Håpefull93
Betatt av forumet
kan ferske bringebær og blåbær fra Spania og sør-Afrika og sånt serveres som de er, altså kun skylles godt til baby på 6 mnd? Eller må de kokes sånn som de frosne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
kan ferske bringebær og blåbær fra Spania og sør-Afrika og sånt serveres som de er, altså kun skylles godt til baby på 6 mnd? Eller må de kokes sånn som de frosne?
Oisann,jeg koker ingenting, bruker frosne bær i smoothie daglig nesten og har ikke sjekka opphavsland får bli flinkere til å kjøpe norske bær da.
Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jegJeg har aldri kokt norske bær, kun utenlandske. Mener å ha lest et sted på matportalen at det var anbefalt, men husker ikke hvorfor.
Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jeg
Usj, ingen av delene vil man ha i husDa har jeg sjekket på matportalen og du har helt rett det er pga norovirus (det vet vi som har barn at vi ikke vil ha i hus ) også er det pga Hepatitt A, overlever nedfrysing, som kan gi varig leverskade. Etter at smoothie trenden kom til Norge har man sett en unormal øking leverskader etter Hepatitt A
Det har noe med bakterier/virus å gjøre, kan forårsake diaré og oppkast, tror jeg
Nei, det har noe med pakkingen å gjøre når de skal fryses når de kommer fra utlandet at de kanskje ikke tar samme forholdsregler som her i landet når de pakkes, mener jegBehøver de norske bærene å kokes også?