Både skummelt og spennende!

Vet ikke helt hvordan jeg skal overleve en hel arbeidsuke.. Denne helga har det vært ekstra tungt. Både med tanke på kvalme og formen generelt. I sta holdt jeg på å svime av etter å ha dusja og ordna meg og sortert noen klær for vask. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare meg gjennom en dag som varer fra halv 6 til 16...

Samboeren er snill og god da, og ordner og styrer med alt jeg ikke orker men som jeg vanligvis gjør. I dag gikk han til og med tur med hunden alene på eget initiativ! Det har aldri skjedd på de snart 4 åra som vi har hatt hunden :D Noe som selvfølgelig er helt greit siden det er min hund og mitt ansvar. Men koselig når jeg merker at han gjør det lille ekstra. Tror kanskje at han tror at jeg ikke merker det, men det gjør jeg absolutt. Så skulle gjerne gjort noe hyggelig for han, men vet ikke hva det skulle vært..

Jaja, snart må jeg ta tak i dagens neste store gjøremål, nemlig brette klærne jeg har vaska :hungover:
 
Tres-is(egentlig pistasj is med sjokoladebiter), cantaloupemelon og isbiter ble med stor iver kjøpt inn etter jobb i dag :D En kvart melon ble nesten innhalert i det jeg kom inn døra. Nå styrer jeg meg til jeg har pressa i meg litt middag.

Å crave all mulig mat og være kvalm samtidig er utrolig slitsomt :p

I morgen er det TUL! Det blir spennende :)
 
Tres-is(egentlig pistasj is med sjokoladebiter), cantaloupemelon og isbiter ble med stor iver kjøpt inn etter jobb i dag :D En kvart melon ble nesten innhalert i det jeg kom inn døra. Nå styrer jeg meg til jeg har pressa i meg litt middag.

Å crave all mulig mat og være kvalm samtidig er utrolig slitsomt :p

I morgen er det TUL! Det blir spennende :)
Åå så spennende med tul :)
Jeg spiser appelsin til den store gullmedaljen:p liker ikke appelsin til vanlig men nå smaker det himmelsk :p
 
Da var vi hjemme fra TUL og der så vi og hørte hjertet. Alt var bare velstand bortsett fra at jeg ble satt en uke tilbake og det var ganske demotiverende i forhold til kvalmen :p Jordmora sa at det var normalt men jeg aner ikke om det er vanlig å bli satt en hel uke tilbake.. Så da gikk jeg fra å være 8+1 til 7+0 i dag.

Noen andre som har opplevd det samme?

Ellers så fikk vi med bilder av en grå ubestemmelig masse og hjerteslag :p Samboeren min fant kjønnet på bildene mente han og han så at det var en gutt :facepalm::hilarious:
 
Måtte krype til korset i dag og bli hjemme fra jobb. Kvalme og være helt utslitt av å være kvalm og ikke minst skjule at jeg er kvalm tok knekken på meg til slutt! Bestilte meg også en legetime i morgen tidlig. Det sitter sykt langt inne og jeg vil egentlig ikke være borte fra jobb pga dette.. Krysser fingrene for at jeg kan få noe drugs som gjør underverker, men det er vel heller tvilsomt ut i fra det jeg har lest :(
 
Ferdig hos legen! Den lengste legetimen jeg har vært på i hele mitt liv, en hel time :p Legen fylte like greit ut helsekortet så det ble sendt avgårde og tok noen tester osv. Så da er det bare blodprøver som gjenstår etter uke 12.

Ble sykemeldt 100% ut neste uke pga kvalmen, og fikk en resept på prostafen. Så krysser fingrene for at hvile + medisin gjør susen! En stor lettelse at jeg kan ta det med ro i en hel uke.
 
Ferdig hos legen! Den lengste legetimen jeg har vært på i hele mitt liv, en hel time :p Legen fylte like greit ut helsekortet så det ble sendt avgårde og tok noen tester osv. Så da er det bare blodprøver som gjenstår etter uke 12.

Ble sykemeldt 100% ut neste uke pga kvalmen, og fikk en resept på prostafen. Så krysser fingrene for at hvile + medisin gjør susen! En stor lettelse at jeg kan ta det med ro i en hel uke.
Deilig det! Det er viktig å lytte til kroppen :) god bedring :)
 
Deilig det! Det er viktig å lytte til kroppen :) god bedring :)

Ja det er jo det, heldigvis hadde sjefen forståelse for det :) I går kveld var jeg helt ødelagt og sovna kl 20, med det resultatet at jeg våkna kl 5 i dag - lys våken :p
 
Ja det er jo det, heldigvis hadde sjefen forståelse for det :) I går kveld var jeg helt ødelagt og sovna kl 20, med det resultatet at jeg våkna kl 5 i dag - lys våken :p
Nei men huff da! Hehe får prøve å ta en liten tur i dag da kanskje :) hihi
 
Ekstremt lite spennende å melde fra denne kanten. Kvalmen er der men i veldig mye mindre grad når jeg får slappet av og ta ting i mitt eget tempo. Men dagene blir veldig lange :bored:

For å ikke bli så demotiverte så bestemte vi oss for å gå ut i fra menstermin enn så lenge, selv om jeg ble satt tilbake på TUL, fordi legen gjorde det selv om hun visste hva jordmor sa :p Det er sikkert å lure seg selv men men :D

Så i dag er jeg 8+6!
 
Ekstremt lite spennende å melde fra denne kanten. Kvalmen er der men i veldig mye mindre grad når jeg får slappet av og ta ting i mitt eget tempo. Men dagene blir veldig lange :bored:

For å ikke bli så demotiverte så bestemte vi oss for å gå ut i fra menstermin enn så lenge, selv om jeg ble satt tilbake på TUL, fordi legen gjorde det selv om hun visste hva jordmor sa :p Det er sikkert å lure seg selv men men :D

Så i dag er jeg 8+6!
Hehe du altså! :D
 
Tok meg en tur på kjøpesenteret i dag for å kjøpe noen julegaver. Ble anbefalt butikken Rituals av en kollega og det slo IKKE feil. Såå msnge gode lukter :D Endte med å kjøpe 4 store gaveesker, der en av de var til meg selv. Så gleder meg til å ta en dusj senere med de nye produktene!

Etter en liten time på senteret så var formen så som så når jeg kom hjem... Men jeg fikk heldigvis snakket med sjefen min og blitt enige om at jeg kan ha hjemmekontor neste uke! Er jo så grusomt kjedelig å være sykemeldt... Men med hjemmekontor så kan jeg styre mer selv, legge meg ned hvis jeg blir dårlig, spise når jeg vil osv. Så det tror jeg blir bra.

Og uka etter der har jeg bare 4 arbeidsdager før jeg tar juleferie! :D Hadde mange feriedager igjen så tok 6 dager ferie før jul. Så tar jeg hjemmekontor i romjula. Så det skal bli veldig deilig :)
 
9+4 og tiden kryyyper sakte avgårde :p

Fredag var halvveis en god dag og halvveis en dårlig. Ble veldig bra på det tidspunktet jeg var i butikken og handla en halv kg smågodt. Tygde non stop fra jeg hadde betalt og til vi var hjemme igjen :p

Lørdag var en ekstremt dårlig dag og jeg lå rett ut på sofan hele dagen. Fikk pressa i meg to wienerpølser på kvelden.

I dag har vært ganske så bra. Har fått gått nesten en times tur i det fine været, vært innom jobben og henta pcen så jeg kan ha hjemmekontor neste uke og vært på Lofthus på Holtet og spist pizza med samboeren :D

Har veldig dårlig samvittighet for den stakkars hunden min da, som er ekstremt tålmodig selv om det kan gå et par dager uten tur noen ganger. Bare søt og snill! Fikk oss heldigvis en grei tur i dag :)
 
11+6 i dag og altfor lenge siden jeg har oppdatert her!

Siden sist så har jeg hatt en uke med hjemmekontor og så en arbeidsuke på jobb på 4 dager før jeg tok juleferie! :D

Kvalmen er fortsatt der dessverre og jeg er så lei av jeg holder på å spy(hehe)!! :hungover:

I dag så drar samboeren til sine foreldre og blir der til romjula og jeg drar hjem til mine. Så i dag skal vi fortelle den store nyheten. Og jeg gruer meg egentlig litt. Aner ikke hvordan respons jeg får av mine foreldre... :bored: Samboeren sine vet jeg at blir superglade da :happy: Så gleder meg til å være med på telefon og høre hva de sier.

Vi har kjøpt kopper med "verdens beste bestemor/far" på. Så da blir det en liten førjulsgave. Kunne ha venta til julaften men jeg orker ikke å fake at formen er på topp når den ikke er det.

Sannsynligheten er stor for at jeg ikke kommer til å oppdatere her igjen før jul, så hvis det er noen innom og leser så sier jeg gooood jul! :) :greet008
 
Der jeg tippa rett om å ikke oppdatere noe mer før jul ja :p 18+5 i dag! OUL på onsdag, og det gru/gleder jeg meg til.

Ellers så er jeg fortsatt kvalm og har fått bekkenløsning.... Er per nå aktivt sykemeldt i 2 uker, dvs at enten så må jeg få jobbe hjemmefra eller så blir jeg 100% sykemeldt. Heldigvis så er ikke det noe problem for min arbeidsgiver at jeg jobber hjemme fra så det går fint. Legen ville sykemelde 100% men vi kom frem til et kompromiss :D Synes dagene går sakte nok fra før om ikke jeg skal sitte og stirre i veggen hele dagen og.

Tror jeg har kjent litt bevegelse de siste ukene, men er ikke helt sikker på det heller. Håper bare at alt ser bra ut på onsdag! Skal bli så deilig å få det overstått! Håper også at vi får en bonus på onsdag og får vite kjønn! Jeg har hele tiden hatt følelsen av at det er jente. Samboeren også, men han tror det fordi jeg tror det og fordi han alltid har sett for seg at det første barnet hans er jente. Så blir spennende å se om jeg har rett :D
 
Der jeg tippa rett om å ikke oppdatere noe mer før jul ja :p 18+5 i dag! OUL på onsdag, og det gru/gleder jeg meg til.

Ellers så er jeg fortsatt kvalm og har fått bekkenløsning.... Er per nå aktivt sykemeldt i 2 uker, dvs at enten så må jeg få jobbe hjemmefra eller så blir jeg 100% sykemeldt. Heldigvis så er ikke det noe problem for min arbeidsgiver at jeg jobber hjemme fra så det går fint. Legen ville sykemelde 100% men vi kom frem til et kompromiss :D Synes dagene går sakte nok fra før om ikke jeg skal sitte og stirre i veggen hele dagen og.

Tror jeg har kjent litt bevegelse de siste ukene, men er ikke helt sikker på det heller. Håper bare at alt ser bra ut på onsdag! Skal bli så deilig å få det overstått! Håper også at vi får en bonus på onsdag og får vite kjønn! Jeg har hele tiden hatt følelsen av at det er jente. Samboeren også, men han tror det fordi jeg tror det og fordi han alltid har sett for seg at det første barnet hans er jente. Så blir spennende å se om jeg har rett :D
Kjedelig med bekkenløsning da, men spennede med kommende ultralyd:happy:
Jeg tror også du får jente:p
 
Kjedelig med bekkenløsning da, men spennede med kommende ultralyd:happy:
Jeg tror også du får jente:p

Haha så bra du har troa :D Jeg har aldri i hele mitt liv sett for meg at jeg skal få en gutt og tenkt at det er helt uaktuelt. Men nå når jeg er gravid så kan jeg ikke bry meg mindre av en eller annen grunn, så blir egentlig bare greit å få det avklart i forhold til at jeg liker å forberede meg oog selvfølgelig med tanke på shopping :D
 
Haha så bra du har troa :D Jeg har aldri i hele mitt liv sett for meg at jeg skal få en gutt og tenkt at det er helt uaktuelt. Men nå når jeg er gravid så kan jeg ikke bry meg mindre av en eller annen grunn, så blir egentlig bare greit å få det avklart i forhold til at jeg liker å forberede meg oog selvfølgelig med tanke på shopping :D
ja kjønnet betyr jo ingenting, artig med forberedelsene etterpå blir det jo uansett :Heartred:happy:
 
Back
Topp