Avslørende edruskap

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Jeg begynte i ny jobb 5. jan og de er veldig opptatt av det sosiale miljøet på jobb (vi er bare 7 stk) Nå har sjefen invitert alle ( uten følge) på middag en lørdags kveld hjemme hos han. Hva gjør jeg i forhold til alkohol? Finnes det noe troverdig grunn? Han bor like i nærheten av meg så det blir ikke naturlig å kjøre heller.. Er 9 uker på vei på det tidspunktet og det er ikke aktuelt å si noe om graviditeten.

Vurderer droppe å gå, men da blir det bare for å unngå alkoholspm, har i utg.p veldig lyst å gå. What to do?

Kjøp alkoholfri hvitvin og lat som. Funket fint for meg og gir mye mindre mas og spekulering. Får dere servert, lat som og hell ut litt på do innimellom. Har dere følge med? I såfall kan du bytte glass med gubben innimellom. Overlevd både utdrikningslag, bryllup og diverse andre festligheter med den metoden :)

Kjøp alkoholfri hvitvin og lat som. Funket fint for meg og gir mye mindre mas og spekulering. Får dere servert, lat som og hell ut litt på do innimellom. Har dere følge med? I såfall kan du bytte glass med gubben innimellom. Overlevd både utdrikningslag, bryllup og diverse andre festligheter med den metoden :)
Takk for tips :-) Ikke følge nei. Kan kanskje gå å bare late som, men er redd det blir tre ulike vinglass til hver rett ( vi får servert), slik at det blir veldig tydelig at det ikke forsvinner (og spesielt hvis vi blir sittende rundt bordet hele kvelden)

Si du har hatt migrene og ikke bør drikke alkohol samme dag som du har tatt migrenemedisin :)

Har du barn fra før av? Da kan du si at dere har planer med barnet(a) tidlig neste dag og at du derfor ikke vil drikke :)

Takk for tips :) Ikke følge nei. Kan kanskje gå å bare late som, men er redd det blir tre ulike vinglass til hver rett ( vi får servert), slik at det blir veldig tydelig at det ikke forsvinner (og spesielt hvis vi blir sittende rundt bordet hele kvelden)

Ja, da kan det være litt vrient. Men hvis du er litt ny, kan du jo feks si at du ikke liker rødvin - så blir det litt færre glass å trolle med. Hatt samme glass hvitvin en hel kveld uten at noen merket noe. Tok litt i munnen og spyttet diskré over i vannglass;)

Ja, da kan det være litt vrient. Men hvis du er litt ny, kan du jo feks si at du ikke liker rødvin - så blir det litt færre glass å trolle med. Hatt samme glass hvitvin en hel kveld uten at noen merket noe. Tok litt i munnen og spyttet diskré over i vannglass;)
Kan gjøre et forsøk :-) Kom også på at jeg ikke har kontroll på maten, til mer fancy den blir, til større er sannsynligheten for at det er noe jeg ikke kan spise :-O hehe, skal ikke være lett. Det beste er kanskje å si at jeg ikke kan komme :-/

Mange gode forslag!!:) Den med alkoholfri hvin har jeg prøvd selv, men på fest der jeg forventes ha med egen drikke. Litt skummelt hvis sjefen serverer hvitvin og lurer på hvorfor det ikke duger ;)

Det er jo mulig å si at en ikke har lyst også, helt uten grunn. Alle drikker jo ikke, og hvis du ikke arbeidet der så lenge så kanskje de ikke kjenner deg så godt at de vet noe om din holdning til alkohol.

Lykke til!

Jeg skal i 30-påslag i kveld. Kjøper munkholms alkoholfrie babyer og heller på limonadeglassflasker med gammel saftkork. Sier jeg har fått av en kompis til jul. Prøvd det en gang før. Fungerte godt! Er så mange hipsterbryggere at folk nikker annerkjennende, men ikke så rart at folk ber om å smake:)

Mange gode forslag!!:) Den med alkoholfri hvin har jeg prøvd selv, men på fest der jeg forventes ha med egen drikke. Litt skummelt hvis sjefen serverer hvitvin og lurer på hvorfor det ikke duger ;)

Det er jo mulig å si at en ikke har lyst også, helt uten grunn. Alle drikker jo ikke, og hvis du ikke arbeidet der så lenge så kanskje de ikke kjenner deg så godt at de vet noe om din holdning til alkohol.

Lykke til!
Det er faktisk helt sant. Det er jo ikke alle som drikker. Noen liker det rett og slett ikke. :)

Dere må huske at nesten all alkoholfri vin har litt alkohol i seg! Vært på polet å undersøkt. Fant ikke en eneste vin som var helt fri for alkohol!

Hvis du har ny jobb kan du vel si at du er avholds? :p

Jeg drikker aldri, deilig at ingen lurer nå. Hehe

Hvis du har ny jobb kan du vel si at du er avholds? :p

Jeg drikker aldri, deilig at ingen lurer nå. Hehe
De vet jeg ikke er avholds. Festen er på fredag og har fått avklaring på at det ikke er medbrakt, noe som gjør det ekstra vanskelig å bli avslørt :-p de kommer sikkert til å forstå det :-/

Back
Topp