trenden kom til Norge har man sett en unormal øking leverskader etter Hepatitt AUsj, ingen av delene vil man ha i husDa har jeg sjekket på matportalen og du har helt rett det er pga norovirus (det vet vi som har barn at vi ikke vil ha i hus) også er det pga Hepatitt A, overlever nedfrysing, som kan gi varig leverskade. Etter at smoothie trenden kom til Norge har man sett en unormal øking leverskader etter Hepatitt A

Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jeg![]()
Nei, det har noe med pakkingen å gjøre når de skal fryses når de kommer fra utlandetBehøver de norske bærene å kokes også?