Avslørende edruskap

Jeg fant ut at jeg var gravid dagen før nyttårsaften og hadde store planer for den dagen... Så jeg måtte "tilfeldigvis" være sjåfør på kort varsel :) Det funket det, selvom jeg tror at noen av nærmeste som vet at vi prøvde, kanskje har en liten mistanke nå... :p

Når jeg fant ut at jeg var gravid sist så skulle jeg på jobbfest den kvelden. Der var det litt sånn "å komman, drikk litt til" og så helte de mer vin i glasset mitt:-P jeg latet som jeg drakk, og når vi spiste sa jeg at jeg ikke likte så godt å drikke alkohol til maten så da hadde jeg bare vann/brus. Etterpå når vi ikke satt ved bordet lenger så gikk jeg på do (med vin glasset) og tømte halvpartren ut:-P

Eneste er at dette har vært planlagt så lenge, så de syns nok det er litt rart jeg prioriterer å hente noen :-/

Hmm, her hadde nok jeg tatt dne kjipe løsningen og droppet å gå - er ikke noe flink til å lyve og vet av erfaring at folk gjerne lurer VELDIG hvis man av en eller annen grunn velger å ikke drikke alkohol.Hvis du har veldig lyst til å gå, så ville jeg også skyldt på mannen :angel9 At han måtte hentes et sted utpå kvelden, slik at du måtte holde deg edru av den grunn. Lykke til uansett hvordan du løser det :-)

Dere må huske at nesten all alkoholfri vin har litt alkohol i seg! Vært på polet å undersøkt. Fant ikke en eneste vin som var helt fri for alkohol!
Jeg fant en med 0,00 % når jeg var der, men kun en , de andre hadde 0,05 og 0,5 i seg. Turte kun den helt uten alkohol:) jeg helte over den alkoholfrie i en annen skrukork vinflaske, funket fett;)

Åå så utrolig vanskelig situasjon, hadde jeg vært deg, hadde jeg fortalt det til sjefen før festen, og alliert deg litt med han. Fortell at du har kjempelyst til å "bli en del av gjengen" og ha da heller noe alkoholfritt som ligner det de andre får servert i glassene, på kjøkkenet, eller i nærheten, slik at du kan bytte det ut.. Dersom du har en snill sjef, (..noe det høres ut som du har, siden han inviterer til middag og fest) ;)er han med på "leken" og setter pris på at du har sagt det til han:happy: Good luck anyway :finger: Gledet meg å høre hvordan det hele gikk!

Hvordan gikk det med deg på Lørdagen? Spent på å høre hvordan du løste problemet ;)
Det gikk fint, kjørte bort gjemte bilen litt nedenfor, og så takket jeg bare ja til velkomstdrink når jeg kom, helte ut 3/4 av glasset underveis;-) Når vi skulle spise var det mer stress for da ble d ikke naturlig ta med seg glasset på do + at forretten var en heftig ost OG spekeskinke, haha, men jeg tror jeg klarte meg greit uten å bli tatt, de kommenterte en gang om jeg i det hele tatt drakk noe, men sa bare at jeg var så sykt mett og at det gikk litt tregt med meg i dag :-p sykt på alerten hele tiden, slitsomt hehe :-) glad for at jeg neste gang vil kunne være åpen om det

Back
Topp