Avslutte ammingen

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Lille snupp biter, og biter og biter. Noe som har resultert i at brystene begynner og se ut som kjøttkaker. Jeg klarer ikke mer, det er blod og tårer hver gang han ammer, og jeg gruer meg til hver amming. Dette har også resultert i at melken har minsket betraktelig ( sikkert på grunn av stress.. ) Men han tar ikke flaske, har prøvd hver dag med vann, mm og mme de siste par mnd. I tillegg til fast føde. Han er en stor kar på straks 7 mnd. Så mat måtte vi begynne med fra 4 mnd.
Nå ligger rutinen inne på:
Frokost - pupp + grøt
dupp 1 - pupp
Mellom måltid - avokado m/egg og banan, å kanskje ett par munnfuller med vann.
Lunsj - smoothie grøt og leker med flasken, så kanskje ett par munnfuller.
Dupp 2 - pupp
Middag - 1 middagsglass
Kvelds - pupp (som han sovner på)
Han er også oppe 1 gang om natten og ammer.
Hvordan skal jeg gå fram? Begynner å bli skikkelig desperat, og hs var ikke til hjelp med verken tips eller triks for å kunne gå over på flaske. Jeg skjønner at bryst er kos og trygghet, å syns det er fryktelig sårt og skulle ende dette. Men føler det er gått så langt som jeg personlig klarer :(

Ta kontakt med ammehjelpen istedenfor hs.

Melk bør han ha i seg. Du kan gi grøt med melk i mtp næringsinnhold - men så er der væskemengden da.

Hva med skjold?

Ta kontakt med ammehjelpen istedenfor hs.

Melk bør han ha i seg. Du kan gi grøt med melk i mtp næringsinnhold - men så er der væskemengden da.

Hva med skjold?

Vet han skal fortsette med melk :) sørger for at det er mye veske/mm i det han inntar, i håp om at han ikke vil amme rett etter mat. Skjold er ikke godtatt, så det biter han av. Etter at jeg festet det på igjen noen runder, tar han til tårene og jeg gir etter med en gang..

Drikker han av vanlig kopp/glass eller tutekopp?

Har du prøvd med nypumpet fersk mm?

Drikker han av vanlig kopp/glass eller tutekopp?

Har du prøvd med nypumpet fersk mm?

Vil ikke ha noe, eneste han kan ta ett par sygetak av er avent 1'er tut.
Har prøvd fersk mm, i alle tempraturer. Prøvd å lure med litt sukkervann på flasken for å gjøre den intresangt, velling, mme, bløt smoothie, eple drikk (den som kjøpes fra 4 mnd). Men det eneste han ikke spyter ut alt av er vann. Å det er så lite han inntar at det har vell egentlig ikke noe for seg :( :P Jeg har handlet inn alle sorter flasker, tuttkopper o.l som er tilgjengelig her :P Har også prøvd små glass / shotglass, vanlig glass, liten imsdal flaske, men det ender bare i ett forferdelig søl :P Prøvd å forlate rommet mens far styrer, med og uten genser med min lukt, stille uten forstyrrelser og slik vi gjør det til vanlig. Koser å duller ekstra mye for at han ikke skal føle at han "går glipp" av kosen det er ved mating ellers :) så føler vi har prøvd det meste.

Nei da vet jeg ikke. Hadde samme problemet selv, tok ingenting annet så måtte bare amme. Var sår i 6 mnd (men ikke pga biting) og bare måtte bite tenne sammen. Det finnes sikkert tips mot biting, men har ingen selv. Har du sett om det står noe om det på ammehjelpen?

Har du prøvd å pumpe morsmelk og så gi fra kopp? Ikke alle som skjønner sugeteknikken fra flaske. Min sønn strevde veldig med å få det til.

Skjønner frustrasjonen din godt med at han biter, det fant min også ut at var veldig kjekt.. Jeg var så sår pga det. Men vi fortsatte likevel ammingen frem til han var 21 mnd. Han sluttet heldigvis med det da.

Vil ikke ha noe, eneste han kan ta ett par sygetak av er avent 1'er tut.
Har prøvd fersk mm, i alle tempraturer. Prøvd å lure med litt sukkervann på flasken for å gjøre den intresangt, velling, mme, bløt smoothie, eple drikk (den som kjøpes fra 4 mnd). Men det eneste han ikke spyter ut alt av er vann. Å det er så lite han inntar at det har vell egentlig ikke noe for seg :( :p Jeg har handlet inn alle sorter flasker, tuttkopper o.l som er tilgjengelig her :p Har også prøvd små glass / shotglass, vanlig glass, liten imsdal flaske, men det ender bare i ett forferdelig søl :p Prøvd å forlate rommet mens far styrer, med og uten genser med min lukt, stille uten forstyrrelser og slik vi gjør det til vanlig. Koser å duller ekstra mye for at han ikke skal føle at han "går glipp" av kosen det er ved mating ellers :) så føler vi har prøvd det meste.

Nå ser jeg at du har prøvd det meste. Kanskje du rett og slett skal nekte han pupp? Neste gang han biter, så avslutt ammingen og tilby annen drikke. Kanskje han skjønner at han da må gi seg...kanskje?

Back
Topp