Avsmak på noe mat?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Merker dere at dere blir dårlige av noe spesiell mat (enten gjennom syn, lukt eller konsistens)?

Jeg merket det igår ved kveldsvakt. De eldre skulle ha lettsaltet kokt torsk, og jeg slet hardt med å holde maska. Heldigvis lærer man seg til å lukke nesen i en slik jobb! ;)

Merker dere at dere blir dårlige av noe spesiell mat (enten gjennom syn, lukt eller konsistens)?

Jeg merket det igår ved kveldsvakt. De eldre skulle ha lettsaltet kokt torsk, og jeg slet hardt med å holde maska. Heldigvis lærer man seg til å lukke nesen i en slik jobb! ;)
Har ikke merket noe spesielt nei [emoji85]

Sjokolade.. lukt og konsistens! Blugh

Mulig det bare er innbilling fra min side siden det er så tidlig, men jeg reagerte veldig da mamma åpnet en pakke med ostepop i kveld. Syntes det luktet sterkt av oppkast (noe jeg aldri har reagert på før). Hun kjente selvfølgelig ingenting.... :laughing002

Skulle kjøpe sushi til datteren min, herregud som det luktet fisk...
Intenst hvordan luktesansen er forsterket!
Kvalm av og på...sulten men maten smaker ikke som før..

Jeg reagerer veldig på konsistens! klarer ikke brød og rundstykker, det vokser liksom i munnen på meg, så det eneste jeg spiser om dagen av "brødmat" er knekkebrød med gulost[emoji85]

Mulig det bare er innbilling fra min side siden det er så tidlig, men jeg reagerte veldig da mamma åpnet en pakke med ostepop i kveld. Syntes det luktet sterkt av oppkast (noe jeg aldri har reagert på før). Hun kjente selvfølgelig ingenting.... :laughing002
Usj, helt merkelig med luktesansen :p

Var i bursdag på ikm-dagen og fikk servert bløtkake. Hadde ikke sjans på å spise den... tok litt på tallerkenen og lata som [emoji53]

Skulle kjøpe sushi til datteren min, herregud som det luktet fisk...
Intenst hvordan luktesansen er forsterket!
Kvalm av og på...sulten men maten smaker ikke som før..
Kjenner også at jeg ofte er sulten. Spiste en ok porsjon middag igår Kl 13.30tiden, og da jeg kom på jobb kl 15 følte jeg meg skrubbsulten igjen :p men nesten ingenting som frister, kun noe salt noe. Hvertfall på morgenen :) Føler jeg kan kjenne lukten av sushi gjennom tlf :hungover:

Jeg reagerer veldig på konsistens! klarer ikke brød og rundstykker, det vokser liksom i munnen på meg, så det eneste jeg spiser om dagen av "brødmat" er knekkebrød med gulost[emoji85]
Såpass ja :) jeg kjenner at mat ikke smaker like godt, men klarer å dytte i meg en brødskive eller noe. Ellers blir jeg dårlig :p godt du kan ha knekkebrød da :)

Var i bursdag på ikm-dagen og fikk servert bløtkake. Hadde ikke sjans på å spise den... tok litt på tallerkenen og lata som [emoji53]
Wæææ, bløtkake :hungover: Skjønner godt at du ikke kunne ha det, bare tanken er kvalmende ;) liker du det godt til vanlig? :)

Wæææ, bløtkake :hungover: Skjønner godt at du ikke kunne ha det, bare tanken er kvalmende ;) liker du det godt til vanlig? :)

Haha! Nei, liker det egentlig ikke til vanlig heller [emoji12] men spiser det lett og uten problem hvis det blir servert [emoji6]
men på torsdag var det liksom helt umulig.

Slet med å få ned meksikansk gryte også...

Her er bare luktene blitt veldig sterke. Litt småkvalm av og til. En del sulten, men middag smaker som oftest litt annerledes nå enn til vanlig[emoji28]

Haha! Nei, liker det egentlig ikke til vanlig heller [emoji12] men spiser det lett og uten problem hvis det blir servert [emoji6]
men på torsdag var det liksom helt umulig.

Slet med å få ned meksikansk gryte også...
Ingen som merket noe vel? ;)

Her er bare luktene blitt veldig sterke. Litt småkvalm av og til. En del sulten, men middag smaker som oftest litt annerledes nå enn til vanlig[emoji28]
Ja, spesielt luktene jeg også sliter med :) kan ikke fordra å gå i kjøleskapet for tida, lukter vondt (samboer merker ikke noe spesielt) :p

Ingen som merket noe vel? ;)

Nope! [emoji6] Jeg var ganske proff på å se ut som jeg spiste uten å gjøre det [emoji6]
Var i selskap hos samboers besteforeldre og onklene hans. De fulgte heldigvis ikke så mye med på hva jeg spiste selvom mormoren hans alltid maser om at man må spise mer [emoji28]

Back
Topp