Avocado's voksende spire

Jeg var på samtale med fostermedisin på riksen og spurte litt om det med NIPT. Den kommer nok ikke til å erstatte fostervannprøve. Ulempen med NIPT er at den kan slå ut falsk positiv. Dersom en får positiv NIPT vil en henvises til fostervannprøve/morkakeprøve. Så NIPT vil nok implementeres som et ledd mellom duo-test og fostervannprøve/morkakeprøve.

Når får du resultatet ditt??

Om man har hatt kromosomtester utført på seg selv tidligere vil et utslag under NIPT kun være babyen. Heldigvis gjorde vi slike tester i fjor høst pga habituell abort, og de fant ingenting.

Har ventet på resultatet i dag, og de ringte nettopp :) Oppdatering kommer :)

15+5

Barnmorskan (jordmor) fra klinikken i Gøteborg ringte i dag og gratulerte med flotte tester med svært lav risiko :D

Og vi skal ha en JENTE :dummy1:
Ble noen tårer i heimen ❤️

Vi feiret med å bestille bilsete og base :joyful:

Åh[emoji175][emoji175][emoji175][emoji175][emoji175]jente[emoji175][emoji175][emoji175]

Hurra for jente snupp, og hurra for fine testsvar[emoji7][emoji7][emoji7]

Ååå, fantastisk!! Gratulerer så mye med jente på vei [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Og herlig at testene var fine :D

15+5

Barnmorskan (jordmor) fra klinikken i Gøteborg ringte i dag og gratulerte med flotte tester med svært lav risiko :D

Og vi skal ha en JENTE :dummy1:
Ble noen tårer i heimen [emoji173]️

Vi feiret med å bestille bilsete og base :joyful:
Åhhh så bra at dere fikk så flotte tester [emoji1] Nå kan du virkelig senke skuldrene og nyte [emoji173]

Og gratulerer så mye med ei jente på vei [emoji177][emoji177][emoji177]

Hvilket bilsete endte du opp med? [emoji5]

Snart kan man henvises til NIPT i Norge. Den skal etterhvert erstatte fostervannsprøven. Men den er nettopp godkjent av helsedirektoratet, så tar nok noe tid før det er oppe å går.
Det vil nok ikke være enkelt å få den i Norge da heller, da systemet for hvem som testes er ganske rigid med strenge regler. Det kan ane meg at man først må få avvik på duotesten før man får NIPT i Norge i fremtiden.

Skjønner.
Og jeg ser at jeg har blanda kortene litt her; jeg mente sikkert duo-testen[emoji87] For den trenger man henvisning til, sant?

Åhhh så bra at dere fikk så flotte tester [emoji1] Nå kan du virkelig senke skuldrene og nyte [emoji173]

Og gratulerer så mye med ei jente på vei [emoji177][emoji177][emoji177]

Hvilket bilsete endte du opp med? [emoji5]

Takk :joyful: Nå datt skuldrene ned :)

Ble samme sete som dere har kjøpt ;)

Ååå, fantastisk!! Gratulerer så mye med jente på vei [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Og herlig at testene var fine :D

Tuuusen takk ❤️
Alt ble litt mer virkelig nå :wideyed:

Åh[emoji175][emoji175][emoji175][emoji175][emoji175]jente[emoji175][emoji175][emoji175]

Hurra for jente snupp, og hurra for fine testsvar[emoji7][emoji7][emoji7]

Takk snuppa ❤️
Hiver meg inn i rekken av jenter (som begynner å bli lang) :p

Hurra! Gratulerer med jente!!!!!! <3

Takk vennen ❤️

Skjønner.
Og jeg ser at jeg har blanda kortene litt her; jeg mente sikkert duo-testen[emoji87] For den trenger man henvisning til, sant?

Stemmer det :)

Gratulerer med en liten jente i magen. [emoji173][emoji173][emoji173]

Åh så herlig ❤️ Gratulerer så mye :)

Har landet litt på at det blir NIPT her også når vi når 10+0 en gang ;)

Åh så herlig ❤️ Gratulerer så mye :)

Har landet litt på at det blir NIPT her også når vi når 10+0 en gang ;)

Takk ❤️❤️

Angrer ikke på valget vårt, og herlig bonus å vite at det er en snuppe på vei ❤️
Håper det ikke blir noe lengre enn 10 uker før du får tatt testen selv ✌

Åh, så fantastisk[emoji173]️[emoji173]️

Gratulerer med ei lita pie på vei og flotte resultater[emoji254][emoji254][emoji254]

Takk ❤️❤️

Angrer ikke på valget vårt, og herlig bonus å vite at det er en snuppe på vei ❤️
Håper det ikke blir noe lengre enn 10 uker før du får tatt testen selv ✌

Planlagt ta den om 9 uker ish jeg altså :P

Gratulerer så mye med en frisk og fin liten jente på vei! [emoji847][emoji176] fantastisk!!

Gratulerer så mye med en frisk og fin liten jente på vei! [emoji847][emoji176] fantastisk!!

Takk Bubbly ❤️
Jeg joiner jenteklubben og det er stor stas :happy:

Back
Topp